salisbury wissel

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Ben Gerrits
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 Jul 2007, 21:25
Locatie: DenBommel

salisbury wissel

Berichtdoor Ben Gerrits » 13 Jan 2014, 23:05

Kan iemand mij vertellen wat er gewisseld moet om een roveras onder een 130 te monteren ipv een salisbury.
Het gaat om een 130 uit 2002 en heeft nu een salisbury.
Gr Ben

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: salisbury wissel

Berichtdoor Edward » 13 Jan 2014, 23:15

Mmhh, dat heb ik net gedaan met Johnny onder zijn 127. Volgens mij niks alleen is je cardanas nu te kort.

De A-frame kogel met houder hebben we gewoon omgezet.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
ikke jelle
Berichten: 518
Lid geworden op: 04 Mei 2013, 23:37
Locatie: voorthuizen

Re: salisbury wissel

Berichtdoor ikke jelle » 13 Jan 2014, 23:36

wat heeft dit als voordeel dan :?:
ik dacht dat een salisbury sterker was dan een rover of vergis ik me hier.
groet jelle

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: salisbury wissel

Berichtdoor Edward » 13 Jan 2014, 23:45

ikke jelle schreef:wat heeft dit als voordeel dan :?:
ik dacht dat een salisbury sterker was dan een rover of vergis ik me hier.


Bij de 127 van Johnny hebben we dat gedaan omdat een nieuwe as kopen in UK goedkoper en sneller was dan de Salls reviseren.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Luke
Berichten: 822
Lid geworden op: 04 Dec 2006, 23:17
Contact:

Re: salisbury wissel

Berichtdoor Luke » 14 Jan 2014, 01:46

Steekassen kan je volgens mij NIET overzetten...die van sallisbury zijn een fractie langer.

Moet ik er wel even bijzeggen dat ik het geprobeerd heb met steekassen met vastgelaste steekasdeksels (iets wat hier wegens overmatige slijtage op de steekasdeksels heel gebruikelijk is.
Als het WEL kan zullen ze denk ik iets verder naar buiten steken (uit de steekas deksels) en ik weet niet hoe je dan uitkomt met je axiale speling op de steekassen.

Ik neem aan dat ik wel gecorrigeerd zal worden als het WEL kan. Voor mij ook interessant om te weten nl omdat ik het alleen met vastgelastte combi van steekas+deksel van Sallisbury heb geprobeerd, en die kreeg ik niet aangesloten (dus dicht gebout) op een rover as.

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: salisbury wissel

Berichtdoor Roger B. » 14 Jan 2014, 06:06

volgens mij wordt hier bedoeld een complete as wissel. er zitten meer verschillen in steekaslengte dan alleen tussen salis en rover, meen dat in een van de twee ook nog twee versies zijn
gone

Ben Gerrits
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 Jul 2007, 21:25
Locatie: DenBommel

Re: salisbury wissel

Berichtdoor Ben Gerrits » 14 Jan 2014, 18:45

Klopt ik wil een roveras onder een 130 zetten.

Edward schreef:Mmhh, dat heb ik net gedaan met Johnny onder zijn 127. Volgens mij niks alleen is je cardanas nu te kort.

De A-frame kogel met houder hebben we gewoon omgezet.


Kan ik daar elke roveras voor gebruiken of alleen een defenderas.
Gr Ben

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: salisbury wissel

Berichtdoor Landmarcs » 14 Jan 2014, 20:27

Ben Gerrits schreef:Klopt ik wil een roveras onder een 130 zetten.

Edward schreef:Mmhh, dat heb ik net gedaan met Johnny onder zijn 127. Volgens mij niks alleen is je cardanas nu te kort.

De A-frame kogel met houder hebben we gewoon omgezet.


Kan ik daar elke roveras voor gebruiken of alleen een Defender-as.
Gr Ben


Mij lijkt dat alleen een moderne Defender 110/130 as 1:1 past.
Bij een 90, Discovery of RangeRover zijn de veren achter een maatje kleiner.
Bovendien is de moderne as "versterkt", of te wel minder zwak als de originele Rover-as.

Groeten MarcS

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: salisbury wissel

Berichtdoor Roger B. » 14 Jan 2014, 21:46

die veren hebben geen verbinding met de as, die liggen op veerschotels die niet tot de as behoren maar er aan gemonteerd worden.

maar ik zou wel voor een versterkt exemplaar gaan. de rover assen van D2 en P38 zijn niet geschikt omdat die heel andere lagers en naven hebben.
gone

Ben Gerrits
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 Jul 2007, 21:25
Locatie: DenBommel

Re: salisbury wissel

Berichtdoor Ben Gerrits » 16 Jan 2014, 19:22

Dankje wel ik ga opzoek naar een as.
Iemand nog een voordelig adres?
Gr Ben


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten