Sins een week heb ik een bij geluid in mijn achteras.
Als ik licht gas geef of gas los laat komt het geluid er in en net aangedreven is het weg.
Naar mijn idee is het een kroon pignon geluid.
Heeft of hebben jullie er meer ervaring in.
Gr Ben
p.s
het is een 130 uit 2002
Achteras 130
-
Ben Gerrits
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 21 Jul 2007, 21:25
- Locatie: DenBommel
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Achteras 130
kruisjes zijn ok?
bij de puma's hoor je wel vaak(er) dat achterasdiffs de geest geven, bij de Td5 veel minder volgens mij (of het komt minder naar voren op fora)
bij de puma's hoor je wel vaak(er) dat achterasdiffs de geest geven, bij de Td5 veel minder volgens mij (of het komt minder naar voren op fora)
gone
Re: Achteras 130
Het is dezelfde as...... tenzij Ben nog net een Salls eronder heeft.
Geluid bij gas los en gas geven is meestal de cardanas. Kroonwiel kan wel, maar vaker de lagers.
Geluid bij gas los en gas geven is meestal de cardanas. Kroonwiel kan wel, maar vaker de lagers.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Ben Gerrits
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 21 Jul 2007, 21:25
- Locatie: DenBommel
Re: Achteras 130
Ik heb er een sallis onder zitten.
Ik heb wel eens iets gehoord over een krimpbus om de pignonas maar ik kan geen speling vinden.
Gr Ben
Ik heb wel eens iets gehoord over een krimpbus om de pignonas maar ik kan geen speling vinden.
Gr Ben
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Achteras 130
bij het monteren komt er een bus over de pignonas die je in elkaar drukt bij het vastzetten van de flens, daarmee bepaal je de voorspanning op het lager (meten met veerunster hoe zwaar de pignonas draait om te bepalen of de voorspanning goed is) als je te vast gedraaid hebt moet er een nieuwe bus in meen ik...
die bus hoort niet meer speling te gaan krijgen, dat zou doorgaans eerder komen door inslijten van het lager (dat dan dus vernieuwd moet worden en dus ook die bus en kroonwiel en pignon weer op elkaar afgesteld moeten)
die bus hoort niet meer speling te gaan krijgen, dat zou doorgaans eerder komen door inslijten van het lager (dat dan dus vernieuwd moet worden en dus ook die bus en kroonwiel en pignon weer op elkaar afgesteld moeten)
gone
-
Ben Gerrits
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 21 Jul 2007, 21:25
- Locatie: DenBommel
Re: Achteras 130
Dat klop dat is bij meer diff´s maar wat ik mij afvraag is meer dat door gewone slijtage kan het zijn dat de krimpbus van spanning kan komen.
Dat komt voor bij oudere BMW´s dus mogelijk ook bij een sallis.
Wet iemand daar mogelijk wat van.
Ik ben bang dat als ik te lang door rij ik het kroon/pignon beschadigd.
Gr Ben
ps
kuisjes zijn heel.
Dat komt voor bij oudere BMW´s dus mogelijk ook bij een sallis.
Wet iemand daar mogelijk wat van.
Ik ben bang dat als ik te lang door rij ik het kroon/pignon beschadigd.
Gr Ben
ps
kuisjes zijn heel.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Achteras 130
of het nu het lager is of die bus die speling genereerd door slijtage... effect is gelijk, het moet uit elkaar om er iets aan te doen, dan moet die bus nieuw en is het gekkenwerk als je het ouwe lager terug zet....
OF ie speling heeft is volgens mij alleen maar goed te controlleren door het diff uit elkaar te halen en voorspanning middels draaimoment checken... dan ben je ook al bijna zo ver dat je de hele boel kunt vernieuwen (lagers)
OF ie speling heeft is volgens mij alleen maar goed te controlleren door het diff uit elkaar te halen en voorspanning middels draaimoment checken... dan ben je ook al bijna zo ver dat je de hele boel kunt vernieuwen (lagers)
gone
Re: Achteras 130
Bij een Salls is het nog wat lastiger, daar blijft de pinionas zitten terwijl je de diff uit de as pakt. Effe lekker op de werkbank de boel af stellen is er niet bij......
Verder heb je een speider nodig (meestal) om de diff uit de as te krijgen. Simpel zelf te maken, maar wel weer werk. Al met al is wegbrengen naar een specialist ineens zo gek niet.....
Verder heb je een speider nodig (meestal) om de diff uit de as te krijgen. Simpel zelf te maken, maar wel weer werk. Al met al is wegbrengen naar een specialist ineens zo gek niet.....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Ben Gerrits
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 21 Jul 2007, 21:25
- Locatie: DenBommel
Re: Achteras 130
Weet jij dan iemand die verstand van een sallis heeft en te betalen is
.
Ik heb zolang ik met auto's bezig ben nooit een diff afgesteld
Gr Ben
Ik heb zolang ik met auto's bezig ben nooit een diff afgesteld
Gr Ben
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten