Eergisteren kreeg ik mijn Disco 2 niet gestart. Bleek dat de accu onverklaarbaar leeg was, bij het starten tikkelde rechtsvoor, waarschijnlijk, nog een relais. Gestart met startkabels met een andere auto en de weg was weer bereikbaar. Helaas kwam ik tot de conclusie dat geen van beide afstandsbedieningen meer werkte qua open en sluiten van de centrale vergrendeling (starten geen probleem). Daarnaast ook het probleem dat bij het gebruik van sleutel en mechanisch deurslot alleen de bestuurders deur op en af slot ging, daarbij totaal geen geluid van cv voor alle deuren. Hetzelfde geldt dat het op slot gaan tijdens rijden wel heel lang duurde, op een gegeven moment wel op slot ging, maar bij uitzetten van de auto niet meer automatisch van slot ging. Zeer vreemd. Uit het niks werkte alles weer en nu begint mijn totale km stand teller te knipperen in het dashboard.
Iemand enig idee welke storing ik te pakken heb?
storing accu/afstandbediening/kmteller
-
Roger B.
Re: storing accu/afstandbediening/kmteller
cpv werkt pas correct nadat de zender gesynchroniseerd is lijkt het. dat synchroniseren hoor ik verschillende verhalen over, de een zegt dat dat door een paar keer de zender te bedienen weer goed gaat en anderen zeggen dat ie dat via het contactslot ook kan..
de knipperende teller komt door de lege accu en is met diagnoseapparatuur gewoon te resetten
de knipperende teller komt door de lege accu en is met diagnoseapparatuur gewoon te resetten
gone
Het is iig niet alleen de lege accu die de storing veroorzaakt.
Paar dagen terug de D2 op de fietspad gezet voor vetrek en een uurtje de lampen laten branden ivm veiligheid fietsers. Toen ik wilde vertrekken ook een dode accu maar na starten met de 130 en startkabels deed alles het direct weer normaal, behalve de radio die alle zenders kwijt was.
Paar dagen terug de D2 op de fietspad gezet voor vetrek en een uurtje de lampen laten branden ivm veiligheid fietsers. Toen ik wilde vertrekken ook een dode accu maar na starten met de 130 en startkabels deed alles het direct weer normaal, behalve de radio die alle zenders kwijt was.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
bij die van ray ook na los liggen van accu ivm dynamo stuk (en daarvoor doorrijden tot niks meer werkt) knipperen kilometerstand. was daar bij garage bekend euvel dat met diagnoseapparaat gewoon hersteld is
gone