advies sleepogen

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Thimba
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 Mei 2013, 12:43
Contact:

advies sleepogen

Berichtdoor Thimba » 15 Sep 2013, 18:53

Welke sleepogen kan ik het beste monteren op mijn Defender 110?
Voor en achter.

Thanks,

Gee

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: advies sleepogen

Berichtdoor Edward » 15 Sep 2013, 19:04

Als het puur om slepen gaat zijn Jate rings een goedkope oplossing. http://www.paddockspares.com/pm786-jate ... nised.html

In het terrein vind ik die leuk mits je van tevoren een touw bevestigd, anders zijn ze waardeloos.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: advies sleepogen

Berichtdoor Landmarcs » 15 Sep 2013, 19:48

Gee/Thimba,

Let wel op, het chassis is niet overal even breed, en wellicht heb je een stuurstang-beschermplaat en dan moet je ook even kijken of die niet in de weg zit voor de JATE-rings, danwel moet je rekening houden met de extra dikte van de montage van die beschermplaat.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Thimba
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 Mei 2013, 12:43
Contact:

Re: advies sleepogen

Berichtdoor Thimba » 17 Sep 2013, 20:30

bedankt voor jullie reactie!

Gee

Gebruikersavatar
Taz
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 22:16
Locatie: Kinrooi

Re: advies sleepogen

Berichtdoor Taz » 04 Jan 2015, 21:22

Waar kun je het beste ogen aan maken (def90) voor je uit de modder te trekken als je geen winch hebt.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: advies sleepogen

Berichtdoor Roger B. » 04 Jan 2015, 21:34

de genoemde jaterings, maar eigenlijk is het chassis daar op die plek ook niet optimaal voor, het is gewoon enkel en er is geen versteviging in het chassis aangebracht.... optimaal zou je er dus eerst een buis in steken en vastlassen alvorens de jaterings te monteren (worden op de plek gemonteerd waar die plaatstalen ogen origineel zitten)

bij een standaardbumper kun je overwegen daar verstevigingen in aan te brengen en van die pennen met een harp er aan te monteren, achter zou je een oog in het midden op de plek van de trekhaakplaat (er bij) kunnen bouten
gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: advies sleepogen

Berichtdoor RobStewart » 04 Jan 2015, 23:06

... now there are several JATE (Joint Air Transport Establishment) rings on the market, so be very careful which ones you choose.

RRC3237 is the original Land Rover (MOD) part number and expect to pay around €68,00 each for a Genuine one, there are others that cost around €30,00 and the ones in a blue box will cost you about €14,00 each.

... now call me cautious but the €14,00 ones will put a hole in your recovery chaps head rather quickly even though they are made of chocolate, and please read either Driving Techniques LR369 or Winching in Safety SMR699MI before you use them because it's not just a case of putting a shackle on them and giving it a tug.

Taz schreef:Waar kun je het beste ogen aan maken (def90) voor je uit de modder te trekken als je geen winch hebt.


Oh and as an aside, the point is not to get stuck, it is not cool. My advise would to read the chapter on mud twice and then drive round it.

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: advies sleepogen

Berichtdoor Landmarcs » 04 Jan 2015, 23:32

Soms vind je de originele 2º hands - recuperation - afgenomen van te slopen demob MOD LandRovers. Ik neem aan dat die net zo goed voldoen als dure nieuwe.

Daarnaast zijn er pseudo JATE-ringen die er niet uitzien als een "ring" maar twee strippen met ieder twee gaten, en in één van die gaten is een stuk staf gelast.
Deze pseudo JATE-ringen zijn, op z'n minst soms, heel degelijk -- ze zijn wel een stuk minder sierlijk.

Groeten MarcS

PS Verder ben ik het met Rob S eens: de beste voorzorg is niet vast raken.

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: advies sleepogen

Berichtdoor Roger B. » 04 Jan 2015, 23:43

dit is net zoiets als vinden dat een landrover in de modder moet rijden en niet alleen op straat.... er zijn mensen die offroad gaan om te spelen, om dingen te proberen, om te zien of zij wel door dat spoor komen waar die standaard auto bleef steken..... niet iedereen rijdt alleen maar greenlanes met het oog op niet blijven steken en je reis te kunnen vervolgen.... ieder kan zijn auto gebruiken zoals hij wil.... en als dat betekend dat iemand vastrijden opzoekt om te kijken of het hem wel lukt een moeilijk stuk te nemen (en dus bewust niet het keiharde pad ernaast kiest waarvan ie weet dat ie op zijn sloffen er doorheen kan) dan is dat zijn/haar keuze en dat maakt zoiemand niet een mindere offroad rijder dan iemand die denkt dat je alleen terrein kunt rijden door te voorkomen dat je vastrijdt door het terrein te lezen en veiligste weg ergens heen te kiezen.
gone

Gebruikersavatar
Taz
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 Jan 2015, 22:16
Locatie: Kinrooi

Re: advies sleepogen

Berichtdoor Taz » 05 Jan 2015, 22:42

idd Roger , je kunt pas je grenzen verleggen door ze op te zoeken. Natuurlijk gaat niemand zich expres vast rijden , maar alles moet geleerd worden , en zeker als groentje zal ik best ns vast komen zitten.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten