Bonjour Cheval Blanc,
Mooi dat je tevreden bent, ik hoor ook niet anders
(Voor insiders is dit duidelijk, voor de anderen: Mijn broertje verkoopt een "hotfrog", tegenwoordig in een verbeterde variant, in Zweden. Ook al hebben daar velen een Standkachel, dan nog is een 220 V "Motorvärme" geen onhandige extra, ook omdat een Standkachel weer een aanslag op de accu doet. En als extra "service" verkoop ik zo nu en dan ook wat van die dingen hier in Nederland -- bij mij zijn ze goedkoper.)

- Motorvärme
Als je het nu helemaal mooi wilt maken monteer je gelijk een druppellader en een afstandbediening zodat je de druppellader degewenst de hele nacht kan aanzetten en de "motorvärme" alleen een kwartiertje (of wat langer als het echt erg koud is) voor je van huis gaat. Overigens helpt het ook al als je die druppellader slechts een kwartiertje laat werken: hij laadt de accu ietsje bij ('t is dan wel erg weinig), maar waarschijnlijk wel zo nuttig is het verwarmings-effect - door de laadstroom wordt de accu van binnenuit ietsje opgewarmd en dus neemt de effectieve capaciteit enorm toe.
Met zo'n dubbele aanpak heb je dus driedubbel profijt: een lauw-warme motor, een (net) wakkere accu, en veel sneller warmte uit de kachel.
Groeten MarcS
PS D'r zijn niet veel mensen die een LandRover voor de zuinigheid rijden, maar bij koudere temperaturen is met name gedurende de opwarmfase het verbruik duidelijk hoger, dus daar zit een kleine winst (ook winst is dat er minder viezigheid uit de uitlaat komt). De grote verdienste is natuurlijk dat de opwarmfase niet echt goed voor de motor zelf is, als je het blok voor de start al op zomerse temperatuur hebt gebracht is de winst duidelijk.
PS2 Als je de "motorvärme" in de slang naar de kachel monteert (dit i.t.t. de standaard-instructie) heb je eerder/meer kachel-warmte.