Hallo sankey eigenaren,
Voor een beginnend project van de bouw van een replica sankey, heb ik wat gegevens nodig.
1: Kan iemand mij de maten van de chassisbalkjes doorgeven? zelf dacht ik 2 inch breed en 4 inch hoog, maar daar ben ik niet zeker van.
2: Ik zou graag in het bezit komen van een afbeelding van de bevestiging van de as tov bladveren en schokdempers
3: Ik zou graag de breedte willen weten van de chterklepjes, want ik wil een versie bouwen met een klep
4: wie kan me vertellen wat de totale lengte van de dissel is, dwz de afstand / lengte tussen kuip en begin van het trekoog
5: De bladveren hangen in brackets onder het chassis. Ik zou graag willen weten wat de afstand is van af onderkant chassisbalk tot center van het boutgat voor de bladveer
Hopelijk is er iemand die me wat wijzer kan maken
Luke
Paar vraagjes voor Sankey bezitters.
Paar vraagjes voor Sankey bezitters.
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
Re: Paar vraagjes voor Sankey bezitters.
Ik kwam nog wat bestandjes en aantekeningen tegen, misschien heb je er wat aan.
Van de narrowtrack kan ik wel e.e.a. nameten, mijn trailer is daarop gebaseerd.
De chassisbalken zijn in ieder geval u-balken die op een paar plaatsen zijn dicht gelast.
Gerard
Van de narrowtrack kan ik wel e.e.a. nameten, mijn trailer is daarop gebaseerd.
De chassisbalken zijn in ieder geval u-balken die op een paar plaatsen zijn dicht gelast.
Gerard
Gerard,
Dank je wel voor het meedenken so far,
Beide documentjes had ik ook al, en vooral de tekening is behulpzaam, maar niet 100% volledig volgens mij.
De tekening geeft 2 inch square aan (wat dus vierkant zou zijn maar de balkjes (U-profielen) zijn rechthoekig, vandaar ook dat mijn conclusie was 2 inch smalle kant en hoge kant 4 inch?
Volgens de tekening ook op een paar plaatsen koker, en niet zoals jij zegt en zoals op de jouwe het geval is....dicht gelast.....maar goed dat is een detail, en beide kan lijkt me. (Ik was van plan koker te gebruiken)
Wellicht dat het feit dat ze dichtgelast hebben een bepaald doel heeft, wat niet met koker bereikt wordt?
Volgens de tekening ook zijn de middelste (boven de as) en de voorste draagbalk van de kuip koker / dichtgelast
Vooral die voorste is een beetje vaag omdat hij kruist met met de schuinlopende disselbalken. dus 1 van deze 2 zal onderbroken moeten zijn. Bestaan de disselbalken uit 1 stuk, of is de voorste draagbalk van de kuip uit 1 stuk?
Overigens was ik van plan om een wide track te bouwen omdat die dezelfde spoorbreedte heeft (toch?) als de defender.
Ik denk echter dat de afmetingen van de U-profielen wel dezelfde zullen zijn dus als je evt breedte en hoogte voor me op zou kunnen meten zou dat al 1 vraag beantwoorden
Luke
Dank je wel voor het meedenken so far,
Beide documentjes had ik ook al, en vooral de tekening is behulpzaam, maar niet 100% volledig volgens mij.
De tekening geeft 2 inch square aan (wat dus vierkant zou zijn maar de balkjes (U-profielen) zijn rechthoekig, vandaar ook dat mijn conclusie was 2 inch smalle kant en hoge kant 4 inch?
Volgens de tekening ook op een paar plaatsen koker, en niet zoals jij zegt en zoals op de jouwe het geval is....dicht gelast.....maar goed dat is een detail, en beide kan lijkt me. (Ik was van plan koker te gebruiken)
Wellicht dat het feit dat ze dichtgelast hebben een bepaald doel heeft, wat niet met koker bereikt wordt?
Volgens de tekening ook zijn de middelste (boven de as) en de voorste draagbalk van de kuip koker / dichtgelast
Vooral die voorste is een beetje vaag omdat hij kruist met met de schuinlopende disselbalken. dus 1 van deze 2 zal onderbroken moeten zijn. Bestaan de disselbalken uit 1 stuk, of is de voorste draagbalk van de kuip uit 1 stuk?
Overigens was ik van plan om een wide track te bouwen omdat die dezelfde spoorbreedte heeft (toch?) als de defender.
