Kbx en lamproosters
Kbx en lamproosters
Weet iemand of de koplampbeschermers van Land Rover passen over de koplampranden van KBX?:roll: 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
Re: Kbx en lamproosters
optisch lijkt het me minder "passend" bij de grille dan met de standaard grille waarbij de lamellen van het rooster "doorlopen" in de grille.
of de randen de roosters niet in de weg gaan zitten weet ik niet, lijkt op de foto's dat het moet lukken
of de randen de roosters niet in de weg gaan zitten weet ik niet, lijkt op de foto's dat het moet lukken
gone
- RobStewart
Edward schreef:Weet iemand of de koplampbeschermers van Land Rover passen over de koplampranden van KBX?
Simple answer NO the standard light grills do not extend far enough to clear the projected surround of the KBX, you have the same problem with the Genuine LRX one that the KBX is modelled on.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
ik zou, als ze al passen, ze ook niet plaatsen. Heb vergelijkbare zooi net van mijn Series afgesloopt. Het is totaal niet handig en als je lampen moet vervangen en de boel zit vast geroest, dan sta je mooi te kijken. Het rechter voorspatbord heeft door zo'n stalrooster zo'n optater gehad, dat de slijptol er aan te pas moest komen. Het ziet er leuk uit, maar handig is anders.
maXcomX schreef:Het ziet er leuk uit, maar handig is anders.
Klinkt als typisch Defender
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
ik vind een Defender meer in de categorie Niet mooi, maar wel praktisch vallen. Heb je wel eens een koplamp van een Mercedes A vervangen. Het voorspatbord moet eraf.
-
Roger B.
heb je al eens een defender (hoe jonger hoe erger) bekeken en dan vooral HOE ze het allemaal aan elkaar gefreubelt hebben??
en als de boutjes van de lamproosters vastgerot zijn in de blindklinkmoeren die je ervoor in je spatbord hebt moeten trekken (omdat men geen vet gebruikt bij montage) dan ben je nog niet zomaar even "praktisch" klaar om bij je lamp te komen zonder blijvende schade....
maar inderdaad, tegenwoordig moet je een halve auto slopen om een lampje te vervangen... vraag me toch af hoe oom agent op straat daar mee om gaat.... vroeger was het meestal dat je geen bekeuring kreeg als je ter plekke het lampje kon vervangen om met volledige verlichting je weg te vervolgen....... maar dat is zelfs voor een monteur tegenwoordig schier onmogelijk, laat staan voor een leek
en als de boutjes van de lamproosters vastgerot zijn in de blindklinkmoeren die je ervoor in je spatbord hebt moeten trekken (omdat men geen vet gebruikt bij montage) dan ben je nog niet zomaar even "praktisch" klaar om bij je lamp te komen zonder blijvende schade....
maar inderdaad, tegenwoordig moet je een halve auto slopen om een lampje te vervangen... vraag me toch af hoe oom agent op straat daar mee om gaat.... vroeger was het meestal dat je geen bekeuring kreeg als je ter plekke het lampje kon vervangen om met volledige verlichting je weg te vervolgen....... maar dat is zelfs voor een monteur tegenwoordig schier onmogelijk, laat staan voor een leek
gone
ik denk dat je dan gewoon een bon krijgt.
En dan moet je het ook nog eens in het donker doen. Als de agent erbij blijft, heb je wel iemand om je lamp vast te houden
En dan moet je het ook nog eens in het donker doen. Als de agent erbij blijft, heb je wel iemand om je lamp vast te houden
-
Landmarcs
ErwinD90 schreef:maXcomX schreef:Het ziet er leuk uit, maar handig is anders.
Klinkt als typisch Defender
Vlgs mij is het net andersom:
"Ziet er niet uit" maar is wel handig (want al het overbodige zit er niet op).
Ik heb dan ook geen BBQ-roosters voor mijn koplampen maar slechts eenvoudige Lexan-ruitjes, qua effectiviteit wel zo handig, en met 4 torxjes (RVS in plastic plugjes, dus roest niet vast) te verwijderen.
Groeten MarcS