"camper" inbouw defender

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
mphoogeveen

"camper" inbouw defender

Berichtdoor mphoogeveen » 16 Sep 2013, 11:29

hoi,

het volgende project gaat plaats vinden....

het doel was:
-creëren van opbergruimte: 2 kisten en kratten onder het plateau waar de 2e zit rij zat.
-binnen kunnen zitten: 2 persoons bankje op rechts.
-mogelijkheid om binnen te kunnen slapen (2 personen): bed geworden van 114x195 cm.
-eenvoudig ombouwen van zit naar bed: plaat voor het bed ligt van op het zit gedeelte.
-zo min mogelijk componenten: totaal 2 kisten en 2 platen geworden
-eenvoudig in en uit monteren: er hoeven maar vier componenten te worden verwijderd.
-plaats voor een koelkast (grijze deel)

het gaat gemaakt worden van 9mm berken multiplex met hpl toplaag of betonplex en flightcase profielen systeem. dit om het relatief ligt te houden en duurzaam te maken
Groet Martijn.

Land Rover Defender 110 county 1984 (Import uit UK 2012), 6 cilinder Nissan LD28 motor (origineel vermoedelijk V8 geweest)

c.v. http://martijnhoogeveen.nl

Landmarcs

Re: "camper" inbouw defender

Berichtdoor Landmarcs » 16 Sep 2013, 13:29

Goedemiddag mphoogeveen,

Kijk ook eens naar populieren-multiplex. Populier is veel lichter en je levert slechts weinig aan sterkte in. Populier is daarbij prettig "stil", dwz het heeft een doffe en lage klank (een viool met een - goedkoop - populieren achterblad klinkt mooi sonoor in het laag, maar mist klank in de hoogte).
Nadeel is wel dat populier zachter is dus er eerder ietsje "gebruikt" uitziet, maar het blijkt wel zeer duurzaam (al ruim 10 jaar).

Verder heb ik na lang wikken en wegen gekozen voor een iets hogere vloer, ongeveer 30 cm onder de "bed-bodem". Ik heb hiervoor gekozen omdat je dan nog net op een dunne matras op het bed kan zitten zonder dat je je nek in een S-bocht moet leggen. Boven op de wielkast heb ik zo nog een ondiepe bergruimte voor bijv een sleeplint. Voor de wielkast (ik heb een HardTop) heb ik een lange smalle kist, en zo dus een eenpersoons slaapplaats die "altijd" bescikbaar is, en de ruimte daarvoor is afgedekt met losse luiken (los is handig omdat je dan ten allen tijde onder de bedbodem kan, van iedere kant en zonder je om scharnieren te bekommeren, als je iets op moet zoeken). Deels toevallig bleek de "open" ruimte onder de losse luiken precies zo breed als een sinaasappeldoos, en ook precies zo breed als twee 30x40 Hema-kratjes naast elkaar, en percies zo hoog als een hoge+een halfhoge op elkaar.

O ja, als matras blijkt een middel-dunne self-inflating matras al heel acceptabel, twee op elkaar is zelfs opvallend comfortabel (veel comfortabeler als één dikkere - niet onlogisch overigens).

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Sep 2013, 14:52

Als je toch een hpl toplaag gebruikt dan zou ik zeker populierenplex gebruiken. Veel lichter en meer dan sterk genoeg. berken is loodzwaar. Bovendien is populierenplex met hpl beplakt verkrijgbaar dus dat scheelt werk. :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

mphoogeveen

Berichtdoor mphoogeveen » 11 Nov 2013, 21:58

Inmiddels is een en andere gerealiseerd.

Met enige aanpassing ivm kosten, aangezien de oldtimer regeling er zeer waarschijnlijk uit gaat en het niet meer zo vaak gebruikt zal worden als eerst de bedoeling was. Overgegaan op populieren en vervolgens geverfd.

Ik zal proberen deze week nog wat foto's te maken met de laatste aanpassingen.

We zijn zeer tevreden met het resultaat tot zo ver.
Laatst gewijzigd door mphoogeveen op 11 Nov 2013, 22:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet Martijn.

Land Rover Defender 110 county 1984 (Import uit UK 2012), 6 cilinder Nissan LD28 motor (origineel vermoedelijk V8 geweest)

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Nov 2013, 21:59

Wel erg donker.... :lol: :lol:
Edward van Vugt

mphoogeveen

Berichtdoor mphoogeveen » 11 Nov 2013, 22:01

Edward schreef:Wel erg donker.... :lol: :lol:

Link is aangepast.... ;)
Groet Martijn.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Nov 2013, 22:03

dacht dat het een fruitalergie van mijn windows laptop was.... maar inderdaad heel erg donker :lol:
gone

mphoogeveen

Berichtdoor mphoogeveen » 11 Nov 2013, 22:06

Werkt de link nog niet?
Groet Martijn.

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Nov 2013, 22:08

mphoogeveen schreef:Werkt de link nog niet?

Jawel, ziet er goed uit man! Nog even netjes afwerken en dat worden fijne reizen! :D :D
Edward van Vugt

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Nov 2013, 22:17

je berichtje dat link aangepast was stond er nog niet toen ik de eerste keer keek....

nu wel foto's en tekeningen zichtbaar. ziet er goed uit
gone

Terug naar “Techniek”