Hallo,
Ik zou graag een niet al te duur diagnosetoestel willen aanschaffen voor
1)het uitlezen van een D3,
2)voor het wissen van verholpen fouten
3)als ook het resetten van de inspectielampjes.
Volgende toestellen heb ik reeds op internet kunnen vinden:
-Bearmach Hawkeye
-Maxiserve (waaronder UAS02)
-Autolink AL301
-Maxiscan ms509
Zijn er mensen die mij een toestelletje kunnen aanbevelen die zich niet in de te hoge prijsklasse bevindt?
Enige ervaringen?
Alvast bedankt hoor.
MVG
Glenn
Welk diagnose toestel aankopen voor D3
Welk diagnose toestel aankopen voor D3
Discovery 1 K1 Brittania 1998 - 300tDi
Discovery 3 TDV6 2.7L 2007
-
Roger B.
Re: Welk diagnose toestel aankopen voor D3
Die is maar 20 pond goedkoper dan een lynx, maar beperkt tot de D3 waar de lynx met licenties bijna alle modellen van landrover doet
gone
Ik denk dat de IID tool momenteel het meest prijsgunstig is. het ligt er alleen aan wat je ermee wilt.
Daarnaast zijn de Lynx, De hawkeye en sinds gisteren ook de nieuwe Nanocom evolution prima tools.
In de "home" versie koppelen zowel de lynx, de Nanocom evolution, IIDtool en de MSV2 zich bij eerste gebruik aan de wagen en zijn dan auto gebonden. Alleen de hawkeye is na eerste gebruik op meerdere wagens inzetbaar.
De lynx, Nanocom Evolution en de msv2 zijn uiteraard ook als professional beschikbaar; maar dan gaat de prijs vors opmhoog.
Voordeel vcan de lynx en de msv2 zijn dat ze met een laptop zeer gebruikersvriendelijk zijn en een groot scherm hebben.
De DII-tool werkt via het info-display (of je telefoon bij de BT versie) en kan dus veel minder info kwijt. De nanocom hangt ertussenin met een klein touch screen; hoewel de IID-tool nu ook leverbaar is met een bluetooth interface en iphone-android app.
Voor prive gebruik kijk ik met de kerst voor een IIDtool; zeer compleet met dekking van alle ECU's in de wagen en accesoires als FBH, flashen van de diverse ECu's, calibratie diverse (stuur, verings) sensoren en GAP werkt aan een pc-interface. Dit alles voor een (relatief) zeer vriendelijk prijsje; en het past zo in het handschoenenkastje.
De Nanocom Evolution zou ik heel graag willen hebben lijkt me een ideale mix met dat kleine touch screen; maar het verschil van 200 Euro is me net iets te groot voor iets dat je maar zelden (hopelijk) gebruikt.
Overigens kun je voor een paar eurie ook een standaard ODB2 lezer kopen; maar dan krijg je ook alleen de standaard ODB foutcodes en bij de DIsco, met al zijn extra electronica is dat m.i. niet erg handig.....
Gerrit
Daarnaast zijn de Lynx, De hawkeye en sinds gisteren ook de nieuwe Nanocom evolution prima tools.
In de "home" versie koppelen zowel de lynx, de Nanocom evolution, IIDtool en de MSV2 zich bij eerste gebruik aan de wagen en zijn dan auto gebonden. Alleen de hawkeye is na eerste gebruik op meerdere wagens inzetbaar.
De lynx, Nanocom Evolution en de msv2 zijn uiteraard ook als professional beschikbaar; maar dan gaat de prijs vors opmhoog.
Voordeel vcan de lynx en de msv2 zijn dat ze met een laptop zeer gebruikersvriendelijk zijn en een groot scherm hebben.
De DII-tool werkt via het info-display (of je telefoon bij de BT versie) en kan dus veel minder info kwijt. De nanocom hangt ertussenin met een klein touch screen; hoewel de IID-tool nu ook leverbaar is met een bluetooth interface en iphone-android app.
Voor prive gebruik kijk ik met de kerst voor een IIDtool; zeer compleet met dekking van alle ECU's in de wagen en accesoires als FBH, flashen van de diverse ECu's, calibratie diverse (stuur, verings) sensoren en GAP werkt aan een pc-interface. Dit alles voor een (relatief) zeer vriendelijk prijsje; en het past zo in het handschoenenkastje.
De Nanocom Evolution zou ik heel graag willen hebben lijkt me een ideale mix met dat kleine touch screen; maar het verschil van 200 Euro is me net iets te groot voor iets dat je maar zelden (hopelijk) gebruikt.
