Disco td5 automaat loopt stationair zeer mooi, rookt nooit maar op de heuvels van de snelweg valt hij te ver terug, schakelt 1 versnelling terug en soms nog 1. Nou is het geen racer maar met 90 omhoog is wel erg langzaam, ging eerst beter. Bij de garage brandstoffilter vervangen aan de pc geen foutmelding. Volgens de garage werkt de turbo goed, lucht genoeg. Een onderdeel in een slang vervangen zonder resultaat, dus oude weer terug. Nu weet hij het ook niet meer collegas gebeld, deze zeggen misschien door hoge km stand. In zwitserland komt een vriend ook met disco td5 met exact hetzelde probleem LR in parijs alle olien en filters vervangen uitgelezen en geen verbetering heeft iemand een idee?
Zijn beiden uit 2000 de zijne echter handgeschakeld.
Td5 mist power.
Re: Td5 mist power.
Zouden meerdere dingen kunnen zijn. Als zo als jin zegt het lucht traject ok is en ook de turbo voldoende levert. Ik gaan denken aan de FPR of de opvoerpomp in de brandstof tank. Ben geen expert, die reageert vast nog wel
Groeten Jan
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
We hebben de pomp laten werken en aan het einde spoot het eruit, dat sloot de garage dus uit. Fpr wat is dat? Niet dat deel in een rubber slang met een soort metalen voelertje? Vervangen en maakte geen verschil. Alvast dank voor de snelle reactie.
Power komt hoofdzakelijk van de turbo. Heb gehad dat er een slang van de intercooler losschoot en dan heb je echt nul vermogen over. Ik zou dus beginnen met alle slangen van en naar de turbo en intercooler te inspecteren. Ook de intercooler zelf kan vol zitten met troep van de EGR. Heb ook wel ooit een halve dag soort van asfalt uit het inlaat traject staan krabben......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Losse of lekke slangen heb ik niet. De intercooler inlaat heb ik nog niet gecontoleerd. Heb jij toen de intercooler gedemonteerd voor het schoonkrabben? En met welk gereedschap? Afgelopen zomer wel veel kleine stukjes gereden met max 90 km/ uur! Rij er max 7000 km per jaar mee, dit dus de laatste 2 jaar.
Fpr is de fuel pressure regulator. Zit recht tegen het blok bijna achter aan. Deze regelt de druk af op 4,5 bar naar de pomp verstuivers. Dat de pomp levert wil natuurlijk niet zeggen dat hij voldoende druk levert. Het is een twee traps hoge druk pomp, deze schijnen wel eens een ingekapseld voor filter te hebben met een zwart gom achtige substantie.
Als ik het goed heb dan heeft de disco een luikje om bij de pomp te kunnen. Je zou hem er uit kunnen trekken om dat te checken.
Groeten Jan
Als ik het goed heb dan heeft de disco een luikje om bij de pomp te kunnen. Je zou hem er uit kunnen trekken om dat te checken.
Groeten Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Anton2 schreef:Losse of lekke slangen heb ik niet. De intercooler inlaat heb ik nog niet gecontoleerd. Heb jij toen de intercooler gedemonteerd voor het schoonkrabben? En met welk gereedschap? Afgelopen zomer wel veel kleine stukjes gereden met max 90 km/ uur! Rij er max 7000 km per jaar mee, dit dus de laatste 2 jaar.
De intercooler gooi ik bij een maat in de wasmachine. Weken in diesel oid en dat flink doorspoelen zal wellicht ook wel werken. Het inlaatspruitstuk heb ik wel eens een enorme laag zooi uitgekrabt.
Heeft ie al eens aan een goede testbook gehangen?
Edward van Vugt
-
Paul Highlander
Ik zou inderdaad de slang na de intercooler die op de luchtinlaat van spruitstuk komt loshalen en kijken hoeveel smurrie de egr heeft veroorzaakt.
Zoals je het omschrijft qua rijden kan hij wel eens een goeie clean up beurt gebruiken en daarna de motor goed warm rijden en eens wat roet uit het blok blazen.....
Wij zouden ook verstopt raken en moeilijk ademen als we de hele tijd uitlaatgassen ingeademd krijgen.....
