Hallo allen,
Ik heb momenteel nog geen defender maar na jaren voor me uit schuiven heb ik de knoop nu eindelijk doorgehakt. Onder het mom van "volgend jaar stoppen ze ermee" heb ik beslist me er een aan te schaffen.
Ben dus op zoek naar een tweedehands exemplaar in goede staat met niet te veel km's op. De bedoeling is dat het een blijver wordt voor minstens de komende 20 jaar.
mvg,
M71
M71
-
Landmarcs
Re: M71
Na lang vooruitschuiven .... denk je straks:
Had ik het maar eerder gedaan (hetzij omdat je nooit meer anders wilt hetzij omdat je dan ineens weet dat het het nooit had moeten willen).
Weet je al wat je zoekt behalve dan dat het een Defender moet zijn, een tweedehands exemplaar in goede staat met niet te veel km's ?
Of ben je nog geheel blanco, en weet je alleen maar dat het een Defender moet zijn?
Als je het mij vraagt dan zou ik zeggen kijk naar een nette Td5, da's de laatste "echte" LandRover, de Td5 heeft zich inmiddels goed bewezen, en hij is voldoende vlot om gemakkelijk in het normale verkeer mee te rijden. En probeer in ieder geval ook een 110 als je eigenlijk een 90 had gewild, en probeer zeker een 90 en 130 als je een 110 als eerste keus ziet. Qua kilometers: eigenlijk is de rijstijl van de vorige bestuurder(s) belangrijker als het kilometrage: een Td5 kan met wat geluk en goede zorg 500.000 km of meer draaien (zegt men)
Verder is het geen "slechte" tijd als je een tweedehandse zoekt: de tweedehands markt is nogal slapjes (muv de erg jonge tweedehandsjes, die blijven relatief goed hun waarde houden).
Groeten MarcS
Had ik het maar eerder gedaan (hetzij omdat je nooit meer anders wilt hetzij omdat je dan ineens weet dat het het nooit had moeten willen).
Weet je al wat je zoekt behalve dan dat het een Defender moet zijn, een tweedehands exemplaar in goede staat met niet te veel km's ?
Of ben je nog geheel blanco, en weet je alleen maar dat het een Defender moet zijn?
Als je het mij vraagt dan zou ik zeggen kijk naar een nette Td5, da's de laatste "echte" LandRover, de Td5 heeft zich inmiddels goed bewezen, en hij is voldoende vlot om gemakkelijk in het normale verkeer mee te rijden. En probeer in ieder geval ook een 110 als je eigenlijk een 90 had gewild, en probeer zeker een 90 en 130 als je een 110 als eerste keus ziet. Qua kilometers: eigenlijk is de rijstijl van de vorige bestuurder(s) belangrijker als het kilometrage: een Td5 kan met wat geluk en goede zorg 500.000 km of meer draaien (zegt men)
Verder is het geen "slechte" tijd als je een tweedehandse zoekt: de tweedehands markt is nogal slapjes (muv de erg jonge tweedehandsjes, die blijven relatief goed hun waarde houden).
Groeten MarcS
Behalve de rijstijl van vorige eigenaar, is natuurlijk de onderhoudshistorie van groot belang. En deze kun je bij je zoektocht eigenlijk ook niet missen: Land Rover Kompas...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Bedankt voor de info. Het boek ga ik bestellen. Te veel info heb je nooit.
Mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar een Td5. De Puma's zijn me tweedehands te duur. Dan kan je beter een nieuwe kopen. Trouwens het dashbord van de Td5 past de Def gewoon beter vind ik. Prachtig geluid trouwens wat zo een 5 cylinder produceert
Ik meet 1m89 met de lengte vooral in de benen. Ben al eens gaan proefzitten in een Td4 en ik moet zeggen dat ik maar 1cm heb tussen mijn knieën en het dashbord in geval van een hardtop. De station is iets ruimer aan de benen vooraan maar dat is geen optie. 1 cm lijkt me te weinig (zeker in het terrein waar je al eens "geschud" wordt).
Mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar een Td5. De Puma's zijn me tweedehands te duur. Dan kan je beter een nieuwe kopen. Trouwens het dashbord van de Td5 past de Def gewoon beter vind ik. Prachtig geluid trouwens wat zo een 5 cylinder produceert
Ik meet 1m89 met de lengte vooral in de benen. Ben al eens gaan proefzitten in een Td4 en ik moet zeggen dat ik maar 1cm heb tussen mijn knieën en het dashbord in geval van een hardtop. De station is iets ruimer aan de benen vooraan maar dat is geen optie. 1 cm lijkt me te weinig (zeker in het terrein waar je al eens "geschud" wordt).
mailtje doen aan: shop@lrch.nl
kom je een heel eind mee denk ik.
Groet Ron
Ps: Plezier met het zoeken naar en vers setje wielen
kom je een heel eind mee denk ik.
Groet Ron
Ps: Plezier met het zoeken naar en vers setje wielen
110-Td5 X-tech 2006
Terug naar “Nieuw op het forum”