Overigens kun je voor een paar eurie ook een standaard ODB2 lezer kopen; maar dan krijg je ook alleen de standaard ODB foutcodes en bij de DIsco, met al zijn extra electronica is dat m.i. niet erg handig.....
Gerrit
On the 8th day god invented duct tape.....
-
Roger B.
ik weet vrijwel zeker dat de lynx (ook de home versie dat is alleen een versie met maar een enkele licentie, de professionele heeft licentie voor alle types)en de versie van nanocom "tot gisteren" NIET voertuig gebonden zijn. je koopt een licentie voor een voertuig type, niet voor een voertuig.
ik heb een nanocom evolution en die heeft al verschillende Disco2 en P38 uitgelezen.
Bij Lynx is het een beetje ongelukkig omschreven op de site, maar op rangerovers.net is daar een hele discussie over geweest en navraag bij Britpart leerde dat je een TYPE licentie koopt, niet een voertuiggebonden licentie
ik heb een nanocom evolution en die heeft al verschillende Disco2 en P38 uitgelezen.
Bij Lynx is het een beetje ongelukkig omschreven op de site, maar op rangerovers.net is daar een hele discussie over geweest en navraag bij Britpart leerde dat je een TYPE licentie koopt, niet een voertuiggebonden licentie
gone
Je hebt idd gelijk Roy, ze worden gekoppeld aan het voertuigtype, niet aan het VIN nummer.
Nanocom evolution lijkt me nog steeds technosch de beste. Ik wacht ff tot er wat reviews zijn.
En dan kijken of ik het verschil ervoor over heb... tov de IID tool.
Gelukkig is de kerst nog een eindje weg
Nanocom evolution lijkt me nog steeds technosch de beste. Ik wacht ff tot er wat reviews zijn.
En dan kijken of ik het verschil ervoor over heb... tov de IID tool.
Gelukkig is de kerst nog een eindje weg
On the 8th day god invented duct tape.....
-
Roger B.
single vehicle type lynx kost 254 pond als ik me niet vergis... lees her en der dat het soms wat problemen met drivers geeft in windhoos, maar als ie eenmaal verbinding met de laptop heeft lovende kritieken...
de lynx is gemaakt door Omitec, die maakten ook het Testbook
de lynx is gemaakt door Omitec, die maakten ook het Testbook
gone
Wat denken jullie van SMEETS Solutions die Autel verkopen, deze mensen krijgen zeer goede beoordelingen en voor een relatief betaalbare prijs lezen deze ook andere wagens uit!
http://www.diagnoseapparatuur.nl/zoeken ... 3godWwIAFQ
Ik stel me wel de vraag of er andere ecu's mee uitgelezen kunnen worden zoals die van de FBH?????
Hawkeye en Lynx klinken interessant maar ik twijfel om er een bij smeets te kopen, er zit bovendien meer garantie op en NL handleiding + gratis helpdesk.
Heeft iemand van op dit forum ervaring met deze toestellen?
Groeten,
Glenn
http://www.diagnoseapparatuur.nl/zoeken ... 3godWwIAFQ
Ik stel me wel de vraag of er andere ecu's mee uitgelezen kunnen worden zoals die van de FBH?????
Hawkeye en Lynx klinken interessant maar ik twijfel om er een bij smeets te kopen, er zit bovendien meer garantie op en NL handleiding + gratis helpdesk.
Heeft iemand van op dit forum ervaring met deze toestellen?
Groeten,
Glenn
Hallo,
Onlangs reactie gekregen van SMEETS en blijkbaar moet ik volgens hun al 2 toestellen kopen! Wat neerkomt op zo'n 700€.
Ik ben meer en meer van de overtuiging om me een LYNX aan te schaffen. De prijzen variëren tussen 350 en 400€ voor de vrijgave van 1 model.
Je kan er dan ook meerdere wagens van DIT MODEL op uitlezen.
-Is paddock spares correct qua prijs?
Graag nog enkele ervaringen over de LYNX aub. en eventueel tips WAAR AANKOPEN?
groetjes!
Onlangs reactie gekregen van SMEETS en blijkbaar moet ik volgens hun al 2 toestellen kopen! Wat neerkomt op zo'n 700€.
Ik ben meer en meer van de overtuiging om me een LYNX aan te schaffen. De prijzen variëren tussen 350 en 400€ voor de vrijgave van 1 model.
Je kan er dan ook meerdere wagens van DIT MODEL op uitlezen.
-Is paddock spares correct qua prijs?
Graag nog enkele ervaringen over de LYNX aub. en eventueel tips WAAR AANKOPEN?
groetjes!