Ik ben Patrick en al ruim 10 jaar 4x4 enthousiast. Hoewel ik de Land Rover het mooiste 4x4 model vind, heb ik er vreemd genoeg nooit een bezeten. Wel Suzuki's, Daihatsu's en ander klein spul.
De laatste jaren heb ik ook nog een liefde ontwikkeld voor Schotland en Wales en het lijkt mij ontzettend leuk om de volgende keer met een Labd Rover te gaan. Twee vliegen in een klap!
Ik ga daarom op zoek naar een betaalbare 109 of 110.
Met werk, maar toch goed genoeg voor apk, zodat ik er wel van kan genieten en langzamerhand opknappen.
Wegens de nieuwe belastingplannen helaas een op benzine, want dieselkosten rijd ik er niet uit. Ik hoop in ieder geval op dit forum veel kennis op te doen!
Nieuw hier
Re: Nieuw hier
Soms gaan de dingen niet zoals je verwacht
!
Ben je op zoek naar een Land Rover 110 op benzine in 'opknapstaat' en dan kom je thuis met een Land Rover 90 op diesel in nieuwstaat, maar wel een puzzel
!












Het chassis en de carrosserie zijn gerestaureerd en gespoten.
Er zit een 200tdi motor in.
De auto is helamaal compleet met verder nog allerlei nieuwe onderdelen, side bars, snorkel etc.
Ben je op zoek naar een Land Rover 110 op benzine in 'opknapstaat' en dan kom je thuis met een Land Rover 90 op diesel in nieuwstaat, maar wel een puzzel












Het chassis en de carrosserie zijn gerestaureerd en gespoten.
Er zit een 200tdi motor in.
De auto is helamaal compleet met verder nog allerlei nieuwe onderdelen, side bars, snorkel etc.
Re: Nieuw hier
dat is nog eens een leuke puzzel, het was zeker wel een grote doos
veel plezier ermee en tot zwaais
groet Ron
veel plezier ermee en tot zwaais
groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Re: Nieuw hier
Het is eigenlijk ideaal.
Je kunt gelijk met het leukste werk beginnen: opbouwen!
Als het vieze schoonmaakwerk: ontvetten, ontroesten etc. is al gedaan.
Chassis is 100% hard. Zat veel laswerk aan.
Ik heb de foto's gezien
.
Ben blij dat dat klusje al gedaan is!
Moet alleen nog wel van binnen behandeld worden.
Verkoper gaf de tip om dit met ongekookte lijnolie te doen.
Je kunt gelijk met het leukste werk beginnen: opbouwen!
Als het vieze schoonmaakwerk: ontvetten, ontroesten etc. is al gedaan.
Chassis is 100% hard. Zat veel laswerk aan.
Ik heb de foto's gezien
Ben blij dat dat klusje al gedaan is!
Moet alleen nog wel van binnen behandeld worden.
Verkoper gaf de tip om dit met ongekookte lijnolie te doen.
- peter191064
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 17 Mei 2012, 06:38
- Locatie: Brouwershaven
Re: Nieuw hier
Pike schreef:Verkoper gaf de tip om dit met ongekookte lijnolie te doen.
Op zich is lijnzaad-olie goed werkend spul.
De zogezegd "rauwe" lijnzaadolie droogt heel langzaam.
Gekookte lijnzaadolie droogt in een paar dagen op.
Wat je kan doen is de eerste dunne laag met terpentine verdunnen om zeker te zijn dat het overal tussen komt, eventuele roest wordt zo ook makkelijker gepenetreerd.
Ik weet nou niet of je met lijnzaad-olie een 100% dichte laag creëert, ik zou er naderhand iets van tectyl overheen zetten.
Ohhh en welkom bij de club
Defender 90 300 tDi / 1996
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968
Re: Nieuw hier
Ongekookte lijnolie was hip in 1950..... Maar in deze tijd zou ik toch kiezen voor Mike Sanders vet, Owatrol, Navy rusan oid....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Nieuw hier
Ik duik daar nog wel even in.
Is het ook zo dat het beter is daar waar metaal en aluminium elkaar raken een 'brug' te maken, zodat ze elkaar niet raken!
Is het ook zo dat het beter is daar waar metaal en aluminium elkaar raken een 'brug' te maken, zodat ze elkaar niet raken!
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Nieuw hier
aluminium is ook metaal.....
twee verschillende metalen kunnen door hun chemische eigenschappen een potentiaal creëren tov elkaar dit bevordert corrosie (galvanische corrosie)Door de metalen elektrisch geïsoleerd van elkaar te monteren voorkom je dit
twee verschillende metalen kunnen door hun chemische eigenschappen een potentiaal creëren tov elkaar dit bevordert corrosie (galvanische corrosie)Door de metalen elektrisch geïsoleerd van elkaar te monteren voorkom je dit
gone
Re: Nieuw hier
Roger B. schreef:aluminium is ook metaal.....
Dat is waar
Re: Nieuw hier
Aanstaande zaterdag gaan we beginnen met legpuzzel.
Ik kan nu nog alle kanten op!
Hebben jullie nog suggesties voor nuttige aanpassingen of 'upgrades'?
Heb zelf een paar vragen.
1.Waar vind ik een 'auxiliary fuel tank' of een brandstoftank met meer inhoud voor een Defender 90 uit 1985? Kan ze wel vinden voor een Defender 90 van een later bouwjaar?
2. Schijfremmen achter: de moeite waard?
3. Voor de lange afstanden wil ik graag zeer goede kwaliteit voorstoelen en naar voren kijkende achterstoelen met gordels. Welke kunnen jullie aanbevelen?
4. Geluidsdemping: is dat nodig of een luxe (voor lange afstanden)?
5. Er zitten nu 265/75/16 BF Goodrich AT onder. Zijn die geschikt voor lange reizen, waarvan ook veel asfalt.
Ik kan nu nog alle kanten op!
Hebben jullie nog suggesties voor nuttige aanpassingen of 'upgrades'?
Heb zelf een paar vragen.
1.Waar vind ik een 'auxiliary fuel tank' of een brandstoftank met meer inhoud voor een Defender 90 uit 1985? Kan ze wel vinden voor een Defender 90 van een later bouwjaar?
2. Schijfremmen achter: de moeite waard?
3. Voor de lange afstanden wil ik graag zeer goede kwaliteit voorstoelen en naar voren kijkende achterstoelen met gordels. Welke kunnen jullie aanbevelen?
4. Geluidsdemping: is dat nodig of een luxe (voor lange afstanden)?
5. Er zitten nu 265/75/16 BF Goodrich AT onder. Zijn die geschikt voor lange reizen, waarvan ook veel asfalt.
Terug naar “Nieuw op het forum”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten