Ik heb een 2,8 HS International motor in mijn Defender. Ik wil de Multi-riem vervangen, maar die van een 300TDI schijnt niet te passen en in de manual van de motor kan ik geen gegevens vinden. Wie weet welke riem ik moet hebben?
Dank!
Everhard Mulder
welke multi-riem?
Re: welke multi-riem?
Everhard,
Het is een longshot, maar je kan even bij een Ford dealer navragen.
In diverse landen is deze motor gebruikt voor de Ford Ranger (het is de zgn Powerstroke Motor)
Durf alleen niet met zekerheid te zeggen of dat model ook op de Nederlandse markt is gezet!
Als je er echt niet uitkomt wil ik het hier wel even navragen voor je aangezien die motor hier vandaan komt en dus ook hier in grote getallen op de markt, en dius ook parallel onderdelen te krijgen zijn (naast uiteraard origineel (= MWM Maxion International)
Luke
Het is een longshot, maar je kan even bij een Ford dealer navragen.
In diverse landen is deze motor gebruikt voor de Ford Ranger (het is de zgn Powerstroke Motor)
Durf alleen niet met zekerheid te zeggen of dat model ook op de Nederlandse markt is gezet!
Als je er echt niet uitkomt wil ik het hier wel even navragen voor je aangezien die motor hier vandaan komt en dus ook hier in grote getallen op de markt, en dius ook parallel onderdelen te krijgen zijn (naast uiteraard origineel (= MWM Maxion International)
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
-
Everhard Mulder
Nou, als jet het wil navragen: graag. Op de riem zelf staat niets te lezen en ook op internet vind ik niets.
(wat ws. enkel zegt dat ik niet goed zoek, maar dat terzijde!) Vast bedankt!
Everhard
(wat ws. enkel zegt dat ik niet goed zoek, maar dat terzijde!) Vast bedankt!
Everhard
Kun je gewoon bij Vis of Jansen navragen. Die hebben ze verkocht en leveren vast ook wel de nodige onderdelen. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
7PK1629. Toyota gebruikt 'm ook, maar die zijn bij de Toyota dealer nogal prijzig... Ook BMW heeft 'm gebruikt.
- RobStewart
Well yes it's a 7PK1629 so 7 rib 1629mm long, If you want to keep it original then Gates do one and the Land Rover Part Number is PQS000100 which was also on the 4.4 L322 V8
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2