Stuur probleem

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Nicogroennl

Stuur probleem

Berichtdoor Nicogroennl » 02 Nov 2013, 20:03

Vanmiddag bemerkte ik een zwaar punt met terugsturen, was gelijk weer weg maar later op de dag met inparkeren was het weer terug.
Het lijkt alsof ik niet rechts kan sturen, beetje alsof de band leeg is. Als ik dan even heen en weer rij is het weer weg??
Iemand een tip voor ik alles na ga kijken wat er niets mee te maken heeft??
Series III 88" 1971 2,25 benzine 4 x 2
1*

piet_g

Re: Stuur probleem

Berichtdoor piet_g » 04 Nov 2013, 08:29

heb je de stuurstang vanuit het stuurhuis naar de wielen al gevolgd of dat er misschien niet iets tussen kan bungelen dat dit kan veroorzaken?

tenminste dat zou mijn eerste gok zijn omdat je aangeeft dat het maar een kant op is en dat het na even voor en achteruit rijden (even) weg is.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Nicogroennl

Berichtdoor Nicogroennl » 04 Nov 2013, 20:17

Gisteren de vuldop van het stuurhuis losgehaald. Ik zag geen olie dus heb ik er een beetje versnellingsbak olie ingegoten. Was niet veel, klein scheutje. Daarna 25 km gereden en niets vreemds meer gevoeld.
Ook de stuurstangen onder de auto gecontroleerd maar daar zag ik niks vreemds aan.
1*

piet_g

Berichtdoor piet_g » 05 Nov 2013, 08:27

hmm.. goed om dat idd te controleren. er gaat zowiezo niet super veel olie in het stuurhuis.
maar goed als er verder niks te zien is, dan is het even afwachten of het terug komt.

bij je swiffelbollen of banden is ook niks te zien dat die tegen zou kunnen houden he? punt is dat ik het niet direct in het stuurhuis zou zoeken omdat je aangaf dat het probleem weg was na even voor en achteruit te rijden.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Nicogroennl

Berichtdoor Nicogroennl » 05 Nov 2013, 10:57

Bij de banden niets te zien. Swifelbollen zijn afgedekt met stofhoezen.
Links voor is een keer gerepareerd met zwarte kit
1*

Terug naar “Techniek”