Hoi! Ik begrijp uit de papieren dat mijn 110 Landrover 2 meter hoog zou moeten zijn, maar ik meet op het hoogste deel 2.08...en dat is erg onhandig omdat men hier bij bijna alle parkeerterreinen 2 meter of 2.10 hanteert met een zwaar uitziende balk! Zelf s bij E.Leclerc hebben ze net balken met 2.10 erbij neergezet. Ik heb nog maarniet geprobeerd of het past, iemand anders wel, en de balk is al een stukje hoger nu!
Zou het door zwaardere veren en/of de 265/75/16 BF Goodrich Mud-Terrain banden kunnen komen dat hij 2.08meter hoog is?
En verder, de voorruit was duidelijk kantelbaar, maar lijkt vastgelast. Kan zo'n ruit origineel kantelen terwijl er een dak opzit?
(Ik moet nog veel ontdekken dus!)
Hoogte 110
- Whitehorse
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
- Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
- Contact:
Hoogte 110
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
Re: Hoogte 110
De hoogte hangt helemaal af van de gemonteerde wielen, veren en banden. Dat varieert dus nogal.
De voorruit is ook al zit er een scharnier gemonteerd niet zomaar neet te klappen als je een vast dak hebt. Dat zitten er een vracht aan boutjes tussen dak en voorruit.
De voorruit is ook al zit er een scharnier gemonteerd niet zomaar neet te klappen als je een vast dak hebt. Dat zitten er een vracht aan boutjes tussen dak en voorruit.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Hoogte 110
Whitehorse,
Wellicht loont het je antenne precies zo hoog als het dak af te stellen (of een pas-latje mee te nemen dat je in je raamopening kan zetten).
Vaak hangen de balken net wat hoger als de angstaanjagende 2meter en 2meter10 borden. (Soms is het wel precies, ik reed met mijn grijze dakje al eens eng dicht onder wat verlichtingsarmaturen door, je hoopt dan dat er geen hobbeltje is oid waardoor je die laatste centimeters ruimte verliest.)
Die balken bij E.Leclerc (Cora, Auchan etc.) ken ik ook, vaak hebben ze overigens iets meer ruimte: 2meter30 heb ik ook wel gezien, maar ik ken ook een Cora waar het 2 meter is bij in- en uitrit, dus dan moet je eerst je aftocht checken, voordat je de inrijd-balk kunt beproeven. Bij deze Cora is er overigens wel een klein [P]plekje vóór de balken.
't Is overigens vooral gericht tegen de campers, nu ja eigenlijk tegen de "kampers" of meer precies "gens de voyage". En ook al ben ik erg ruimdenkend en liberaal, en gun ik een ieder zijn levensstijl en levensinrichting, ik heb ook gezien hoe een klein groepje "gens de voyage" in een paar dagen een eenvoudige camping municipal ruïneerden -- de voorzieningen werden gewoon naar eigen inzicht aangepast aan de persoonlijke behoeften, dus ruimdenkend blijf ik, maar wel met een zekere reserve.
Wellicht is het het beste je te beklagen bij de desbetreffende winkels. Het best zelfs netjes schriftelijk. Fransen hebben gek genoeg nogal wat ontzag voor het geschreven woord. Als ze de balken op 2meter15 tot 2meter30 hangen dan kunnen de meeste "normale" auto's de parkeerplaats op en blijf je de hogere camperachtigen weren.
Groeten MarcS
Wellicht loont het je antenne precies zo hoog als het dak af te stellen (of een pas-latje mee te nemen dat je in je raamopening kan zetten).
Vaak hangen de balken net wat hoger als de angstaanjagende 2meter en 2meter10 borden. (Soms is het wel precies, ik reed met mijn grijze dakje al eens eng dicht onder wat verlichtingsarmaturen door, je hoopt dan dat er geen hobbeltje is oid waardoor je die laatste centimeters ruimte verliest.)
Die balken bij E.Leclerc (Cora, Auchan etc.) ken ik ook, vaak hebben ze overigens iets meer ruimte: 2meter30 heb ik ook wel gezien, maar ik ken ook een Cora waar het 2 meter is bij in- en uitrit, dus dan moet je eerst je aftocht checken, voordat je de inrijd-balk kunt beproeven. Bij deze Cora is er overigens wel een klein [P]plekje vóór de balken.
't Is overigens vooral gericht tegen de campers, nu ja eigenlijk tegen de "kampers" of meer precies "gens de voyage". En ook al ben ik erg ruimdenkend en liberaal, en gun ik een ieder zijn levensstijl en levensinrichting, ik heb ook gezien hoe een klein groepje "gens de voyage" in een paar dagen een eenvoudige camping municipal ruïneerden -- de voorzieningen werden gewoon naar eigen inzicht aangepast aan de persoonlijke behoeften, dus ruimdenkend blijf ik, maar wel met een zekere reserve.
Wellicht is het het beste je te beklagen bij de desbetreffende winkels. Het best zelfs netjes schriftelijk. Fransen hebben gek genoeg nogal wat ontzag voor het geschreven woord. Als ze de balken op 2meter15 tot 2meter30 hangen dan kunnen de meeste "normale" auto's de parkeerplaats op en blijf je de hogere camperachtigen weren.
Groeten MarcS
- Whitehorse
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
- Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
- Contact:
Re: Hoogte 110
hoi Edward en Marc? Dank voor jullie antwoorden!
Ik heb geen antenne, maar dat is wel een goed idee. Ik denk dat ik maar eens een lat in de auto leg van 2.08mtr. dan kan ik het ook snel zien en heb ik meteen de franse lachers op m'n hand!
En verder is inderdaad een briefje naar de winkel wel een goed idee, de fransen zijn gek op formulieren en brieven!
En dan maar rustig proberen op die parkeerterreinen......
Die voorruit had ik wel gedacht, maar ik vond het gek om las-sporen aan te treffen!
Ik heb geen antenne, maar dat is wel een goed idee. Ik denk dat ik maar eens een lat in de auto leg van 2.08mtr. dan kan ik het ook snel zien en heb ik meteen de franse lachers op m'n hand!
En verder is inderdaad een briefje naar de winkel wel een goed idee, de fransen zijn gek op formulieren en brieven!
En dan maar rustig proberen op die parkeerterreinen......
Die voorruit had ik wel gedacht, maar ik vond het gek om las-sporen aan te treffen!
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
Re: Hoogte 110
27mc antennes zijn hier ook geweldig voor. die stalen pennen geven een ferm tikgeluid als je zo'n balk raakt
. Die zou je ook op je neus kunnen zetten of net voor je raam (als je uiteraard eentje in de laro hebt hangen
)
als je overigens snel zou willen meten, kun je ook een digitale afstandmeter nemen (je weet wel zo'n ding dat je gebruikt om je huis op te meten). dat scheelt met een houtje of iets dergelijks lopen en je kunt snel even ook de uitgangsbalk meten omdat ze in een paar seconden de meting doen. plus hij past in het dashboardkastje.
Verder het raam heb ik me ook vaker over laten vertellen dat het open klappen en een vast dak niet samen gaan. maar inderdaad apart dat het raam vast gelast is, want dat is dan ook weer niet nodig.
als je overigens snel zou willen meten, kun je ook een digitale afstandmeter nemen (je weet wel zo'n ding dat je gebruikt om je huis op te meten). dat scheelt met een houtje of iets dergelijks lopen en je kunt snel even ook de uitgangsbalk meten omdat ze in een paar seconden de meting doen. plus hij past in het dashboardkastje.
Verder het raam heb ik me ook vaker over laten vertellen dat het open klappen en een vast dak niet samen gaan. maar inderdaad apart dat het raam vast gelast is, want dat is dan ook weer niet nodig.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
- Whitehorse
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
- Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
- Contact:
Re: Hoogte 110
Die digitale afstandmeter is een goed idee, die ga ik halen! Dank! 
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
Re: Hoogte 110
Wel speciaal laswerk, want het is allemaal aluminium. Dat dan weer wel.
- Whitehorse
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
- Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
- Contact:
Re: Hoogte 110
Zijn die A-stijlen (dus rond de voorruit) ook aluminium? Het laswerk ziet er ook niet echt mooi uit....
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
Re: Hoogte 110
Schutbord is van staal, raamframe en de scharnieren blokken waarmee het aan het schutbord zit gemonteerd is alu. Die blokken en scharnieren rotten er standaard vanaf.
Een raamframe vind je voor weinig op de sloop en wisselen is niet moeilijk.
Een raamframe vind je voor weinig op de sloop en wisselen is niet moeilijk.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Hoogte 110
Whitehorse schreef:Die digitale afstandmeter is een goed idee, die ga ik halen! Dank!
Zo'n digitaal meetding is nooit weg (en kost je de kop niet), maar of ie betrouwbare resultaten geeft bij het meten van een "vrij" in de lucht hangende buis ??? ( Dus uiteindelijk zou ie je toch "de kop" kunnen kosten ! )
Omgekeerd zal het wel gaan: meetding tegen de buis houden en de afstand tot het wegdek bepalen.
Een stokje dat je in de raamopening zet lijkt mij handiger (en betrouwbaarder), zolang er geen gemene hobbeltjes in het wegdek zitten binnen ± 1 meter van de buis kan je gewoon op deze meting vertrouwen (en je hoeft dan niet uit te stappen etc). Als je net onder de balk rijdt dan heb je nog de dak-schuinte als extra respijt, dus zelfs als de balk echt op 2 meter (of 1meter 95) hangt ben je nog vrij.
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten