Stronayway grey

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Paul Verrips

Stronayway grey

Berichtdoor Paul Verrips » 11 Sep 2013, 20:16

Ik wil mijn Defender 90 in de kleur stornoway gray laten spuiten, maar dan in een matte variant. Zou dit kunnen of is het "bijzondere" effect dan helemaal teniet gedaan. Dak en motorkap moeten overigens in glazend uni zwart.

Zie voorbeeld van onderstaande Himalaya limited edition
Wishlist defender-19.jpg
met vriendelijke groet,

Paul Verrips

Landmarcs

Re: Stronayway grey

Berichtdoor Landmarcs » 11 Sep 2013, 20:24

Tja, het zal wel tegen wat zere benen zijn, maar in mijn ogen toont zo'n auto met glanzend zwart dak en zwarte motorkap nogal Lego-achtig, alsof de bouwsteentjes van de goede kleur op waren.
Een matzwartvlak op de motorkap heeft nog een utilitaire winst (minder hinderlijke spiegelingen - zeker bij een Puma-kap), maar een zwart dak dient toch niks anders als opvallen.

Groeten MarcS

Paul Verrips

Berichtdoor Paul Verrips » 11 Sep 2013, 20:53

Landmarcs schreef:Tja, het zal wel tegen wat zere benen zijn, maar in mijn ogen toont zo'n auto met glanzend zwart dak en zwarte motorkap nogal Lego-achtig, alsof de bouwsteentjes van de goede kleur op waren.
Een matzwartvlak op de motorkap heeft nog een utilitaire winst (minder hinderlijke spiegelingen - zeker bij een Puma-kap), maar een zwart dak dient toch niks anders als opvallen.

Groeten MarcS

Smaken verschillen, geen enkel probleem.

Maar heb je ook een antwoord op de vraag?
Ik weet namelijk zelf niet of dat er bij benadering op gaat lijken.
met vriendelijke groet,

Paul Verrips

ErwinD90

Berichtdoor ErwinD90 » 11 Sep 2013, 22:16

Ik vind die kleurencombinatie bij de dame anders heel erg goed staan hoor!
8-)
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Sep 2013, 22:16

ik vind grijs, in ongeveer die tint en dan mat wel mooi.....glanzend zwart erbij lijkt me minder...

dat "rough"front vind ik sowieso lelijk ongeacht welke kleur. allemaal smaakkwesties natuurlijk.

ik denk dat de combi mat/glans het effect wel flink veranderd...

@LandMarrcs... bij de jouwe waren de groene Lego-steentjes zeker ook op toen ze aan het dak toe waren, en hebben ze witte genomen? :lol: :lol:
gone

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 11 Sep 2013, 22:17

Wel mooi Paul, maar zal in mat effect er wel anders uitlichten ik denk zelfs mooier.
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 11 Sep 2013, 22:20

Roger B. schreef:ik vind grijs, in ongeveer die tint en dan mat wel mooi.....glanzend zwart erbij lijkt me minder...

dat "rough"front vind ik sowieso lelijk ongeacht welke kleur. allemaal smaakkwesties natuurlijk.

ik denk dat de combi mat/glans het effect wel flink veranderd...

@LandMarrcs... bij de jouwe waren de groene Lego-steentjes zeker ook op toen ze aan het dak toe waren, en hebben ze witte genomen? :lol: :lol:

Dat hok van Marc ziet er niet uit man, een Berg Skelter heeft meer ballen :mrgreen:
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Sep 2013, 22:21

als het niet bevalt kun je altijd nog de motorkap en dak matzwart wrappen... of overspuiten
gone

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 11 Sep 2013, 22:32

De Defender Raw Limited Edition was ook mat grijs, maar dan ook met een - iets andere kleur - grijs dak. Zwart dak en motorap vind ik ook wel mooi daarbij passen, maar dat zou ik persoonlijk dan ook mat doen.

Afbeelding
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Sep 2013, 22:32

Roger B. schreef:@LandMarrcs... bij de jouwe waren de groene Lego-steentjes zeker ook op toen ze aan het dak toe waren, en hebben ze witte genomen? :lol: :lol:

Tja, de blauwe Lego-steentjes waren op, daarom maar groen genomen, en gelukkig was het dak wit, dwz de eerste twee jaar zelfs twee-kleurig wit.

Ik kijk kennelijk anders tegen een auto aan, en zeker anders tegen een Defender: Hij moet het doen, de kleur doet mij er weinig toe zolang die niet al te lelijk is (in mijn ogen), ik betaal geen meerprijs voor metalic etc (is alleen maar duurder/lastiger als er eens iets bijgewerkt/overgespoten moet). En een wit dak is koeler (niet veel maar toch genoeg ... ik had er zelfs een bescheiden meerprijs voor over gehad).

Ik koos ook voor een "E-type", en dus niet voor een "luxere", maar wel een "E-type" met diverse opties (meer zelfs als de folder als mogelijk aangaf), ik wou geen "tapijt" en ook geen meegespoten wheelbrows.

Maar goed ieder zijn ding en ieder zijn smaak.

Groeten MarcS

PS Is Stronayway grey niet een metalic/mica-kleur? Zo ja dan werkt mat niet echt goed, en geeft mat in ieder geval ook een heel andere indruk

Terug naar “Techniek”