wie kan mij adviseren ik heb een 110 TD5 2003
nu is het zo mijn rechter remlicht werkt wel behalve als ik mijn verlichting aan heb.
dan gaat rechts alles uit als ik rem.
heeft iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken
gr. Babs
remlicht werkt niet help!
- Erik Peters
Re: remlicht werkt niet help!
babs1965 schreef:wie kan mij adviseren ik heb een 110 TD5 2003
nu is het zo mijn rechter remlicht werkt wel behalve als ik mijn verlichting aan heb.
dan gaat rechts alles uit als ik rem.
heeft iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken
gr. Babs
Slechte massa van gecombineerd rem/achterlicht lijkt mij de eerste verdachte of een verkeerd lampje?
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
ga ik effe proberen morgen
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:Slechte massa van gecombineerd rem/achterlicht lijkt mij de eerste verdachte of een verkeerd lampje?
Wellicht wel een goed lampje maar verkeerde contacten (is er "onlangs" wat gedaan aan dit lampje?).
Met wat "foute" wil kan een goed lampje ook verkeerd gemonteerd.
Slechte massa is het meest aannemelijk, dan brandt de achterlicht-gloeidraad hetzij via + 12 vanwege het remmen waarbij de zwaardere remlicht-gloeidraad dan de +12V aan de massa-zijde legt en dan de achterlicht-gloeidraad laat branden), of de + 12 komt vanwege de normale verlichting en de zwaardere remlicht-gloeidraad geeft de "massa". Zet je dan + 12 V op beide dan is er geen massa-route meer.
Als je goed kijkt brand dan dus ook bij het remmen ook (vooral) de achterlicht-gloeidraad (de remlicht-gloeidraad wordt hoogstens ietsje warm).
Groeten MarcS