Series 3 Lucas test schakelaar **opgelost**

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
roelof soeteman

Series 3 Lucas test schakelaar **opgelost**

Berichtdoor roelof soeteman » 20 Jan 2014, 18:05

Afgelopen weekeinde een series 3 opgehaald, auto is electrisch gezien nogal een zooitje dus ik ben aan het proberen uit te vinden hoe e.e.a. aangesloten zit en zou moeten werken. Middenin de auto in het schakelaar paneeltje in het dashboard zit een schakelaar gemerkt "test" van achteren alleen nog de merknaam te lezen (lucas). De achterkant zit een min, een plus gevoed vanaf de contactsleutel en twee NC contacten. Als de schakelaar ingeschakeld wordt gaat er een indicatie lamp aan in de schakelaar en valt de spanning op de uitgaande contacten af. Schakelaar is (denk ik) kapot en het contact houdt soms wel, soms niet. Ik kan niets aan de auto vinden dat veranderd als de schakelaar ingeschakeld staat.

Iemand enig idee wat deze schakelaar zou moeten doen?
Laatst gewijzigd door roelof soeteman op 20 Jan 2014, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Land Rover Series 3 SWB '79

RobStewart

Re: Series 3 Lucas test schakelaar

Berichtdoor RobStewart » 20 Jan 2014, 18:22

It is the Brake Failure Warning Light, that is operated by the shuttle valve on the right hand chassis leg just after the bulkhead. The purpose of the TEST function is to check that the light is still burning if and when the brakes fail.

It is highly annoying for either the front or rear brake circuit to fail and for the shuttle valve to operate only to find out that the bulb in the light failed a few weeks earlier and therefore giving you no indication that you are about to blast your way through the Pearly Gates.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

roelof soeteman

Re: Series 3 Lucas test schakelaar

Berichtdoor roelof soeteman » 20 Jan 2014, 18:39

Dank je Rob, ik kon deze nergens in de tekeningen die ik hier heb vinden. Lampje blijft inderdaad aan als ik op de rem trap zonder dat de motor aan staat. Starten en hij is weer uit, doet het dus nog goed ook!
Land Rover Series 3 SWB '79

Terug naar “Techniek”