Motor loopt onregelmatig

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
EdwinO

Motor loopt onregelmatig

Berichtdoor EdwinO » 23 Okt 2013, 16:22

Als beginnende sleutellaar heb ik de afgelopen maanden veel bijgeleerd! Nu heb toch de hulp nodig van ervaren mensen.
Ik heb een Ninety met een 2.5L benzine motor, de motor liep onregelmatig. Nadat ik de bobine, bougies, bougiekabels, luchtfilter vervangen heb loopt de motor bij lagere toeren goed. Echter bij meer gas begint de motor te "proesten". Ik heb inmiddels de kleppen gesteld maar dat heeft niet geholpen. Zit het probleem in de carburateur? De buitenkant van de carburateur is wat zweterig en stink ook naar benzine. Er komen geen druppels uit. Of moet ik de ontsteking controleren en eventueel vervangen voor een lectronisch exemplaar?
Alvast bedankt Edwin
LR Ninety 2.5L benzine 1985
LR Defender Td5 2002
Discovery Td5 2004

dennis83

Re: Motor loopt onregelmatig

Berichtdoor dennis83 » 23 Okt 2013, 16:36

Ik zou beginnen met het controleren van de timing van je ontsteking en je vacuum vervroeger. Grote kans dat je daar verder mee komt.

Succes.

Groeten

Dennis

Afbeelding
Groeten,

Dennis

Range Rover Classic 3.9 EFI, Defender 110 ex MOD softtop en DAF YA-126 truck.

Eric Tol

Berichtdoor Eric Tol » 23 Okt 2013, 20:40

De Weber 32/34DMTL is erg gevoelig voor vuil in de sproeiers(been there,done that. Meermaals). Wat jij beschrijft klinkt als een te arm mengsel door vervuilde sproeiers of door een te laag vlotterkamer niveau.
In of onder de slangpilaar(afhankelijk van het type 32/34DMTL dat jij hebt) van de brandstoftoevoer zit een gaasfilter. Dit kan ook verstopt zitten.
Als je de kunstof elleboog van de carb verwijderd zie je daaronder tussen de twee venturies 4 sproeiers met de emulsiebuizen. Deze kan je er zo uitschroeven en reinigen met perslucht. Wel opletten welke waar zit want ze zijn allemaal verschillend.
Als dat niet helpt de carb compleet demonteren en alle kanaaltjes doorblazen. Pakking en revisiesetjes zijn gewoon verkrijgbaar.
Ik heb in de brandstoftoevoer twee extra in-line filtertjes gezet. 1 vlak na de tank en 1 vlak voor de carb en sindsdien weinig problemen meer.

Groet,
Eric.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 23 Okt 2013, 22:41

nieuwsgierig...

waarom 2 filtertjes in serie?? (wat is het nut van het tweede filtertje,aangezien alles wat door de eerste kan, ook door de tweede zal kunnen)
gone

Eric Tol

Berichtdoor Eric Tol » 24 Okt 2013, 05:28

Roger B. schreef:nieuwsgierig...

waarom 2 filtertjes in serie?? (wat is het nut van het tweede filtertje,aangezien alles wat door de eerste kan, ook door de tweede zal kunnen)

Gewoon omdat het kan Roger, Die dingen kosten geen drol. 1 zit voor de mechanische opvoerpomp en de ander voor de carb.

Groet,
Eric

EdwinO

Berichtdoor EdwinO » 27 Okt 2013, 08:50

Bedankt voor de reacties. De motor loopt na doorblazen met perslucht weer goed. Heb inmiddels een revisiesetje besteld zodat ik de pakkingen en rubbers kan vervangen.

Groet Edwin
LR Ninety 2.5L benzine 1985
LR Defender Td5 2002
Discovery Td5 2004

Terug naar “Techniek”