Ik overweeg de carburatuer van mijn series 3 benzine (2.25) te vervangen door een Weber 34ICH
Zijn er hier forummers die daar ervaring mee hebben?
Kan ik zo'n ombouw makkelijk zelf doen?
Ik gebruik de Laro niet in terrein dus iets vermogens verlies is geen ramp.
carburateur serie 3
- Nicogroennl
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 12 Okt 2013, 00:06
- Locatie: Munnekeburen
carburateur serie 3
Series III 88" 1971 2,25 benzine 4 x 2
1*
1*
Re: carburateur serie 3
Ik heb pas de carburateur vervangen op mijn Ninety, is een simple klus die zelfs ik zonder problem voor elkaar heb gekregen.
Je ook kunnen kiezen voor de Weber 32/34 DMTL, levert zelfs iets meer vermogen op. zie: http://www.glencoyne.co.uk/carbs.htm
Ze zijn in Engeland goed te koop, let er wel op dat je gelijk de pakkingen erbij besteld want deze zitten er standaard niet bij.
succes!
Je ook kunnen kiezen voor de Weber 32/34 DMTL, levert zelfs iets meer vermogen op. zie: http://www.glencoyne.co.uk/carbs.htm
Ze zijn in Engeland goed te koop, let er wel op dat je gelijk de pakkingen erbij besteld want deze zitten er standaard niet bij.
succes!
LR Ninety 2.5L benzine 1985
LR Defender Td5 2002
Discovery Td5 2004
LR Defender Td5 2002
Discovery Td5 2004
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: carburateur serie 3
in het terrein heb je juist niet vermogen maar koppel nodig.....op de (snel)weg heb je juist wel vermogen nodig
gone
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: carburateur serie 3
Nicogroennl schreef:Kan ik zo'n ombouw makkelijk zelf doen?
fitted them to all of my Series III's, would highly recommend it these are the fitting instructions/manual
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
- Nicogroennl
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 12 Okt 2013, 00:06
- Locatie: Munnekeburen
Re: carburateur serie 3
Ik heb nog de Zenith, maar die gaat er binnenkort af voor de nieuwe Weber ivm verwijderen LPG.
Of de Weber beter is dan de Zenith, weet ik niet, de Zenith presteert goed, maar het verbruik is er ook wel naar. Bij de Weber zal het verbruik wel iets afnemen, alhoewel ik daar geen wonderen van verwacht. Hij scheelt wel 2 mm in gasklepdiameter met de Zenith.
Nog even op koppel en vermogen: Als je vermogen afneemt, dan neemt ook je koppel af in hetzelfde toeren gebied. Het is dus niet zo dat als je vermogen afneemt, het koppel toeneemt of gelijk blijft bij eenzelfde toerental of vullingsgraad. Bij de Weber neemt de vullingsgraad af (mede vanwege de kleinere diameter), dus ook het koppel en gerelateerde vermogen.
Of de Weber beter is dan de Zenith, weet ik niet, de Zenith presteert goed, maar het verbruik is er ook wel naar. Bij de Weber zal het verbruik wel iets afnemen, alhoewel ik daar geen wonderen van verwacht. Hij scheelt wel 2 mm in gasklepdiameter met de Zenith.
Nog even op koppel en vermogen: Als je vermogen afneemt, dan neemt ook je koppel af in hetzelfde toeren gebied. Het is dus niet zo dat als je vermogen afneemt, het koppel toeneemt of gelijk blijft bij eenzelfde toerental of vullingsgraad. Bij de Weber neemt de vullingsgraad af (mede vanwege de kleinere diameter), dus ook het koppel en gerelateerde vermogen.
- Nicogroennl
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 12 Okt 2013, 00:06
- Locatie: Munnekeburen
Re: carburateur serie 3
Ja, dat lijkt me duidelijk. Als de vulling afneemt zal het vermogen en het koppel ook zakken.
Nu rijdt mijn laro 1 op 7, volgens mijn dealer kan ik met de Weber 1 op 10 halen. Dat brengt meer op dan een lpg installatie in de kilometer kosten.
De bergen in wordt minder aantrekkelijk met de Weber maar dat was ik niet van plan. En mocht de behoefte toch een keer op komen dan ligt de zenith nog op de plank
Nu rijdt mijn laro 1 op 7, volgens mijn dealer kan ik met de Weber 1 op 10 halen. Dat brengt meer op dan een lpg installatie in de kilometer kosten.
De bergen in wordt minder aantrekkelijk met de Weber maar dat was ik niet van plan. En mocht de behoefte toch een keer op komen dan ligt de zenith nog op de plank
Series III 88" 1971 2,25 benzine 4 x 2
1*
1*
Re: carburateur serie 3
1:10, is dat niet wat te positief?
Ik denk dat 1:8 a 1:9 meer in de lijn der verwachtingen ligt.
Op LPG doet de mijne rond 1:5, dat is iets meer dan normaal, maar anders haal ik de 80 niet met een aanhanger van 2 ton. Op benzine is het 1:7, dus dat klopt wel.
Ik was vorig jaar al van plan de LPG er uit te slopen, omdat het navenant niets uitmaakt in verbruik en kosten, zeker niet met de afstanden die ik er mee rijdt, het neemt veel te veel ruimte in etc.
Ik ga er komende week aan beginnen, dan zie ik wel wat het scheelt.
Ik denk dat 1:8 a 1:9 meer in de lijn der verwachtingen ligt.
Op LPG doet de mijne rond 1:5, dat is iets meer dan normaal, maar anders haal ik de 80 niet met een aanhanger van 2 ton. Op benzine is het 1:7, dus dat klopt wel.
Ik was vorig jaar al van plan de LPG er uit te slopen, omdat het navenant niets uitmaakt in verbruik en kosten, zeker niet met de afstanden die ik er mee rijdt, het neemt veel te veel ruimte in etc.
Ik ga er komende week aan beginnen, dan zie ik wel wat het scheelt.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: carburateur serie 3
dealers zijn altijd positief over verbruiksgegevens..... mijn VW dealer denkt ook dat een T5 met 2.0 TDI 140pk gemiddeld 1:15 verbruikt (ik haal er met moeite 1:12,5 mee, meestal zit ie rond 1:12 en dat vind ik al netjes zat voor zo'n rolcontainer)
gone
Re: carburateur serie 3
Ik denk dat je het meeste kan besparen, door een houten blok onder je gaspedaal te spijkeren of je pedaal niet door de bodem heen te trappen. Maar... Ik zal wel zien wat ie volgende week presteert, anders gaat de Zenith er weer op.
Loopt een T5 1:12,5? Jee, mijn vorige T4 met 2 liter benzine met carburateur liep 1:10 / 1:11
Dat is dan dus ook niet bepaald een vooruitgang?
Loopt een T5 1:12,5? Jee, mijn vorige T4 met 2 liter benzine met carburateur liep 1:10 / 1:11
Dat is dan dus ook niet bepaald een vooruitgang?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten