Landmarcs schreef:Maar ... zijn de "specs" qua druk en remvloeistofverplaatsing gelijk aan een trommelrem ?
Ik meen tussen de regels te lezen dat er oorspronkelijk sprake was van trommelremmen achter.
Groeten MarcS
1) De remdruk in het circuit naar de vooras is gelijk aan de remdruk in het circuit naar de achteras.
2) Tot 1991 zijn de zuigers van de voorremmen van de Defender
90 gelijk aan die van de Range Rover Classic en de Discovery 1. Dat is tot chassis number HA701009 (dit op basis van de Paddock site). Is dat soms het moment geweest is dat de Defender geventileerde voorremmen kreeg of was dat later? De schijven van de verschillende modellen zijn altijd even groot.
Uit 1 en 2 concludeer ik dat de Discovery 1 achteras toch wel te gebruiken moet zijn in combinatie met de oude Defender vooras (die met de trommelremmen achter). De wielbasis van de 90 is 92.5'' en die van de Discovery 100'', dat scheelt minder dan 10%.
Want remkracht is evenredig met remdruk, zuigeroppervlak en aantal zuigers.
En lastoverdracht is evenredig met wielbasis.
Maar er zijn zoveel onderdeel nummers voor de remklauwen van de vooras dat ik het voorgaande niet kan garanderen.
Ik zou zeggen, monteren die as. Vervolgens een bochtje rijden en hard op de rem. Daarna beoordelen of de auto achter goed remt (blokkeren de achterremmen uiteindelijk) en of de auto niet overremd is (overstuur als gevolg van blokkerende wielen).