Weet iemand hoe je de RNS van het navigatie systeem kan vrij schakelen.
Deze staat ingesteld op 10 kilometer, als je harder rijd is het instellen of aanpassen van het navigatie systeem niet meer mogelijk.
Bij VW word deze RNS op 300 km gezet en kan je tijdens het rijden instellen.
RNS vrij schakelen
RNS vrij schakelen
Land Rover Discovery 3 V8
-
Roger B.
Re: RNS vrij schakelen
Misschien makkelijk als je even verteld om welk navigatiesysteem het gaat.
gone
Hoi,
De disco-3 OEM navigatie model jaar 2005 t/m 2009 Merk Navteq type onbekend
Hier een film met de verborgen knoppen voor het uitlezen van de OBD2 via het scherm.
http://www.youtube.com/watch?v=H408DFPyIp0
De disco-3 OEM navigatie model jaar 2005 t/m 2009 Merk Navteq type onbekend
Hier een film met de verborgen knoppen voor het uitlezen van de OBD2 via het scherm.
http://www.youtube.com/watch?v=H408DFPyIp0
- RobStewart
Vreeswijk schreef:... als je harder rijd is het instellen of aanpassen van het navigatie systeem niet meer mogelijk.
RNS ? You mean Destination on the Move ? (plaats van bestemming tijdens het rijden) ?
Only using SDD and it's a large software update that takes nearly 1,5 Hours see below.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
Hoi,
Eigenlijk wil ik alles vrij schakelen, Maar hier valt ook mee te leven.
Het is toch vreemd dat je tijdens het rijden niet de bestemming kan aanpassen.
Kan je dit zelf doen en is de software ergens te downloaden, of moet je ervoor langs de dealer.
Eigenlijk wil ik alles vrij schakelen, Maar hier valt ook mee te leven.
Het is toch vreemd dat je tijdens het rijden niet de bestemming kan aanpassen.
Kan je dit zelf doen en is de software ergens te downloaden, of moet je ervoor langs de dealer.
-
Roger B.
Niks vreemd aan.. van de zotte eigenlijk dat het niet verplicht is dat te blokkeren....veilig is het natuurlijk niet om je bestemming tijdens de rit in te voeren 
gone
- RobStewart
Vreeswijk schreef:... of moet je ervoor langs de dealer.
Dealer or Independant with the official SDD diagnostic computer.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
-
Landmarcs
Roger B. schreef:Niks vreemd aan.. van de zotte eigenlijk dat het niet verplicht is dat te blokkeren....veilig is het natuurlijk niet om je bestemming tijdens de rit in te voeren
Zo zot is't ook weer niet:
Je zou natuurlijk maar zo een bijrijder kunnen hebben die met het route-ding even aan het klooien is om te kijken naar alternatieve routes ?
(En ... het is ook niet verboden, maar wel onverstandig, om als chauffeur gewoon op de kaart die je naast je hebt liggen te kijken.)
Wat ik van de zotte vind is dat handsfree bellen (en roken, en chips of Magnum's eten) voor de chauffeur gewoon is toegestaan. Wat betreft het handsfree bellen is uitvoerig onderzocht hoeveel extra aandacht juist een telefoongesprek vroeg - te veel om daarnaast veilig, geconcentreerd te kunnen rijden - en wat betreft roken en Magnun's etc .... daar kennen we allemaal wel voorbeelden van ...
Groeten MarcS
-
Roger B.
tuurlijk marc..... en iedereen rijdt altijd met een bijrijder zeker?? al eens in de ochtend of avondspits op de snelweg om je heen gekeken? waarschijnlijk zit minimaal 90% van het niet-recreatieve verkeer alleen in de auto, en die lui gebruiken vaak juist hun navigatie..
Jammerdan dat die paar procent die een bijrijder hebben die met de navi wil prutsen ook de auto maar even stil moet zetten daarvoor...
handsfree bellen ook te gevaarlijk? dan ook maar geen passagiers meer mee want daar praat de bestuurder ook mee, en sterker nog, dan kan ie ook nog de neiging hebben zijn gesprekspartner aan te kijken.... Tuurlijk is alles wat er naast het besturen van de auto gebeurt afleidend en komt het niet ten goede van de aandacht voor het verkeer..... maar er is ook een grens aan wat te handhaven is... en een verbod dan niet te handhaven is, is weer redelijk zinloos
Jammerdan dat die paar procent die een bijrijder hebben die met de navi wil prutsen ook de auto maar even stil moet zetten daarvoor...
handsfree bellen ook te gevaarlijk? dan ook maar geen passagiers meer mee want daar praat de bestuurder ook mee, en sterker nog, dan kan ie ook nog de neiging hebben zijn gesprekspartner aan te kijken.... Tuurlijk is alles wat er naast het besturen van de auto gebeurt afleidend en komt het niet ten goede van de aandacht voor het verkeer..... maar er is ook een grens aan wat te handhaven is... en een verbod dan niet te handhaven is, is weer redelijk zinloos
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:tuurlijk marc..... en iedereen rijdt altijd met een bijrijder zeker?? al eens in de ochtend of avondspits op de snelweg om je heen gekeken? waarschijnlijk zit minimaal 90% van het niet-recreatieve verkeer alleen in de auto, en die lui gebruiken vaak juist hun navigatie..
Tja, het één verbieden en het andere weer niet ... dat lijkt op betutteling zoals het uitkomt.
Ik rijd tot nog toe altijd zonder DomDom of andere navigatie, maar soms, met name als mijn "navigator" het met een kaart moet doen ... dan verlang ik wel eens naar zo'n ding (en dus naar eentje die mij niet betuttetelt).
En dan mbt het hands-free <=> een gesprek: Uit onderzoek komt naar voren dat juist het feit dat de gesprekspartner bij een telefoongesprek niet ter plekke is maakt dat een telefoongesprek heel veel meer aandacht vraagt en ook de gesprekspartners veel meer afsluit van overige prikkels uit de omgeving. Dus is een gesprek in de auto niet te vergelijken met telefoneren. Ik kijk overigens gewoon voor me als ik in de auto een gesprek voer, zelfs als ik meerijd kijk ik liever naar de weg.
En qua handhaven. Da's weer een ander verhaal: je kan evenwel redelijk eenvoudig vaststellen dat er gebeld wordt uit een auto, en ook of er slechts een chauffeur alleen aanwezig is. Als ik een bescheiden bonus zou krijgen bij iedere "hands-on" beller en/of geen veiligheidsgordel dan was ik al lang "een man in bonus" -- qua handhaven is dat toch niet zo moeilijk.
Groeten MarcS
PS Qua handhaving etc. is het natuurlijk verreweg het makkelijkst om alle auto's uit te rusten met een 130 km/u begrenzer (net als de Puma), dan hoeven de handhavers alleen nog maar de "tragere" wegen onder controle te houden. Oja die begrenzer moet dan wel onderdeel van de APK zijn