Hallo,
Iemand ervaring met de keerkring vervangen van aansluiting aandrijfas -> differentieel. Aan de voorzijde van een defender 110 1984.
Is dit een beetje te doen? En wat kost zo'n keerkring ongeveer? Zijn er nog dingen waar ik om moet denken?
Alvast bedankt!
Groet Martijn
Keerkring aandrijfas -> differentieel defender as voorzijde
- mphoogeveen
Keerkring aandrijfas -> differentieel defender as voorzijde
Groet Martijn.
Land Rover Defender 110 county 1984 (Import uit UK 2012), 6 cilinder Nissan LD28 motor (origineel vermoedelijk V8 geweest)
c.v. http://martijnhoogeveen.nl
Land Rover Defender 110 county 1984 (Import uit UK 2012), 6 cilinder Nissan LD28 motor (origineel vermoedelijk V8 geweest)
-
Roger B.
Re: Keerkring aandrijfas -> differentieel defender as voorzi
keerring zal het geld niet zijn, geen zin microcat op te starten, maar gok 10-20 euro ofzo
aandrijfas losmaken (4x nieuwe moer 3/8UNF nylock nodig)
centrale moer van de flens losdraaien (puristen zouden dan de spanbus vervangen die de voorspanning op het lager bepaald, iets mindere puristen tellen het aantal slagen dat de moer losgedraaid wordt en draaien net zo veel slagen weer erop)
flens uit het diff trekken (kan wat olie uit lopen, bakje onder zetten)
keerring verwijderen (let op dat je niet een kras in het diffhuis zet bij het verwijderen van de ring.
Nieuwe keerring plaatsen (eigenlijk passende stempel nodig, maar met voorzichtigheid en wat hulpmiddelen kan het ook zonder)
Flens controlleren op inloopsporen van de keerring, lichte sporen kun je met fijn schuurpapier iets bijwerken anders nieuwe flens nodig
Flens terug plaatsen(beetje olie er op maak kans op beschadigen keerring kleiner)
moer terugmonteren
aandrijfas monteren
oliepeil diff checken en corrigeren
differentieelontluchting checken en eventueel vrij maken
aandrijfas losmaken (4x nieuwe moer 3/8UNF nylock nodig)
centrale moer van de flens losdraaien (puristen zouden dan de spanbus vervangen die de voorspanning op het lager bepaald, iets mindere puristen tellen het aantal slagen dat de moer losgedraaid wordt en draaien net zo veel slagen weer erop)
flens uit het diff trekken (kan wat olie uit lopen, bakje onder zetten)
keerring verwijderen (let op dat je niet een kras in het diffhuis zet bij het verwijderen van de ring.
Nieuwe keerring plaatsen (eigenlijk passende stempel nodig, maar met voorzichtigheid en wat hulpmiddelen kan het ook zonder)
Flens controlleren op inloopsporen van de keerring, lichte sporen kun je met fijn schuurpapier iets bijwerken anders nieuwe flens nodig
Flens terug plaatsen(beetje olie er op maak kans op beschadigen keerring kleiner)
moer terugmonteren
aandrijfas monteren
oliepeil diff checken en corrigeren
differentieelontluchting checken en eventueel vrij maken
gone
- RobStewart
Roger B. schreef:... geen zin microcat op te starten
... it doesn't start automatically when you switch the computer on ? ... how strange
FRC8220 - Paddocks €4,61, Budget €9,75
4x NZ606041L Paddocks €0,07 , Budget €0,29 per stuk
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
-
Roger B.
geen dealerprijzen?
ik heb ooit de fout gemaakt de moertjes er gewoon bij te bestellen bij de dealer
kostte me een vermogen en moest er 3 teveel afnemen "om dat ze per 5 verpakt waren en besteld moesten worden"
( Welke gek bedenkt zoiets, een moertje dat per 4 gebruikt wordt en waarvan een Land Rover er 12 of 16 heeft verpakken en verkopen per 5!!!????? en bovendien....... alsof die dealer die moertjes niet ook vrijwel dagelijks gebruikt en die drie dus prima in de standaard voorraad konden.....
gewoon bij Fabory ofzo een doosje halen en voor normale prijs leveren zal de dealer wel niet mogen ofzo
ik heb ooit de fout gemaakt de moertjes er gewoon bij te bestellen bij de dealer
kostte me een vermogen en moest er 3 teveel afnemen "om dat ze per 5 verpakt waren en besteld moesten worden"
( Welke gek bedenkt zoiets, een moertje dat per 4 gebruikt wordt en waarvan een Land Rover er 12 of 16 heeft verpakken en verkopen per 5!!!????? en bovendien....... alsof die dealer die moertjes niet ook vrijwel dagelijks gebruikt en die drie dus prima in de standaard voorraad konden.....
gewoon bij Fabory ofzo een doosje halen en voor normale prijs leveren zal de dealer wel niet mogen ofzo
gone
- mphoogeveen
Dank voor deze snelle reacties.... !
Hier heb ik zeker wat aan!
Hier heb ik zeker wat aan!
Groet Martijn.
Roger B. schreef:geen dealerprijzen?
Onzin! Die verschillen zijn helemaal niet zo groot.
NOT, bij Paddock 30 euri ex en bij de Cito 120 euri ex. Da's toch wel gortig, al weet ik ook wel dat Cito daar niet heel veel aan kan doen...
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- RobStewart
Roger B. schreef:geen dealerprijzen?
FRC8220 - (in a lovely packet with the logo) € 35,08
NZ606041L - (hand turned and lovingly passed to the customer) € 2,64 sold individually not in packs of 5 Roger, they are supplied in packs of 5
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
-
Roger B.
ja, dat betekende bij de betreffende dealer dat ik ze ook per pakje van 5 moest afnemen voor dat absurde bedrag per stuk (x15 dus)
ohja, en op mijn vraag waarom ze niet gewoon een doos "grijpvoorraad" 3/8UNF nyloc van bijv. Fabory hadden staan en die leverden voor een normaal bedrag, kreeg ik glashard (wel eerlijk overigens) te horen dat ze oa naar omzet aan Land Rover onderdelen beloond werden en deze moertjes meededen in de onderdelen omzet en moertjes uit een faborydoosje niet.......
ohja, en op mijn vraag waarom ze niet gewoon een doos "grijpvoorraad" 3/8UNF nyloc van bijv. Fabory hadden staan en die leverden voor een normaal bedrag, kreeg ik glashard (wel eerlijk overigens) te horen dat ze oa naar omzet aan Land Rover onderdelen beloond werden en deze moertjes meededen in de onderdelen omzet en moertjes uit een faborydoosje niet.......
gone