Ik denk echter dat de afmetingen van de U-profielen wel dezelfde zullen zijn dus als je evt breedte en hoogte voor me op zou kunnen meten zou dat al 1 vraag beantwoorden
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
)
Niemand verder die een sankey heeft? 
Luke
Luke
)
-
Erwin Lokhorst
Jawel maar geen widetrack.
Als ik naar mijn "gewone" kijk;
De hoogte van de balkjes is 115mm. De breedte 44mm. Het zijn gezette U-profielen ca 2mm dik. Dit geldt voor de randbalken.
De tussen balkjes zijn net zo hoog, maar iets smaller. Ca 40mm.
De bevestiging van de as aan de bladveren.
Bevestiging schokbreker aan chassis.
Foto van de dissel.
Als ik naar mijn "gewone" kijk;
De hoogte van de balkjes is 115mm. De breedte 44mm. Het zijn gezette U-profielen ca 2mm dik. Dit geldt voor de randbalken.
De tussen balkjes zijn net zo hoog, maar iets smaller. Ca 40mm.
De bevestiging van de as aan de bladveren.
Bevestiging schokbreker aan chassis.
Foto van de dissel.
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)
-
Erwin Lokhorst
Bladveren aan chassis.
Detail disselconstructie-kuip.
Heb je hier iets aan?
Detail disselconstructie-kuip.
Heb je hier iets aan?
Defender-110 TD5 2001 & LW-softtop-2,25D 1980 (geschorst dankzij Weekers & vrienden)
Hi Luke,
Toevallig ga ik deze week de bak van een Widetrack (MKII) afhalen en het chassis naar wens aanpassen.
Dit zou het wel makkelijk maken voor je om alles eens na te meten.
Ik zal binnenkort wel kijken of ik jouw vragen kan beantwoorden.
Mocht je het zelf even wille bekijken, ben je van harte welkom.
mvgrt,
Toine
Toevallig ga ik deze week de bak van een Widetrack (MKII) afhalen en het chassis naar wens aanpassen.
Dit zou het wel makkelijk maken voor je om alles eens na te meten.
Ik zal binnenkort wel kijken of ik jouw vragen kan beantwoorden.
Mocht je het zelf even wille bekijken, ben je van harte welkom.
mvgrt,
Toine
Discovery2
Sankey/StormTrailer
Sankey/StormTrailer
Erwin,
Tnks, dat helpt al een berg
Super dat je de moeite hebt willen nemen....dank daarvoor
echter...ik kan geen afmetingen van je rolmaatje aflezen van de foto's helaas.
Het lijkt er verder op dat ik aardig in de buurt kwam wat betreft de afmetingen van die chassis balken
Ik ga er haast van uit dat die van de wide track hetzelfde zijn?
Wat me verder opvalt is dat een verschil tussen narrow track en wide track lijkt te zijn is de montage richting van de schokdempers
die van jou (narrow track) zijn in dezelfde richting gemonteeerd als je bladveren, in de lengte richting dus, terwijl de wide track volgens mij de schokdempers haaks op de veren gemonteerd heeft, over dwars dus.
dank je voor het meedenken
Luke
Tnks, dat helpt al een berg
Super dat je de moeite hebt willen nemen....dank daarvoor
echter...ik kan geen afmetingen van je rolmaatje aflezen van de foto's helaas.
Het lijkt er verder op dat ik aardig in de buurt kwam wat betreft de afmetingen van die chassis balken
Ik ga er haast van uit dat die van de wide track hetzelfde zijn?
Wat me verder opvalt is dat een verschil tussen narrow track en wide track lijkt te zijn is de montage richting van de schokdempers
die van jou (narrow track) zijn in dezelfde richting gemonteeerd als je bladveren, in de lengte richting dus, terwijl de wide track volgens mij de schokdempers haaks op de veren gemonteerd heeft, over dwars dus.
dank je voor het meedenken
Luke
)
@ TMW
Toine,
Als ik mee kan liften met je projectje en je de moeite zou willen nemen eea op te meten / de vraagjes uit mijn lijstje kan beantwoorden zou ik je bijzonder erkentelijk zijn
Het langskomen is, zoals Roger al aangaf, iets gecompliceerder
Luke
Toine,
Als ik mee kan liften met je projectje en je de moeite zou willen nemen eea op te meten / de vraagjes uit mijn lijstje kan beantwoorden zou ik je bijzonder erkentelijk zijn
Het langskomen is, zoals Roger al aangaf, iets gecompliceerder
Luke
)