Om gelijk maar een vraag erin te gooien:
De carbs van de RRC zijn door de vorige eigenaar voorzien van open sportfiltertjes. Op zich geen moeite mee, alleen de carterontluchting is niet aangesloten. En volgens mij is dat de oorzaak van de vreemde lucht die ik af en toe rook. Ik heb niet het originele luchtfilterhuis erbij. Hoe kan ik dit het makkelijkst oplossen? Kan er later eventueel wel een foto van schieten...
Carterontluchting niet aangesloten, RRC v8 carb
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Carterontluchting niet aangesloten, RRC v8 carb
Ontluchting in tankje laten uitstromen en tankje tweede aansluiting geven die ver van de paravan uitmond. In het tankje kan oliedamp condenseren. Duscdat moet zo nu en dan geleegd worden
gone
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Carterontluchting niet aangesloten, RRC v8 carb
Fortytwo schreef:Hoe kan ik dit het makkelijkst oplossen? Kan er later eventueel wel een foto van schieten...
Photo would be good. On my RRC I have SU's with K&N filters bolted directly to the body of the carb, to overcome this problem I took the small tube from the back of the block and connected it via a T-piece to both of the bodies of the K&Ns via an empty tyre valve fitting screwed into the metal part of the filter housing, this provided free flow and positive crank case ventilation.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten