Belgische Disco 2 erbij

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
kleo6538

Belgische Disco 2 erbij

Berichtdoor kleo6538 » 10 Nov 2013, 07:08

Hallo Forum,

eerst en vooral proficiat voor dit toffe forum!!!

Na lang aarzelen en goed informeren, vooral hier op dit forum, toch besloten een Discovery aan te schaffen.
Ikzelf ben er 47 en uit Gent, Belgie maar meer in Nederland onderweg dan ergens anders ;) Met de vlam in de pijp......

Ik moet wel zeggen dat ik me tijd gelaten heb een goed exemplaar te vinden dat binnen ons budget paste en waarvan ik de voorgeschiedenis wist en uiteindelijk was het dan zover :
DSC_0005a.jpg

Hier staat hij wel nog bij de dealer dus nog niet " opgekuist", het is een eind 99 Td5 met een omruilmotor erin.
De wagen was 12 jaar in het bezit van de dealer en er is een volledige historiek qua onderhoud en herstellingen aanwezig.
Gelopen heeft hij nu 283.000 kms, de motor heeft er 175.000
Geen roest, gelukkig, en 1 jaar garantie erbij gekregen.
Technisch heb ik er geen angst voor daar ik nogal goed begaafd ben, ik heb al bij vorige wagens cylinderkopdichtingen en koppelingen gestoken alsook injectors en gloeikaarsen vervangen en durf ook al eens wat deftig te reviseren.
En als ik iets niet weet of ken dan blijf ik eraf en vraag raad!

Wat me enorm opvalt is hoe doordacht en in principe hoe robuust deze auto,s opgebouwd zijn en ik moet zeggen na jaren van wantrouwen tegenover de Britse merken ik toch mijn mening moet herzien.
Ik hoop hier natuurlijk samen met dit forum of club, ik moet me nog lid maken, nog vele jaren plezier aan te beleven.

Ondertussen is de opkuis begonnen voor zover dit bij dit weertje lukt en zijn er al een paar zaken vervangen ( de 3 lederen hoesjes bv van de poken ).
De dealer verkocht hem alleen maar omdat zijn vrouw na een operatie geen koppeling meer kan rijden en hij heeft in principe dezelfde gekocht maar als automaat.

Update van de foto,s komt er als hij mooi opgepoetst klaar is en ondertussen wordt er wel al mee gereden, effe wennen want we komen van een Mercedes e-klasse ( ouder model w210 verkocht met 516000 kms en uitzonderlijk : roestvrij).
Ik geef toe zo een Disco rijdt zalig maar het is wennen temeer men respect heeft voor de techniek en het gewicht.

Zo nogmaals nen dikken proficiat voor dit forum en ik houd jullie op de hoogte!
Groetjes of DOEIIIII
Paul
Bijlagen
DSC_0016a.jpg

Dixo

Re: Belgische Disco 2 erbij

Berichtdoor Dixo » 10 Nov 2013, 14:06

Welkom! Klinkt als een goede vondst je Disco2!

Terug naar “Nieuw op het forum”