Snelheidsmeter leidt eigen leven...

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Dragon

Snelheidsmeter leidt eigen leven...

Berichtdoor Dragon » 05 Nov 2013, 15:20

Hallo allen,

Soms, als ik mijn auto start, Def 90 TD5 MY 2002, zwiept de snelheidsmeter, terwijl ik dus stilsta, naar ong. 80 Kmpu om daarna weer keurig naar de nulsstand te gaan.
Is dit een waarschuwing voor problemen die gaan komen? Geen idee waar dit vandaan komt.
Iemand hier wel?

Verder is mijn auto het toonbeeld van degelijkheid wat ik er van verwacht had 8-)

groet, Ruben
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Landmarcs

Re: Snelheidsmeter leidt eigen leven...

Berichtdoor Landmarcs » 05 Nov 2013, 16:11

Dag Ruben,

Ik denk niet dat je je zorgen moet maken. Mijn oude trouwe blauwe Td5 uit 1999 had zoiets ook met een zekere (on)regelmaat.
Of ie ook helemaal naar 80 km/u doorzwiepte weet ik niet meer, misschien was ie net als zijn baasje wat terughoudender :roll:

Waarschijnlijk is het te danken aan de electronische snelheidsmeter, d'r komt een puls van de versnellingsbak en de "meter" zet die puls om in een snelheid -- ik denk dan aan een paar foute pulsjes tijdens het starten. (Toen ik mijn draadloze fietscomputer - dwz mijn vorige - onder een automatsiche winkeldeur zette reed mijn fiets ineens tot over de 100 km/u, en ook een keertje in de trein bleken er pulsjes te zijn waarop die fietscomputer reageerde -- omgekeerd deed ie ook een afstandsbediend hek open. Electronica doet veel voor ons, en soms iets meer.)

Groeten MarcS

Gerard4t

Berichtdoor Gerard4t » 05 Nov 2013, 18:00

Was dat binnen de bebouwde kom? Pas maar op, straks krijg je nog een bekeuring voor te hard rijden! :mrgreen:

Dragon

Berichtdoor Dragon » 12 Nov 2013, 16:16

Gerard4t schreef:Was dat binnen de bebouwde kom? Pas maar op, straks krijg je nog een bekeuring voor te hard rijden! :mrgreen:

Tsja, als ze bekeuringen gaan geven voor vermeende snelheidsovertredingen zullen er wel meer verkeersdoden vallen, maar dan onder dienders die deze bonnen uitdelen :twisted:
Je zal toch maar parkeerwachter zijn en een auto betrappen die geen parkeergeld heeft betaald en ook nog te hard rijdt :ugeek:
Wat een stress zal dat voor deze arme bekeurders opleveren! Misschien moeten we een werkgroep "red de parkeerboeters" oprichten!
Arme mensen, TOCH! :roll:

Wat mijn snelheidsmeter betreft maak ik me geen zorgen, vind het wel weer een komische aanvulling op de eigenwijze Defender :lol:
Def 90 TD5, 10 x de wereld rond moet toch kunnen

Iwema

Berichtdoor Iwema » 25 Nov 2013, 16:41

Ga even naar een auto-diagnose-center en laat ze even met de scoop de volgende kabels nameten: puls draad van de teller, voeding, massa.
Een van deze geeft met zekerheid een foutief signaal.

Hugo

www.iwemalpg.com

Terug naar “Techniek”