Vandaag radio stuk, nieuwe gaan halen en gemonteerd.wanneer ik deze er insteek, kantelt de radio zodat hij niet mooi in het gat van het dashboard zit (def td5 2004).
Ik zie dat er aan de achterkant in het dashboard een gat voorzien is(diameter van ongeveer 1 centimeter). ook de radio heeft op die zelfde plek een gat met schroefdraad ingetapt (m5)
Moet er door dit gat een bout komen die dan in de radio valt zodat de radio mooi recht blijft staan en niet naar beneden kantelt?
Moet hiervoor het bovenste paneel van het dashboard eraf?
alvast bedankt.
groeten
radio td5 vervangen
-
Roger B.
Re: radio td5 vervangen
normaal zit er bij de radio een pen met schroefdraad en een rubber dop, die pen draai je in de radio, de rubber dop er op en die rubberdop valt dan in het gat achteraan in het radiogat
mestal is dit niet nodig als de inbouwslede goed gemonteerd is blijft de radio daar doorgaans mooi recht in zitten
mestal is dit niet nodig als de inbouwslede goed gemonteerd is blijft de radio daar doorgaans mooi recht in zitten
gone
Geen pen of rubberdop gevonden.
De radio met het DIN-ijzer rond klikt ook niet mooi in het dash. hoe zou deze moeten vastklikken want ik zie geen weerhaakje of dergelijke zitten dat de radio ervan belet om terug uit het dashboard te trillen/vallen.
De radio met het DIN-ijzer rond klikt ook niet mooi in het dash. hoe zou deze moeten vastklikken want ik zie geen weerhaakje of dergelijke zitten dat de radio ervan belet om terug uit het dashboard te trillen/vallen.
-
Roger B.
wat voor radio is het, gebruik je het inbouwraam dat bij de radio hoort of dat van de oude radio? heb je het inbouwraam met de om te vouwen driehoekjes rondom goed vast in het dash zitten? heb je de inbouwhandleiding bij de radio en die ook doorgelezen?
gone
Radio is een jvc. inbouwraam zat al rond de radio in de doos. heb nog niets omgevouwen aangezien ik dacht dat dit alleen moest als inbouwraam nog niet rond de radio zat. ik heb radio + inbouwraam zo in het dash proberen te steken.
Of moet eerst het inbouwraam in het dash gemonteerd worden en achteraf pas de radio erinschuiven?
Heb de handleiding gelezen waarop stond dat eerst antenne aangesloten moet worden en achteraf pas de voeding en speakers.Geen andere handleiding te bespeuren.
groeten
Of moet eerst het inbouwraam in het dash gemonteerd worden en achteraf pas de radio erinschuiven?
Heb de handleiding gelezen waarop stond dat eerst antenne aangesloten moet worden en achteraf pas de voeding en speakers.Geen andere handleiding te bespeuren.
groeten
-
Roger B.
jehoort het inbouwraam eerst in het dashboard te monteren en dan steek je de radio (na aansluiten) in het raam en dan klikt ie daarin vast.
het inbouwraam heeft rondom van die driehoekige en rechthoekige lipjes daarvan moet je er een aantal van binnen naar buiten drukken en zo klem je het raam in de opening in het dashboard.
het inbouwraam heeft rondom van die driehoekige en rechthoekige lipjes daarvan moet je er een aantal van binnen naar buiten drukken en zo klem je het raam in de opening in het dashboard.
gone
Hoe krijg je de originele radio/cassette eruit , moet je daar speciale "hulpstukken" voor hebben ? Mijn radio is dood en ik heb zowiezo geen code mocht die het alsnog gaan doen. Een andere radio inbouwen lijkt mij in mijn geval het beste.
- RobStewart
... it's the XQD000050PMA which is the Philips C42 unit and there are 2 small 2.5mm inbus bolts that need to be unscrewed then you can pull the unit out a little bit and then use the tool to slot down each side to release the tabs that hold it into the housing.
It's a pain in the bum
Rob
It's a pain in the bum
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Roger B.
tja, ik vertik het nog steeds om te proberen te onthouden wat iemand voor auto heeft, en als ie dan vraagt hoe zijn originele radio er uit moet..... dan weet ik niet welke van de verschillende origineel geleverde (origineel is voor een leek een radio waar landrover op staat) er in zit..
er zijn ook "philips"radio's met landrover er op in de defender geleverd..... en daar is het gewoon die philips/blaupunkt/vdo U-beugels insteken, naar buiten drukken en trekken..... of vier spijkers als je de beugels niet hebt, of andere pennetjes die in de gaatjes passen. maar geen inbusjes....
er zijn ook "philips"radio's met landrover er op in de defender geleverd..... en daar is het gewoon die philips/blaupunkt/vdo U-beugels insteken, naar buiten drukken en trekken..... of vier spijkers als je de beugels niet hebt, of andere pennetjes die in de gaatjes passen. maar geen inbusjes....
gone