Hallo,
Vooraf, ik ben nieuw met verdelers en bobines en alles wat op een diesel niet zit.
Vandaag probeerde ik een 2.25 benzine te starten en (vandaar dat ik hier wat te vragen heb) lukte dat niet.
De bougies vonken niet hebben we (een ICT docent en een Fysiotherapeut) vastgesteld. Na even verder zoeken denken wij te constateren dat de kabel van de bobine naar de verdeler misschien kapot is. Zo een mooie rode is het met aan iedere kant een kopere klemmetje. Nou hebben wij de kabel gewoon even in een stroomkring gezet van 12 volt met een lampje en die ging niet aan. Met een gewoon draadje deed het lampje het wel. Kan iemand bevestigen dat de kabel dan kapot is of is dit een magische kabel die anders werkt?
Groeten Michiel
P.S. Zo ja, Kan ik hier gewoon even tijdelijk een lekker dikke stroomkabel instoppen of werkt dat niet zo?
2.25 benzine niet starten
-
Roger B.
Re: 2.25 benzine niet starten
onconventionele, maar praktische manier om de bobinekabel te testen
maar lijkt me dat die inderdaad gewoon geleidend moet zijn.
dat ie rood is is overigens voor de werking van nul belang en volledig afhankelijk van merk en type kabel, niet specifiek voor jouw motortype of de bobine kabel
dat ie rood is is overigens voor de werking van nul belang en volledig afhankelijk van merk en type kabel, niet specifiek voor jouw motortype of de bobine kabel
gone
Hoi,
Je kabel is stuk, maar dat wist je al.
Je kan er geen dikke kabel tussen zetten.
De isolatie is te dun dus de vonk kan overslaan en brand veroorzaken.
Gr
Ronald
Je kabel is stuk, maar dat wist je al.
Je kan er geen dikke kabel tussen zetten.
De isolatie is te dun dus de vonk kan overslaan en brand veroorzaken.
Gr
Ronald
Land Rover Discovery 3 V8
Bedankt mannen, ik ga morgen eens kijken of een automaterialen zaak een vonkje kan laten overslaan.
Nieuwe kabel had geen resultaat. Nog steeds geen vonk.
Wat doe ik nu ? Heeft iemand een stappenplan om erachter te komen waar het mis gaat ?
Wheelp ik mis mijn dieseltje