afgesplitst uit 130 topic:oeverloze defensie-vw discussie

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

afgesplitst uit 130 topic:oeverloze defensie-vw discussie

Berichtdoor Landmarcs » 12 Dec 2013, 10:09

Onze alziende wisselwachter heeft onderstaande op een zijspoor gezet ... wie de de verknoping terug wil zoeken die kijke hier: viewtopic.php?f=14&t=5118&start=10#p41597

maXcomX schreef:Ik vindt deze wel wat hebben:
Afbeelding

Tja, hij heb wel wat, hij heb zelfs heel veel ... attributen, ik weet alleen niet of je 'm makkelijk bij de buurtsuper in het parkeervak krijgt.

Met de juiste bemanning wordt het natuurlijk wel wat, maakt een ieder geheel "vrijwillig" ruimte.
(Ik lees evenwel dat "onze jongens" het in de toekomst met een VW Amok moeten doen http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2 ... r_Defensie .)

Maar goed, Edward zou 'm toch uit elkaar halen en de seatbase wijzigen. Hier hebben ze het ruimte-probleem voor de 2e zitrij heel anders aangepakt.

Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 13 Dec 2013, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Lucas van Lierop

Re: Hoe ziet de perfecte 130 er uit??

Berichtdoor Lucas van Lierop » 12 Dec 2013, 11:07

En daar lees je:

"Het uitgebreide dealernetwerk van Pon garandeert namelijk snelle hulp bij pech in de veelgebruikte oefengebieden in onder meer Duitsland, Noorwegen en Spanje."

Superhandig in Mali...
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Dec 2013, 12:38

Lucas van Lierop schreef:En daar lees je:

"Het uitgebreide dealernetwerk van Pon garandeert namelijk snelle hulp bij pech in de veelgebruikte oefengebieden in onder meer Duitsland, Noorwegen en Spanje."

Superhandig in Mali...

Misschien komt Pon met een adequate "RouteMobile"
Afbeelding

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Dec 2013, 13:11

Lucas van Lierop schreef:En daar lees je:

Superhandig in Mali...

Goh, daar zullen ze bij Defensie niet aan gedacht hebben. :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Lucas van Lierop

Berichtdoor Lucas van Lierop » 12 Dec 2013, 16:19

Zo klinkt het dus niet.
zoek je mij? lucas at vanlierop punt org

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 12 Dec 2013, 16:31

Lucas van Lierop schreef:Zo klinkt het dus niet.

't Zijn gewoon mooie woorden voor een of ander onderhouds of pechhulp-contract. Monteurs, kennis en onderdelenvoorraad drukken dan niet of minder zichtbaar op de Defensie-begroting, netto is het waarschijnlijk wel duurder maar daar kraait geen haan naar, moderne managers houden niet van inhoudelijke kennis, de moderne manager wil dat de procedure goed is.
Ik vraag me wel af wat er precies in het contract staat, de dichtheid van VW garages in noordelijker Noorwegen is niet echt groot (en de uurtarieven zijn daar wel fabeltastisch) ... dus wellicht is het niet anders als de gebruikelijke eerste paar jaar garantie.

Groeten MarcS

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 13 Dec 2013, 00:12

Landmarcs schreef:
maXcomX schreef:Ik vindt deze wel wat hebben:
Afbeelding

Tja, hij heb wel wat, hij heb zelfs heel veel ... attributen, ik weet alleen niet of je 'm makkelijk bij de buurtsuper in het parkeervak krijgt.

Met de juiste bemanning wordt het natuurlijk wel wat, maakt een ieder geheel "vrijwillig" ruimte.
(Ik lees evenwel dat "onze jongens" het in de toekomst met een VW Amok moeten doen http://www.defensie.nl/actueel/nieuws/2 ... r_Defensie .)

Maar goed, Edward zou 'm toch uit elkaar halen en de seatbase wijzigen. Hier hebben ze het ruimte-probleem voor de 2e zitrij heel anders aangepakt.

Groeten MarcS

Ja die VW... Ik snap niet wat ze bij Defensie bezielt.
Ik zie de monteurs van Pon (volgens mij heeft een importeur geen monteurs in dienst, dus zullen wel ingehuurde krachten van sub-dealers worden) al naar Mali gaan :mrgreen:
Zijn we terug bij af, voor WWII waren alle monteurs bij Defensie ook burgers.
Dan moeten er weer aparte militairen worden opgeleid om die gasten te beschermen als ze aan het repareren gaan.
Als ik het zo lees dan wordt de auto minimaal aangepast...ohh jee de boordcomputer is kapot midden in de jungle (als die daar overigens voor getest is.

Kortom: Een dom idee.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 13 Dec 2013, 00:30

en waarom zou een Land Rover of benz dan zoveel beter zijn? hedentendaagse oorlogvoering speelt zich doorgaans in stedelijk gebied af dus door de jungle is veel minder van toepassing dan vroeger.

daarnaast.....hoeveel computers denk je dat er in het overige moderne materieel zit.... een apache kom ook nie van de grond zonder, een leopard zit er vol mee en over F16 en JSF maar te zwijgen...

en pon garandeert zelf natuurlijk maar bitterweinig buiten de landsgrenzen, maar kan wel meehelpen om te zorgen dat VW wel service verzorgt.

en dat VW garages in land x niet breed gezaaid zijn...alsof er meer landrover dealers te vinden zouden zijn?

wellicht dat die VW wel zoveel minder stuk gaat dat dat lang zoveel probleem niet geeft als de telkens weigerende Laro's en Puchs
gone

maXcomX

Berichtdoor maXcomX » 13 Dec 2013, 00:42

Het punt is dat de monteurs van Defensie en militair zijn, en monteur, en hun eigen voorraden bijhouden.
Het feit dat er niet overal dealers zijn, pareer je daarmee.
Nu wil Min Van Def die kosten voor opleiding en logistiek besparen... om je dood te lachen.
Het zal wel weer een idee zijn van iemand uit de NIKS-generatie, die hebben altijd een ietwat simplistisch idee over hoe de wereld in elkaar zit.

Edward

Berichtdoor Edward » 13 Dec 2013, 00:48

Denk dat de simplistische benadering meer hierboven te vinden is....... :shock: :shock:
Laatst gewijzigd door Edward op 13 Dec 2013, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”