Met series op wintersport; waar aan denken

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
overlander

Met series op wintersport; waar aan denken

Berichtdoor overlander » 23 Dec 2013, 14:39

Hallo,

Ik wil eind deze week met een maat van me naar Oostenrijk rijden in zijn 88' series 3 (benzine).

Auto heeft 4 maanden geleden groot onderhoud gehad en diverse zaken zijn vervangen (tank, electra, bladveren, olie, remvloeistof). Algehele staat is een 6,5 op schaal van 10 denk ik.

Waar moet ik allemaal aan denken wat mis kan gaan?

Heeft iemand ervaring met het rijden van langere afstanden in een series en dan met name in de kou?

Alle advies is welkom.

Overigens rijdt mijn vriendin met kinderen altijd "in de buurt" met een 110 TD5, dus in uiterste nood kunnen we altijd overstappen.

RobStewart

Re: Met series op wintersport; waar aan denken

Berichtdoor RobStewart » 23 Dec 2013, 14:59

The Series is a very reliable vehicle with almost nothing to go wrong, Petrol is even better as you don't have the usual associated problems with gloeibougies and waxing diesel. I have used the Lightweight in -22c with zero problems.

In the current issue of The Magazine (Issue 6) there is a 4 page article which covers most of what you need to think about, most of it is common sense. I would recommend some warm clothing (T-Shirt and Shorts is only for trained professionals)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

overlander

Berichtdoor overlander » 23 Dec 2013, 15:58

Rob,

tnx for the heads up!

I do remember your winter pictures in the LW.. won't do that 850km long ;)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Dec 2013, 16:37

RobStewart schreef:The Series is a very reliable vehicle with almost nothing to go wrong, Petrol is even better as you don't have the usual associated problems with gloeibougies and waxing diesel. I have used the Lightweight in -22c with zero problems.

In the current issue of The Magazine (Issue 6) there is a 4 page article which covers most of what you need to think about, most of it is common sense. I would recommend some warm clothing (T-Shirt and Shorts is only for trained professionals)

En als je pas weer uitstapt al je in de krakende sneeuw staat dan kan je de tocht ook zonder problemen op sandalen doen.

Groeten MarcS

Johan1968

Berichtdoor Johan1968 » 27 Dec 2013, 13:13

Winterbanden en sneeuwkettingen, ruitensproeier vloeistof, koelvloeistof.

Goede reis !
Johan

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Dec 2013, 21:03

yup, niet specifiek voor een series, maar inderdaad, in Oostenrijk is winterbandenplicht, en in tegenstelling tot onze oosterburen (nouja die van jullie, mijn mede-duitslandbewoners) is het in oostenrijk verplicht dat de band het "alpine/sneeuwvlok" symbool heeft. Darnaastis het inderdaad her en der mogelijk dat er ook sneeuwkettingplicht is.

verder zou je er rekening mee kunnen houden dat een series in de kou wellicht niet echt comfortabel warm te krijgen is, dat er afhankelijk van de staat waarin ie verkeerd meer of minder kans is dat je technische uitdagingen tegen zult komen, en dat het wellicht verstandig is oordopjes of een peltor te gebruiken tijdens de rit....................

of je gaat vooraf nog effe bij de psych langs :mrgreen: :roll: :lol: :lol:
gone

Dommel

Berichtdoor Dommel » 30 Dec 2013, 12:18

Thermo onderbroek? :roll:
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Terug naar “Reizen”