Even voorstellen
Even voorstellen
Goedendag, mijn naam is Anton en ik woon in het Centre van Frankrijk. Sinds 2 jaar hebben wij een discovery 2 td5, daarnaast een nog ouder volvo v70 tdi en een iets rescenter peugeot boxer busje. een disco omdat ik hem stoerder vidt dan een range en de 7 plaatsen. In nl zou een discovery niet tot de mogelijkheden behoren vanwege de wegenbelasting, hier betaal je eenmalig een paar honderd en dan is het klaar. Probleem is dat er hier bijna geen mensen met kennis over deze auto te vinden zijn. Dus hoop ik langs deze weg meer te weten te komen. Want er is ook gelijk een probleem wat ik in de daarvoor bestemde rubriek zal plaatsen.
Re: Even voorstellen
Welkom!
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
- ikke jelle
-
Landmarcs
Anton2 schreef:Goedendag, mijn naam is Anton en ik woon in het Centre van Frankrijk. Sinds 2 jaar hebben wij een discovery 2 td5, daarnaast een nog ouder volvo v70 tdi en een iets rescenter peugeot boxer busje. een disco omdat ik hem stoerder vidt dan een range en de 7 plaatsen. In nl zou een discovery niet tot de mogelijkheden behoren vanwege de wegenbelasting, hier betaal je eenmalig een paar honderd en dan is het klaar. Probleem is dat er hier bijna geen mensen met kennis over deze auto te vinden zijn. Dus hoop ik langs deze weg meer te weten te komen. Want er is ook gelijk een probleem wat ik in de daarvoor bestemde rubriek zal plaatsen.
Cher Anton,
Het "Centre de France" zou willen zeggen ergens tussen Vierzon en Bourges (daar zeggen ze zelf dat het het hart van Frankrijk is) ... of moet ik het wat ruimer nemen?
Zelf heb ik daar tijdens een stage 2 maanden gewoond, in een klein dorpje met een wijnboer als huisbaas/buurman, erg leuk (voor even, en/of om te onthaasten, de tijd te hebben om een boek te schrijven oid.) verder een nogal onopvallende streek (op de grens van tweevan die groene Michelin-gidsen, een soort niemandsland).
Overigens, de wijn is er prima, ik kom er nog steeds zo nu en dan, even bijpraten bij de weduwe of de dochter van de wijnboer (de beste man is te jong bij een dom auto-ongeluk omgekomen), wat doosjes wijn kopen natuurlijk, en/of langs gaan bij de "collega's" aldaar of gewoon even "site-see-en" (en me dan verbazen hoe langzaam de tijd daar gaat).
Salutations MarcS
PS Qua LandRovers aldaar heb ik geen kennis (behalve dat ik er dus wel eens langs rijdt), lang geleden was ik er op de fiets en/of afhankelijk van meerijden in R4 of Peugeot 504.
Beste marc, we zitten in de streek centre, departement indre en ergens in het midden op de lijn chateauroux - poitiers. Het landschap is niet spectaculair, maar wel mooi, zeer dun bevolkt met een zeer sympathieke bevolking en in mijn ogen een veel milder klimaat. loop achter ons, nu zo een twee jaar ilang iedere dag met de hond door het bos en ben in totaal 4 keer iemand tegengekomen. De wijn kun je het best wat meer richting de Loire zoeken.
-
Landmarcs
Cher Anton-deux,
Mijn hartje Frankrijk ervaring stamt dus uit het departement Cher, niet ver van Vierzon (waar je dus vast en zeker wel eens langskomt).
De (witte) wijn daar, langs de oevers van de Cher), althans zo hier en daar, kan concurreren met bijv. Sancerre.
Je zit dus in de Brenne, of net nabij de rand daarvan -- de Brenne is beroemd vanwege de (water)vogels. Voor mij was Chateauroux en de Brenne net iets te ver fietsen, ik kwam niet verder als een randje Indre, o.a het kasteel van Valançay endat van Bouges.
En d'r zijn wel meer NLers die in Indre zijn neergestreken, deeltijd of voltijd, als ik even snel mentaal in mijn kennissenkring kijk ken ik er minstens drie.
Salutations MarcS
Mijn hartje Frankrijk ervaring stamt dus uit het departement Cher, niet ver van Vierzon (waar je dus vast en zeker wel eens langskomt).
De (witte) wijn daar, langs de oevers van de Cher), althans zo hier en daar, kan concurreren met bijv. Sancerre.
Je zit dus in de Brenne, of net nabij de rand daarvan -- de Brenne is beroemd vanwege de (water)vogels. Voor mij was Chateauroux en de Brenne net iets te ver fietsen, ik kwam niet verder als een randje Indre, o.a het kasteel van Valançay endat van Bouges.
En d'r zijn wel meer NLers die in Indre zijn neergestreken, deeltijd of voltijd, als ik even snel mentaal in mijn kennissenkring kijk ken ik er minstens drie.
Salutations MarcS
Beste marcs, inderdaad passeren we Vierzon regelmatig en hebben gisteravond toevallig La petite perriere gedronken uit de cher, echt als een sancerre. Wij wonen inderdaad aan de rand van de brenne. Vlakbij le Blanc en nog kleiner Merigny. De kraanvogels komen twee keer per jaar langs/ over zeer indrukwekkend. de toppen van de bomen bewegen als ze laag overkomen vlak voor het "landen" de hond staat dan tegen mijn knieen. bijna geen toerisme, soms voor mij onbegrijpelijk als je rust zoekt..
Terug naar “Nieuw op het forum”