vanochtend bij de RDW geweest met onze defender 90 uit 1985 van geel kenteken op grijs kenteken te zetten. We hebben in de kerstvakantie er een truckcab op gezet en een tailgate geplaatst. RDW in Zwolle vond de laadbak echter te kort (120 ipv 125). Hij meet toch anders dan op de belastingdienst site staat. Namelijk vanaf een loodlijn naar beneden vanaf de achterwand van het pick upje. Heeft iemand tips om deze auto toch op grijs te krijgen?
Met vriendelijke groet,
Dirk-Jan en Wilma Otte
tips voor 90 pick up grijs kenteken te krijgen?
-
Dirk-Jan Otte
Re: tips voor 90 pick up grijs kenteken te krijgen?
Aanbieden zonder truckcab er op?
Kei veel groeten,
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
Joost
D'n Harrie: Series IIa 88 Stawag 1971
Ons Marie: Defender 110 2002
Pietertje: Series III AKA Sarah's Auto
Sic: C5 Carlsson
-
Landmarcs
Dirk Jan,
Monteer een paar van die degelijke Bumperettes - zulke http://www.extreme4x4.co.uk/acatalog/DE ... STEPS.html of die met een stukje vierkant-buis als "bumper".
En monteer de klep achter op een frametje zodanig dat je minstens die missende 5 cm laadlengte extra krijgt. De bumperettes zijn dus voor het gezicht (een stap die je dus kanoverslaan) maar kunnen eventueel ook als (letterlijk) aanknopingspunt worden gebruikt. De bumperettes zijn dan bovendien een aardige bescherming in geval van een vergissinkje.
Groeten MarcS
PS Gezien de meet-instructie verbaast het mij niet dat een TruckCab 90 niet aan de minimum-maten voldoet, een 90 HT voldoet slechts met kunst en vliegwerk.
PS2 Aanbieden zonder TruckCab kan ook, maar als je daarna met TruckCab rijdt en je treft het slecht dan meten ze je na en dan zit je tegen een riante naheffing aan te kijken.
Monteer een paar van die degelijke Bumperettes - zulke http://www.extreme4x4.co.uk/acatalog/DE ... STEPS.html of die met een stukje vierkant-buis als "bumper".
En monteer de klep achter op een frametje zodanig dat je minstens die missende 5 cm laadlengte extra krijgt. De bumperettes zijn dus voor het gezicht (een stap die je dus kanoverslaan) maar kunnen eventueel ook als (letterlijk) aanknopingspunt worden gebruikt. De bumperettes zijn dan bovendien een aardige bescherming in geval van een vergissinkje.
Groeten MarcS
PS Gezien de meet-instructie verbaast het mij niet dat een TruckCab 90 niet aan de minimum-maten voldoet, een 90 HT voldoet slechts met kunst en vliegwerk.
PS2 Aanbieden zonder TruckCab kan ook, maar als je daarna met TruckCab rijdt en je treft het slecht dan meten ze je na en dan zit je tegen een riante naheffing aan te kijken.
Aanbieden zonder truckcab helpt niets want het schutbord achter de stoelen blijft dan gewoon zitten en ook daar achter heb je geen 125cm.
Het achterklepje naar achteren plaatsen in een soort erker of het schutbord achter de stoelen aanpassen en er een softtop van maken is war er overblijft ben ik bang.
Groet,
Eric.
Het achterklepje naar achteren plaatsen in een soort erker of het schutbord achter de stoelen aanpassen en er een softtop van maken is war er overblijft ben ik bang.
Groet,
Eric.
Aanbieden zonder achterklep mag volgens mij. Maar dat zou ik even na moeten zoeken in de documenten. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Roger B. schreef:blijft er dan 40% voor de achteras?
Roger B. Da's dacht ik alleen van toepassing bij dubbelcabines.
Groeten MarcS
-
Roger B.
oeps, zou inderdaad kunnen... heb nie zo'n last meer van dat soort geneuzel, ben te lang eruit.
ga wel, mocht ik een 130 kopen ooit, een uitdaging krijgen zo'n ding NIET als "grijs kenteken" te rijden hier....
ga wel, mocht ik een 130 kopen ooit, een uitdaging krijgen zo'n ding NIET als "grijs kenteken" te rijden hier....
gone
Mmmhh, de laadklep mag wel verwijderd worden. Echter: het laadblok van 1250 mm moet OP de laadvloer staan.
Dus als het op millimeters aankomt kan dat je wellicht net redden?

Dus als het op millimeters aankomt kan dat je wellicht net redden?
Edward van Vugt
Plankje aan de achterkant monteren...
Zo heb ik een hele tijd geleden mijn LW (toen nog) grijs kenteken gekocht.
Zo heb ik een hele tijd geleden mijn LW (toen nog) grijs kenteken gekocht.
Percy
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2
Series 3 Lightweight diesel
Disco 2