En sowieso aan de juiste software koppelen die het systeem goed doorloopt, niet alle software komt "diep genoeg"
Gr Paul
Ps. Ik rij vrolijk door met 414.848km op teller van TD5 zonder enig probleem dus hoge km stand kan die wel tegen....
Zoals je het omschrijft qua rijden kan hij wel eens een goeie clean up beurt gebruiken en daarna de motor goed warm rijden en eens wat roet uit het blok blazen.....
Wij zouden ook verstopt raken en moeilijk ademen als we de hele tijd uitlaatgassen ingeademd krijgen.....
En sowieso aan de juiste software koppelen die het systeem goed doorloopt, niet alle software komt "diep genoeg"
Gr Paul
Ps. Ik rij vrolijk door met 414.848km op teller van TD5 zonder enig probleem dus hoge km stand kan die wel tegen....
Jan en edward dank. Heb geen idee of de laptop waar bijna alle autos in stonden het juiste programma heeft vond wel direct een losse stekker onder bestuurdersstoel voor airbag. Nu heb ik haynes naast me liggen. De fpr kan ik niet verwijderen zonder o ringen te vervangen en dan filter schoonmaken. Voorgenomen volgorde: brandstofpomp filter schoonmaken, inlaatspruitstuk schoonmaken en dan de intercooler cleanen. Hopelijk kom ik daar komend weekend aan toe.
het gekke is dat bij weinig toeren de trekkracht normaal is maar bij een hoog toerental de trekkracht ontbreekt, hij langer in zijn versnelling blijft hangen maar verder soepel schakelt.
het gekke is dat bij weinig toeren de trekkracht normaal is maar bij een hoog toerental de trekkracht ontbreekt, hij langer in zijn versnelling blijft hangen maar verder soepel schakelt.
-
Roger B.
normaal gesproken komt er geen roet uit de EGR in je intercooler.... het uitlaatgas wordt door de EGR vlak voor het inlaatspruitstuk bijgevoegd, dat is na de intercooler. Wat in de intercooler kan komen is olie van de carterontluchting en die kan ingedikt zijn.
Voor het reinigen bestaat een soort oplosmiddel "intercoolerreiniger" maar benzine, diesel, thinner oid werkt ook. flinke scheut er in en de cooler af en toe wat scheef naar de ene en dan naar de andere zijde houden zodat het door de kanalen spoelt, nadien met ruim water uitspoelen zodat het brandbare oplosmiddel er uit is, wat waterdruppels heeft je motor geen last van.
MBT vermogensprobleem
Intercoolerslangen van de Td5 zijn berucht voor delamineren, dat een "flap" aan de binnenzijde lost komt en bij voldoende luchtstroom dubbelklapt en zo de doorlaat flink berperkt.. kun je eigenlijk alleen zien als je de slang er uit neemt.
verder kan het bijvoorbeeld aan de pomp(druk/opbrengst bij voldoende druk) liggen maar ook aan oa een MAF sensor (in de slang van luchtfilter naar turbo)
Uitlezen van foutcodes en sensorwaarden bij lopende motor, liefst ook op de momenten dat het probleem merkbaar is, zou niet verkeerd zijn om bepaalde zaken uit te sluiten.
Voor het reinigen bestaat een soort oplosmiddel "intercoolerreiniger" maar benzine, diesel, thinner oid werkt ook. flinke scheut er in en de cooler af en toe wat scheef naar de ene en dan naar de andere zijde houden zodat het door de kanalen spoelt, nadien met ruim water uitspoelen zodat het brandbare oplosmiddel er uit is, wat waterdruppels heeft je motor geen last van.
MBT vermogensprobleem
Intercoolerslangen van de Td5 zijn berucht voor delamineren, dat een "flap" aan de binnenzijde lost komt en bij voldoende luchtstroom dubbelklapt en zo de doorlaat flink berperkt.. kun je eigenlijk alleen zien als je de slang er uit neemt.
verder kan het bijvoorbeeld aan de pomp(druk/opbrengst bij voldoende druk) liggen maar ook aan oa een MAF sensor (in de slang van luchtfilter naar turbo)
Uitlezen van foutcodes en sensorwaarden bij lopende motor, liefst ook op de momenten dat het probleem merkbaar is, zou niet verkeerd zijn om bepaalde zaken uit te sluiten.
gone