Vandaag in Gouda geweest met de 130 en op de terugweg weer een heel aantal keer de wagen in noodloop gehad. Er lag een container voor op een 130 op en kennelijk gaf dat genoeg weerstand om de Puma weer in de stress te laten gaan. Tot zover niks nieuws en aan een aantal nieuwe radiateurs ben ik aan het werken....
Echter: vandaag viel me op dat de csuisecontrol die standaard op 100 staat met de kar erachter mij een waarschuwing gaf. Net voordat de ecu het gas eraf gooit en de tempmeter omhoog laat lopen gaat de wagen op de cruise een 10km/u harder lopen om dan het gas eraf te gooien.
Zou ik het euvel pas ervaren hebben na montage van de John Gold cruise had ik em er gelijk weer af getrapt, echter is de cruisecontrol tussentijd gemonteerd en draagt die niet bij aan het probleem.
Ik kan alleen geen enkele verklaring verzinnen voor het oplopen van de snelheid alvorens de ecu het gas erafhaalt.......
Overigens voor degenen die twijfelen of de koeling van een Puma onderbemeten is: leg maar eens een motordeken van Noisekiller op het blok en rij dan bij een dealert binnen. Die weten van het probleem en adviseren je meteen om het ding eraf te halen.........