Interieur Wissel

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Luke

Interieur Wissel

Berichtdoor Luke » 17 Dec 2013, 07:15

Goede morgen,

Het is me gelukt een ander interieur op de kop te tikken voor mijn Defender.
Dat houdt in: Ik ga van stoelen en achterbanken met technobekleding, en 2nd row 60/40 bank met lage rugleuning, naar een complete set met lederen bekleding en 2nd row met hoge rugleuning en 2 forward facing opklapbare stoelen achterin.
Op zich geen verkeerde deal dacht ik zo, en morgen (straks liever gezegd) ga ik het spul uitwisselen.

Omdat ik "de best of both" wil hebben, en het mezelf ook makkelijk wil maken, wilde ik eigenlijk de seatframes laten zitten in beide auto's (uiteraard de zittingen wel wisselen) en alleen de rugleuningen van de stoelen uitwisselen, mede omdat de rugleuning van de bestuurdersstoel van de andere auto (die ik dus krijg) wat speling heeft.

Mijn 2 vragen zijn nu als volgt:

Kan iemand mij zeggen OF en zo ja HOE ik de rugleuning van het stoelframe krijg?

Heeft iemand ervaring met speling in een rugleuning en kan mij vertellen waar dat precies in zit? Ik hoop zelf uiteraard in het seatframe wat ik laat zitten

gr

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger B.

Re: Interieur Wissel

Berichtdoor Roger B. » 17 Dec 2013, 07:30

de rugleuning als in schuimrubber en bekleding of als metalen frame met schuim en bekleding?

dat metalen frame zal niet zo 1,2,3 van de rest van het stoelframe af gaan denk ik, en de kans is redelijk aanwezig dat je de oorzaak van de speling mee over zet.

als ik me niet vergis kan de bekleding omhoog opgestroopt worden om eraf gehaald te worden, alleen aan de onderzijde dus even losmaken

de stoel die geen speling heeft zou ik die moeite niet gaan doen....stoelframe zit met slechts 4 boutjes in de auto geschroefd.... hoeveel moeite kan dat zijn
gone

Luke

Berichtdoor Luke » 17 Dec 2013, 07:38

Roger ( en andere lezers)

Ik bedoelde inderdaad de reugleuning in zijn geheel, dus incl stalen frame.

Ik stelde de vraag eigenlijk omdat microcat de rugleuning afzonderlijk van het zittingsframe afbeeldt, dus zou je haast denken dat het mogenlijk zou moeten zijn toch?

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Dec 2013, 07:52

stoelframe al eens bekeken dan? op het plaatje in microcat zie ik een borgring... dus daar zul je eens mee kunnen beginnen.... maar zoals gezegd, die speling zul je hoogstwaarschijnlijk mee overzetten, misschien dat het af te stellen is, maar vermoed dat het slijtage/schade is
gone

Luke

Berichtdoor Luke » 17 Dec 2013, 08:32

Nee Roger, ik heb het frame nog niet kunnen bekijken, omdat dit verhaal nogal plotseling op de proppen kwam gisterenavond en dus nog geen tijd gehad (donker enzo), maar ik dacht ik zal me vast ff inlezen zodat ik in ieder geval al een beetje voorkennis heb.

Verhaal van de speling kende ik al overigens omdat ik de desbetreffende stoel / auto ken.

Het is inderdaad ook een kwestie van eenvoudig weg slijtage denk ik, maar ik hoop dus een beetje dat die op de gaten zit en niet op de pinnen, en dat die gaten in het zittingsframe zitten, zodat ik dat niet over hoef te bouwen :) e het probleem kan laten zitten :P

Luke

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 18 Dec 2013, 01:08

De speling kun je vaak oplossen met vulringen of de scharnierverbinding aanpassen met een nieuwe bus en pen/bout; Indien het de verstelslede is, de gestanste vertanding weer in de goede richting tikken.

Je kunt natuurlijk ook de vingers, die in de vertanding vallen vervangen voor wat dikker materiaal, of oplassen.

Het ligt er dus maar net aan waar de slijtage zit.

Terug naar “Techniek”