Niet laro, maar wellicht interessant voor de geïnteresseerde.
http://driving-dutchman.com/dure-motorr ... ig-rijden/
Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Met 900 rpm in de zesde versnelling??????
Ik heb al wel eens van die idioten meegemaakt die met hun caravan in de Alpen het "nieuwe rijden" in praktijk brachten, maar dit is wel weer een nieuw dieptepunt!!
Wat een enorme sukkel!
Ik heb al wel eens van die idioten meegemaakt die met hun caravan in de Alpen het "nieuwe rijden" in praktijk brachten, maar dit is wel weer een nieuw dieptepunt!!
Wat een enorme sukkel!
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Tja, zelfs ik ga niet onder de 1000 ....
En vanuit 900 toeren een inhaal-manoeuvre inzetten geeft dus - zoals hier is aangetoond - nog meer vervuiling als het gaspedaal als aan-uit-knop bedienen.
Groeten MarcS
En vanuit 900 toeren een inhaal-manoeuvre inzetten geeft dus - zoals hier is aangetoond - nog meer vervuiling als het gaspedaal als aan-uit-knop bedienen.
Groeten MarcS
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Landmarcs schreef:Tja, zelfs ik ga niet onder de 1000 ....![]()
Groeten MarcS
Doet een Puma wel iets onder de 1000? Mijne doet onder 1500 al nie echt veel nie
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Wat een idioot inderdaad.
Maar ik zie het vaker. Heb een buurvrouw hier die met r Polo diesel in z'n 5 met 40 bergop rijdt.
De motor bokt en protesteert aan alle kanten maar ze hoort en voelt t niet eens.
Voor mij volledig onbegrijpelijk, maar er zijn er zat zo.
Ik heb geen toerenteller maar mn TD5 moet ook wel een beetje toeren maken om iets te doen.
Maar ik zie het vaker. Heb een buurvrouw hier die met r Polo diesel in z'n 5 met 40 bergop rijdt.
De motor bokt en protesteert aan alle kanten maar ze hoort en voelt t niet eens.
Voor mij volledig onbegrijpelijk, maar er zijn er zat zo.
Ik heb geen toerenteller maar mn TD5 moet ook wel een beetje toeren maken om iets te doen.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Gewoon bijna niet te bevatten dat mensen zo weinig feeling in huis hebben met het aanvoelen van een stukje techniek, ondanks dat diezelfde techniek bij herhaling protesteert.
Edit ik zie dat roger me net voor was, met gelijke strekking..
Edit ik zie dat roger me net voor was, met gelijke strekking..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
een van de reacties:
kan ik het wel mee eens zijn
.........Het probleem schuilt hem in het feit dat we tegenwoordig met veel te lange intervallen werken (olieverversing) en nog steeds geloven dat een EGR-systeem de oplossing is naar een beter milieu. De EGR is de aanstichter van al het kwaad, ook bij de diesels. Hoeveel diesel motoren zitten de inlaten niet helemaal van dicht geslipt....................
kan ik het wel mee eens zijn
gone
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Roger B. schreef:een van de reacties:.........Het probleem schuilt hem in het feit dat we tegenwoordig met veel te lange intervallen werken (olieverversing) en nog steeds geloven dat een EGR-systeem de oplossing is naar een beter milieu. De EGR is de aanstichter van al het kwaad, ook bij de diesels. Hoeveel diesel motoren zitten de inlaten niet helemaal van dicht geslipt....................
kan ik het wel mee eens zijn
Inderdaad, nota bene van een ANWB-WW'er.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
Edward schreef:Landmarcs schreef:Tja, zelfs ik ga niet onder de 1000 ....![]()
Doet een Puma wel iets onder de 1000? Mijne doet onder 1500 al nie echt veel nie![]()
De mijne doet ook hoegenaamd niks onder die 1500 toeren, maar als ie eenmaal rolt en je ook geen vermogen vraagt dan kan het (en meer ook niet).
Gek genoeg - misschien tgv die 5e cylinder - draait de Td5 mooier rond in de erg lage toeren-regionen, zelfs al is het vermogen dan ook zwak.
Maarrr je bent natuurlijk gek om zover onder het max koppel vermogen te vragen en er dus meer diesel in te proppen ....
Roger B. schreef:een van de reacties:.........Het probleem schuilt hem in het feit dat we tegenwoordig met veel te lange intervallen werken (olieverversing) en nog steeds geloven dat een EGR-systeem de oplossing is naar een beter milieu. De EGR is de aanstichter van al het kwaad, ook bij de diesels. Hoeveel diesel motoren zitten de inlaten niet helemaal van dicht geslipt....................
kan ik het wel mee eens zijn
De aanstichter is niet gelegen in de lange olieververs-intervallen: door olie te verversen verander je niks aan dit soort problemen (in de meeste gevallen kan de olie nog heel veel langer mee).
De aanstichter is ook niet gelegen in de EGR, maar in de hardgrondige onwil van de gebruiker om de werking van de motor ook maar een beetje "aan te voelen".
Als je vermogen vraagt, en daarvoor het gaspedaal intrappen terwijl de motor nauwelijks draait ... dan hebt je geen turbo-werking, dan zit je ver van het max koppel en staat de EGR ook nog eens wijd open ... da's vragen om de kat op het spek ...
Groeten MarcS
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Te zuinig rijden #lage toeren #egr
tuurlijk marc..... daarom komt het OOK voor bij motoren van auto's die WEL gebruikt worden (lees de hele reactie maar eens onder het verhaaltje over deze TFSI (die als benzinemotor om een of andere reden expliciet naar een DIESEL diagnosespecialist gebracht werd overigens)
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten