Kinderstoeltje

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
JoostJ

Kinderstoeltje

Berichtdoor JoostJ » 08 Sep 2013, 22:26

Beste,

Omdat wij onze defender 90 nog niet willen verkopen na onze gezinsuitbreiding...

Heeft er iemand er ervaring met een kinderzitje op het middenzitje? De meeste zitjes zijn behoorlijk breed. De maxicosi kan helaas alleen op de bijrijders stoel....

Groeten Joost

Roger B.

Re: Kinderstoeltje

Berichtdoor Roger B. » 08 Sep 2013, 22:37

is al vaker ter sprake gekomen, ik vind het een verdomd linke plek zo dicht bij de pook
gone

Roger72

Berichtdoor Roger72 » 08 Sep 2013, 22:41

zoekfunktie gebruiken.... werkt niet optimaal maar is wel wat mee te vinden:

viewtopic.php?f=16&t=3179

overigens heeft dit weinig met reizen te maken, dus verplaatst naar techniek onder het mom van het gaat om de montage van een kinderzitje :mrgreen:
Ik ben moderator-af.

Dixo

Berichtdoor Dixo » 09 Sep 2013, 10:14

Prima ervaringen mee. Tijd geleden alleen, dus weet helaas het merk niet meer. Schakelen ook geen problemen mee trouwens.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Sep 2013, 10:36

En heb je in die prima ervaringen ook een klappert gemaakt die het kind in het zitje zonder schade doorstaan heeft?
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 09 Sep 2013, 10:53

Roger B. schreef:En heb je in die prima ervaringen ook een klappert gemaakt die het kind in het zitje zonder schade doorstaan heeft?

Wat een ontzettend gejammer Roger! Als je een veilige wagen wilt voor je kind dan moet je in een wagen gaan rijden die 5 sterren haalt bij de Ncap crashtest en hopen dat een eventuele aanrijding net zo plaatsvind als die test anders heb je nog geen garantie. Dat jij een Defender niet veilig vind had je de eerste keer al duidelijk gemaakt!
Je hoeft je punt niet 10 keer te herhalen!

Als jij iemand in de Disco had gehad was die ook de klos.......

Dan mag een ouder z'n kind dus ook niet meenemen in een Eend, Mini of oude Chevy?

De vraag is of het kan, niet wat jij er van moet vinden. :shock: :shock:

En ja, het kan prima. Maat van me heeft een zitje van de Babydump in z'n Td5 HCPU en dat werk prima. Daar is ook gewoon mee te schakelen en de ruimte voor de benen is ook voldoende
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 09 Sep 2013, 11:45

Nee edward het gaat niet om de algehele veiligheid van zo'n sigarenkistje maar om de afstand tussen het kind en de versnellingspook als die in 2 of 4 staat..... en vooral om het feit dat iemand die overweging om het kind wel of niet daar te zetten doelbewust,en niet bijvoorbeeld op de goede ervaring van iemand die er nooit een risicovolle situatie mee gehad heeft.

als iemand alle eventuele risicos bewust is en die dan neemt is het zijn eigen keuze, en krijg je niet straks het gezeik van had niemand kunnen zeggen dat
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Sep 2013, 12:43

Roger B. schreef:Nee edward het gaat niet om de algehele veiligheid van zo'n sigarenkistje maar om de afstand tussen het kind en de versnellingspook als die in 2 of 4 staat..... en vooral om het feit dat iemand die overweging om het kind wel of niet daar te zetten doelbewust,en niet bijvoorbeeld op de goede ervaring van iemand die er nooit een risicovolle situatie mee gehad heeft.

als iemand alle eventuele risicos bewust is en die dan neemt is het zijn eigen keuze, en krijg je niet straks het gezeik van had niemand kunnen zeggen dat

Als het een beetje meezit (no pun intended) is de afstand tussen peuter en pook groter als die tussen pook en (bevallige) volwassen derde passagier. In een LHD Defender valt dit eigenlijk best mee (die pook zit nl een stuk verder naar voren als in een Disco).

Uit de tweede hand - meestal was ik de chauffeur - kan ik melden dat, itt wat meestal gezegd wordt, in een oude LHD Td5 (en dus ook de eerdere Defenders) de derde zitplaats misschien niet de comfortabelste is maar wel voldoet, zelfs op de lange(re) afstanden. Nu ik het zo opschrijf: het waren wel bijna steeds twee passagiers van de andere kunne (maar daarbij ook een vriendin + mijn wettige wederhelft -- dus alle reden tot klachten).
Ik moet wel zeggen dat toen mijn kleine nichtje (het nichtje wilde toentertijd rally-crosser worden - nu ze groter is is ze daaroverheen gegroeid, maar wel nauwelijks zwaarder geworden) mee wilde rijden op die plek toen dacht ik wel: geen uitzicht over het dashbord en slechts een heupgordel, 't is geen feest (zij vond het evenwel een stuk stoerder en ruimer als de AK-diane van haar vader).

Groeten MarcS

Dixo

Berichtdoor Dixo » 09 Sep 2013, 13:06

Roger B. schreef:En heb je in die prima ervaringen ook een klappert gemaakt die het kind in het zitje zonder schade doorstaan heeft?

Geen kinderen is voor sommige mensen de beste optie.

Tweezitter cabrio, dak open...

;)

Maar ach, die middelste zitplaats is tot de Puma gewoon een goedgekeurde zitplaats. Daarbij zit het kind in kwestie middenin de auto. Wat me bij een zijdelingse aanrijding, met zo'n colablikje als wat een Defender is, helemaal niet zo'n beroerde uitgangspositie lijkt.

Maar ach, ik ben net zo min EURO-NCAP als jij natuurlijk.

En als je je druk maakt om de versnellingspook kun je er ook nog een automaat van maken. Maar ja, iets met het zoeken van spijkers en laag water...?

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Sep 2013, 13:19

Dixo schreef:Geen kinderen is voor sommige mensen de beste optie.

Tweezitter cabrio, dak open...

Geen kinderen is ook voor de niet-daklozen beter. De afgelopen eeuwen hadden we in 1804 één miljard mensen, in 1927 twee miljard, eind jaren 50 drie miljard, in 1987 vijf miljard, in 1999 zes miljard en in 2011, iets meer dan 12 jaar later, zeven miljard. Dat steeds groeiende inwonertal zou geen probleem zijn als we een rietje in de grond konden steken en met wat blazen de bol groter konden maken ....maar dat gaat niet dus moeten we de ruimte met steeds meer mensen delen en erger nog de steeds sneller afnemende grondstoffen-voorraad moeten we ook met steeds meer delen (en daarbij: tot nog toe hadden wij hier ook nog eens een onevenredig groot aandeel in het grondstoffengebruik).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldbevolking

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”