Wie kan mij helpen met een uitgebreid elektrisch schema ik heb deze LARO gekocht waar de bedrading los van was vw de restoratie. Twee glaszekeringen te vinden en volgens mij moeten er meer zijn. Wat alle schakelaar in houden in mij niet duidelijk. Jan Ruig
De LARO is van 1971 , een 109 met tropendak, oorspronkelijk uit Zwitserland geïmporteerd. Jan
Elektrisch schema serie 2a 6 cilinder
Elektrisch schema serie 2a 6 cilinder
Laatst gewijzigd door JRU op 30 Dec 2013, 18:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Elektrisch schema serie 2a 6 cilinder
Hoi Jan,
In het werkplaatshandboek (eigenlijk een must voor als je gaat herbouwen) staat een schema.
Als je meer gegevens, type, bouwjaar, uitvoering geeft maakt het antwoorden wel handiger.
En het zijn maar 2 glazen veiligheden. Waarom zou je er meer nodig hebben bij een Laro?
In het werkplaatshandboek (eigenlijk een must voor als je gaat herbouwen) staat een schema.
Als je meer gegevens, type, bouwjaar, uitvoering geeft maakt het antwoorden wel handiger.
En het zijn maar 2 glazen veiligheden. Waarom zou je er meer nodig hebben bij een Laro?
- RobStewart
Afternoon Jan,
This is is the one out of the 1971 Autobooks Work Shop Manual, in my humble opinion, one of the best manuals for the Series IIa.
Yes there were only 2 fuses, No 21 and No 25
... oh and just out of curiosity how many of you spotted the obvious redundant statement in the pdf
Rob
This is is the one out of the 1971 Autobooks Work Shop Manual, in my humble opinion, one of the best manuals for the Series IIa.
Yes there were only 2 fuses, No 21 and No 25
... oh and just out of curiosity how many of you spotted the obvious redundant statement in the pdf
Rob
Laatst gewijzigd door RobStewart op 28 Dec 2013, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
-
Roger B.
yup.... volledig logisch....... je bouwt een auto met (slechts) 2 zekeringen..................
en die benoem je dan met nummer 21 en 25
wat is er met 1 t/m 20, 22, 23 en 24 gebeurd vraag je je dan af................
en die benoem je dan met nummer 21 en 25
wat is er met 1 t/m 20, 22, 23 en 24 gebeurd vraag je je dan af................
gone
Als je het schema leest, dan krijg je antwoorden op die vragen.
Ik heb elektriciteit bij auto's en motoren nooit echt zien uitblinken in duidelijkheid en logica.
Het is de fiets nog nooit echt geevolueerd
Ik heb elektriciteit bij auto's en motoren nooit echt zien uitblinken in duidelijkheid en logica.
Het is de fiets nog nooit echt geevolueerd
-
Roger B.
er zijn verschillende systemen om elektrische schema's te tekenen in de autotechniek, en ik vind het bij de modernere varianten duidelijk zat....
dit schema bekijkend is de duidelijkheid iets verder te zoeken...... of zekert zekering 21 daadwerkelijk alleen de binnenverlichting af en is het merendeel van de installatie onafgezekerd??
@ rob, Negative earth? omdat dat ook in het schema te zien is, minpool ligt immers aan massa??
dit schema bekijkend is de duidelijkheid iets verder te zoeken...... of zekert zekering 21 daadwerkelijk alleen de binnenverlichting af en is het merendeel van de installatie onafgezekerd??
@ rob, Negative earth? omdat dat ook in het schema te zien is, minpool ligt immers aan massa??
gone
die nummertjes zijn gewoon de nummertjes in het schema waarin elk element een eigen nummertje heeft. Niet zo spannend dus
Fenna
Fenna

- RobStewart
Roger B. schreef:@ rob, Negative earth? omdat dat ook in het schema te zien is, minpool ligt immers aan massa??
I'll give you half a point, only because you read the diagram
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
"Earth connection via cables"
Groet,
Eric.
Groet,
Eric.
-
Roger B.
ja, je weet wel zo'n koordje van chassis naar de grond om wagenziekte te voorkomen en dergelijke

gone