zijderoute naar Beijing

Reizen, expedities, kamperen, navigatie / GPS
hansvandenberg

zijderoute naar Beijing

Berichtdoor hansvandenberg » 14 Nov 2013, 17:24

Wij (4 mannen tussen 55 en 65 jaar) zijn voornemens op 2 augustus 2014 in 6 weken naar Beijing te rijden. Aldaar de auto op de boot richting huis en zelf met het vliegtuig terug. Als Beijing teveel problemen geeft ( visa, gids etc.) dan via Mongolie, Rusland met de auto terug. Wij zoeken mensen die hetzelfde, of ongeveer hetzelfde van plan zijn zodat we gezamenlijk kunnen plannen en rijden. Hans van den Berg

Martijn en Caroline

Re: zijderoute naar Beijing

Berichtdoor Martijn en Caroline » 16 Nov 2013, 09:26

moet jij eens opletten wat erin komend LRCH magazine (nu in de maak) nr 6 staat ... TransGobi2013, met 3 land Rovers naar het verre, verre oosten, door Michiel Huls.

Groet Martijn Bertram, redactie LRCH magazine

MichielHuls

Berichtdoor MichielHuls » 16 Nov 2013, 23:13

Hoi Hans, het is een prachtige reis! Als je achtergrondinfo wil hebben van onze reis, PM dan even....
Groet, Michiel

ernsts

Berichtdoor ernsts » 18 Nov 2013, 22:48

hansvandenberg schreef:Wij (4 mannen tussen 55 en 65 jaar) zijn voornemens op 2 augustus 2014 in 6 weken naar Beijing te rijden. Aldaar de auto op de boot richting huis en zelf met het vliegtuig terug. Als Beijing teveel problemen geeft ( visa, gids etc.) dan via Mongolie, Rusland met de auto terug. Wij zoeken mensen die hetzelfde, of ongeveer hetzelfde van plan zijn zodat we gezamenlijk kunnen plannen en rijden. Hans van den Berg

Hi Hans,
ik heb mogelijk belangstelling. Je krijgt een PB van mij.
Groet,
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002

Advandeven

Berichtdoor Advandeven » 29 Nov 2014, 19:51

Hi Hans,

Ik heb dat een paar jaar geleden met de motor gedaan.
China kwamen we niet in. Dus wij hebben de motoren verkocht om vervolgens met OV door China te reizen.

China kan wel met eigen auto, maar er zijn wat beperkende voorwaarden:
Toestemming van de overheid + alle deelstaten waar je door heen reist (dat is de grote onzekerheid)
Geboekte hotels voor de gehele reis in China (kun je overigens gewoon weer annuleren dus zijn geen echte kosten)
Er moet een chinees kenteken op de auto (stelt niet veel voor)
Je moet een chinees rijbewijs halen (Stelt niet veel voor)
Er reist een gids met je mee... die moet betaald worden en moet ook moet slapen in hotels etc. De gids moet ook een plekje krijgen in een van de auto's die mee rijden.

Dat laatste betekende in ons geval dat er ook nog een auto met chauffeur geregeld moest worden. Inclusief alle bijkomende kosten.
Aangezien wij met 2 hele oude motoren vertrokken en de kosten nogal op zouden lopen hebben wij besloten dat niet te doen.
Maar in Utrecht zit een bedrijfje dat kan bemiddelen om het wel voor je te regelen.

Uit het blote hoofd meen ik dat we het indertijd (2009) hadden over iets van 3.000 euro totaal.

Mvg
Ad

ernsts

Berichtdoor ernsts » 29 Nov 2014, 22:41

Het bericht van TS is van november 2013. Ik heb toen gereageerd, maar na een paar mails nooit meer iets gehoord.

Dus toen we zijn we zelf gaan organiseren en hebben afgelopen zomer met drie, later twee auto's een prachtige trip naar Kazachstan gemaakt, tot aan de grens met China.

Groet,
Ernst
Defender 90 Td5 CSW 2002

Frederick

Berichtdoor Frederick » 08 Apr 2015, 08:21

Dag Hans,

Erg benieuwd hoe je reis is verlopen. Was onlangs met vrienden aan het dromen over zulks een onderneming. Lijkt me een onvergetelijke ervaring.

Enige (technische) tips vanuit jullie ervaringen? Hoe houden de wagens het uit?
Veel pech gehad? Dingen die je nu anders zou doen?

Is het veilig om door centraal Azië te rijden? Hoe reageren de locals op jullie komst?

Groeten
Fre

Terug naar “Reizen”