Trekgewicht op kenteken
Trekgewicht op kenteken
Op het kenteken van mijn RRC staat geen trekgewicht,als ik dit er op wil hebben moet ik deze dan laten keuren?
RRC 1972
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI
Re: Trekgewicht op kenteken
Nee, opvragen bij Land Rover Nederland. Dan krijg je een documentje thuis gestuurd dat je naar de Rdw stuurt en dan krijg je nieuwe papieren opgestuurd met het trekgewicht erop.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Roger B. schreef:moet je dan niet ook de gegevens van de trekhaak meesturen?
Welke gegevens? De factuur?
Edward van Vugt
Is niet zo een raar idee,niet iedere trekhaak mag 3500 kg trekken toch?
RRC 1972
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI
4 deurs
3.5 EFI
RRC 1971
3.9 EFI
Ben119 schreef:Is niet zo een raar idee,niet iedere trekhaak mag 3500 kg trekken toch?
Nee, klopt maar dat staat op het typeplaatje op de haak. Verder heb ik er nooit iets bijgehad. Je zou denken dat je langs een Rdw station moet maar dat hoeft niet.
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Ben119 schreef:Is niet zo een raar idee,niet iedere trekhaak mag 3500 kg trekken toch?
Als je weet dat je bij een nieuwe auto gewoon direct de trekgewichten op het kenteken krijgt, zelfs zonder dat er een trekhaak aan de auto zit* ... dan is het dus een raar idee. (Of met andere woorden: je hoeft ook niet je rijbewijs mee te sturen.) Het trekgewicht op het kenteken is gewoon een administratieve actie.
* Hoe ik dit weet ... eenvoudig, ik hoef maar naar mijn auto en bijbehorend kenteken te kijken.
Groeten MarcS
- RobStewart
Ok so for a 1974 RRC here is the official towing weights as published by Land Rover :
500kg without brakes
2000kg with brakes
4000kg with vehicle assisted brakes
... and of course the official Land Rover 1974 documentation to go with it
... oh and Edward, the last time I was at Beesd most of the chaps there were a) born after 1974 b) couldn't spell Range Rover c) certainly wouldn't recognise one (including Marc and Victor) and d) would probably have to ask someone who knows.
Rob
500kg without brakes
2000kg with brakes
4000kg with vehicle assisted brakes
... and of course the official Land Rover 1974 documentation to go with it
... oh and Edward, the last time I was at Beesd most of the chaps there were a) born after 1974 b) couldn't spell Range Rover c) certainly wouldn't recognise one (including Marc and Victor) and d) would probably have to ask someone who knows.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Het is niet relevant wanneer ze geboren zijn. Waar slaat dat nu weer op?
Mijn Series zijn ook ouder dan ikzelf, dan zal ik er dus wel geen verstand van hebben.....
Het is een formulier uit de kast pakken en faxen en opsturen. Dat is ze nog altijd gelukt bij iedereen die ik ken die de trekhaak op het kentekenbewijs wou hebben.

Mijn Series zijn ook ouder dan ikzelf, dan zal ik er dus wel geen verstand van hebben.....
Het is een formulier uit de kast pakken en faxen en opsturen. Dat is ze nog altijd gelukt bij iedereen die ik ken die de trekhaak op het kentekenbewijs wou hebben.
Edward van Vugt
-
Roger B.
bij de drie trekhaken die ik ooit nieuw gemonteerd heb (buiten mijn werk bij de dealer dan) zat een formuliertje met de trekhaakgegevens (merk, type, en nog wat technische info) en als je dat dan opstuurde naar de RDW kreeg je een aanvullingsblad met daarop je trekgewichten.
Nu geloof ik best dat dat tegenwoordig anders werkt, maar ik weet ook dat bij diverse fabrikanten van trekhaken voor een en de zelfde auto verschillende TTM van de aanhanger opgegeven worden. Dus lijkt me dat die info wel van belang is..... dat een auto zonder trekhaak ooit gemonteerd (en sommige defenders kwamen met trekhaak eronder van de importeur (of fabriek) dus dat zou van invloed kunnen zijn) een trekgewicht op kenteken heeft is dan ook vreemd...
Nu geloof ik best dat dat tegenwoordig anders werkt, maar ik weet ook dat bij diverse fabrikanten van trekhaken voor een en de zelfde auto verschillende TTM van de aanhanger opgegeven worden. Dus lijkt me dat die info wel van belang is..... dat een auto zonder trekhaak ooit gemonteerd (en sommige defenders kwamen met trekhaak eronder van de importeur (of fabriek) dus dat zou van invloed kunnen zijn) een trekgewicht op kenteken heeft is dan ook vreemd...
gone