300tdi olie pressure meter

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
RooseM

300tdi olie pressure meter

Berichtdoor RooseM » 04 Nov 2013, 18:43

Ik zou graag een olie druk meter inbouwen nu heb ik mij laten vertellen dat elektrisch beter is dan mechanisch,
heeft er iemand een omschrijving min of meer hoe je dat juist aansluit. En iemand die toevallig een goeie site of merk weet daarvoor? en is het mogelijk om op een 300tdi elektrisch aan te sluiten?
en onder hoeveel druk staat de olie normaal gezien bij een 300tdi?

(een hoop vragen :D )

gr,
Michiel

Degibson

Re: 300tdi olie pressure meter

Berichtdoor Degibson » 04 Nov 2013, 19:16

Ik zou voor een elektrische oliedrukmeter gaan.
Ik denk dat de druk tussen de 2 en de 5 bar zal zijn. (dit meestal zo bij personenautos)
Oliedruk lampje gaat volgensmij branden als de druk onder de 0,8 bar komt.
Mocht je toch voor een mechanische gaan, maak dan een krul/wokkel in je drukleiding om het klappen van je meter tegen te gaan.
Take the dirt home

Glenn

Re: 300tdi olie pressure meter

Berichtdoor Glenn » 04 Nov 2013, 20:23

Hallo,

Ik heb dit gedaan met een 12volt VDO meter van 50mm (0 tot 5bar) en het werkt perfect.
De meter heb ik in een bijhorende zitting met beugel naast mijn instrumenten geplaatst (zwart)

-Aansluiten doe je door een T-koppeling tussen de oliedrukschakelaar van het dashboard alarm op het filterhuis te plaatsen.
(de niet -metrische schroefdraad maat ontsnapt me even maar ik heb er nog eentje liggen, ik denk 3/8 BSF)

-schroef de metalen sensor of 'gever' op het t-stukje, net als de originele schakelaar.(PRC 6387), zie afbeeldingen op internet.

-Vervolgens één positieve kabel leggen naar de meter binnen, de massa van de zender komt van de sensor zelf (metaal).

-Massa van de meter leggen achter het instrumentenpaneel

-indien lampje aanwezig, deze draad koppelen van de meter naar een contact van de dimlichten (ook achter instrumentenpaneel)
deze heb ik binnenin groen geverfd zodat de verlichting 's avonds idem is aan de andere meters...

Ik denk dat het een uurtje werk geweest is het heeft me ongeveer 85€ gekost (meter+zender+huisje)

Stuur een pb met je e-mail dan wil ik je wel foto's mailen.

Laat maar iets weten.
Discovery 1 K1 Brittania 1998 - 300tDi
Discovery 3 TDV6 2.7L 2007

Terug naar “Techniek”