Ik wil het dak van de auto weer in de originele kleur rollen.
Lijkt bijna wit?
Heb ik daar speciale lak voor nodig?
Spuiten behoort helaas niet tot de mogelijkheden.
Welke lak voor rollen?
- Nicogroennl
Welke lak voor rollen?
Series III 88" 1971 2,25 benzine 4 x 2
1*
1*
-
Landmarcs
Re: Welke lak voor rollen?
Na raadplegen van de
"geheugen-functie"
Hier: viewtopic.php?f=14&t=4862 vind je een korte discussie over de "kleuren" wit (weliswaar voor de velgen, maar dat zijn dezelfde "kleuren" als die van de stalen velgen.
Groeten MarcS
Hier: viewtopic.php?f=14&t=4862 vind je een korte discussie over de "kleuren" wit (weliswaar voor de velgen, maar dat zijn dezelfde "kleuren" als die van de stalen velgen.
Groeten MarcS
Ik heb voor het op kleur brengen van mijn 110 een 2K lak gebruikt. Hoef je het ook niet helemaal kaal te schuren, scheelt weer. Uiteraard wel schuren tussen de laagjes door.
Ben voor advies naar De Beer in Nijmegen geweest. Zij hebben meerdere vestigingen geloof ik. Voor de rest sluit ik me aan bij de andere commentaren: zoekt en gij zult vinden!
Ben voor advies naar De Beer in Nijmegen geweest. Zij hebben meerdere vestigingen geloof ik. Voor de rest sluit ik me aan bij de andere commentaren: zoekt en gij zult vinden!
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
-
Erwin Lokhorst
Iemand al eens DDlak of Double Coat gebruikt voor zijn auto?
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)
- Nicogroennl
Zoekfunctie had ik nog niet geprobeerd
Coen, welke 2 componenten lak heb je gebruikt? Heb je gerold of gespoten? Voordeel van 2K lak is een snelle droogtijd en gelijk hard.
Op internet vind ik wel ervaring met Sigma S2U
Coen, welke 2 componenten lak heb je gebruikt? Heb je gerold of gespoten? Voordeel van 2K lak is een snelle droogtijd en gelijk hard.
Series III 88" 1971 2,25 benzine 4 x 2
1*
1*
Nicogroennl schreef:Zoekfunctie had ik nog niet geprobeerd![]()
Huismerk op kleur laten maken door De Beer. Geen idee welk merk precies.
Heb gerold. Is lastig om het net zo strak te krijgen als spuitwerk, mocht je dat willen dan is rollen af te raden. Anders is het een prima resultaat. Afhankelijk van de verwerkingstijd en temperatuur wordt de verf stroperig, dat moet je echt voor zijn. Het resultaat vond ik niet onaardig. Maar als je de huid voelt, voel je structuur. Nogmaals, niet gelijk aan spuitwerk.

Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Gelukkig is een Landrover nogal hoog. Hoe vaak kijk je van dichtbij op je dak 
- RobStewart
I have, over the years, used Tekaloid. It's a fantastic enamel coach paint and comes in the usual original Land Rover colours
My mate Stephen is probably the foremost expert on the subject and has a very informative site all about painting Land Rovers by hand, it's well worth a look http://coachpainting.info/
Rob
My mate Stephen is probably the foremost expert on the subject and has a very informative site all about painting Land Rovers by hand, it's well worth a look http://coachpainting.info/
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two