Ik zit met een 300tdi motor die na een half uur draaiend wanneer hem goed op temperatuur is begint te fluiten. Als ik stop en stil sta begint precies de motor te fluiten, wanneer ik dan kort op de gas duw stopt het meteen. Begint ook alleen maar als de motor volledig op temperatuur is en een goede tijd heeft gereden.
Iemand die misschien zou weten wat het zou kunnen zijn?
Mvg,
Michiel Roose
Motor fluit
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Motor fluit
lastig om dat zo op afstand te zeggen. fluiten leg ik altijd de link naar de turbo, maar de rest van je verhaal zou ik bijna de multiriem(spanner) verdenken
gone
Re: Motor fluit
het is nu ook wel zo dat het allemaal gekomen is, na een lek in mijn slang naar de radiator, waardoor hij zonder koelvloeistof is gelopen en toch serieus warm gelopen heeft, korte tijd natuurlijk maar toch.
Re: Motor fluit
Maar hij verbruikt wel geen koelvloeistof?
Re: Motor fluit
hoeft nog niet persé koelvloeistof te gebruiken, kan een haarscheurtje zijn, maar dan wel net genoeg om je koelsysteem onder druk te zetten. als je hem zonder de radiateurdop eens warm laat lopen heb je het dan ook? kun je ergens iets horen uit welke hoek het komt of ruik je misschien ergens een zoete geur onder de kap (koelvloeistof)?
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Motor fluit
ook dat niet Bart,
de TDI motoren (de 300 wat vaker dan de 200 lijkt het wel) blazen de pakking vaak naar de buitenlucht er uit (of tussen 3 en 4) dat eruitblazen kan ter plekke van een koelkanaal (dan gaat jouw verhaal op), ter plekke van een olie(retour)kanaal (dan krijg je carterdruk en als je pech hebt gaat ie op olie lopen) maar het is ook mogelijk dat er op de plek waar de pakking doorgeslagen is net geen kanaal zit en dan heb je alleen compressiedruk naar buitenlucht, meer niet
de TDI motoren (de 300 wat vaker dan de 200 lijkt het wel) blazen de pakking vaak naar de buitenlucht er uit (of tussen 3 en 4) dat eruitblazen kan ter plekke van een koelkanaal (dan gaat jouw verhaal op), ter plekke van een olie(retour)kanaal (dan krijg je carterdruk en als je pech hebt gaat ie op olie lopen) maar het is ook mogelijk dat er op de plek waar de pakking doorgeslagen is net geen kanaal zit en dan heb je alleen compressiedruk naar buitenlucht, meer niet
gone
Re: Motor fluit
Wat ook goed mogelijk is een krom uitlaatspruitstuk die gaat namelijk ook erg fluiten. In ieder gaval bij een 200tdi en een td5.
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Re: Motor fluit
Bedankt voor de info!!
Dus bij deze moet dan de pakking vervangen worden als ik het goed begrijp?
Gr,
Michiel
Dus bij deze moet dan de pakking vervangen worden als ik het goed begrijp?
Gr,
Michiel
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten