onderdelen in brazilië

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Luke

onderdelen in brazilië

Berichtdoor Luke » 24 Aug 2013, 04:17

****************afgesplitst van rembekrachtiger topic in techniek**********************

Klopt Roger,

Wel rembekrachtiger , geen startmotor.

Rembekrachtiger is een stuk lichter als een startmotor , en verpakt een stuk groter in omvang.
In andere woorden, een startmotor is relatief kleinverpakt en verhoudingsgewijs loeizwaar tov omvang, en dat trekt dus aandacht van douane hier, en heb je dus 95% onderscheppingskans.

Zo´n bekrachtiger is echt wel een beetje het matje voor wat ik aandurf te laten versturen hierheen.
Ooit eens een steekas van aan salisbury achteras laten versturen hierheen (de lange versie van de 2) en uiteraard werd die er uit gepikt.
Toen wel duidelijk van te voren tegen mijn klant gezegd dat dat risico voor zijn rekening zou komen.
In geval van de steekas loonde het alsnog de moeite, omdat ondanks de invoerrechten dat ding uiteindelijk nog de halve prijs was voor wat je er hier voor betaald, maar dat is per onderdeel uiteraard verschillend.

Vandaar ook dat ik GEEN startmotor op voorraad had, mede ook vanwege de erdere argumentatie van de lokale beschikbareheid van de benodigde delen voor revisie

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger B.

Re: Hard rempedaal def 300 tdi - vacuumpomp of rembekrachti

Berichtdoor Roger B. » 24 Aug 2013, 08:42

Nou ben ik maar een simpele ziel natuurlijk....
maar een grote doos onderdelen bestellen, voor mijn part met meerdere mensen samen
contact op nemen met een bedrijf in uk of nl die regelmatig een container naar brazilie sturen en vragen of jouw bestelling tegen vergoeding mee mag

even de regels erbij nemen berekenen wat invoerrechten zijn en dan ben je vsst een stuk voordeliger uit zelfs ALS je invoerrechten moet betalen.....als die steekas de helft goedkoper was met invoer...waarom zou de rest dat dan niet zijn? Of in elk geval significant voordeliger
gone

Luke

Berichtdoor Luke » 24 Aug 2013, 18:05

Roger,

Het heeft inmiddels niks meer met remmen te maken , maar ok ;) dus wat mij betreft mag het verhaal nu naar de kroeg!

Wat jij zegt kan misschien een optie zijn, maar dan ga je al gelijk veel grootschaliger te werk, en meer zooi is meer geinvesteerd eigen vermogen, en ik heb geen zin en geld om het op die schaal aan te pakken. Ik doe het er maar een beetje bij he.
Probeer het wat strategischer te doen en me te concentreren op de snellopende zaken die ook nog eens een beetje makkelijk hierheen te versturen zijn zelf.

En wat betreft prijsverschillen onderling...
Dat is allemaal heel verschillend en vaak ook verrassend: ie soms denk je dat iets hier een godsvermogen kost en dan blijkt dat je het beter hier kan kopen als uit europa laten komen, soms denk je dat iets goedkoop zal zijn en dan betaal je je een breuk hier (zoals bijv het geval met oliekeerringen )
Dus feitelijk bij elk onderdeel doe ik hier eerst navraag bij de dealer naar de prijs
Gek genoeg zijn er zelfs zaken die hier bij de dealer niet eens in het systeem staan en dus leverbaar zijn, daar waar dat in europa wel het geval is. reparatie sets voor koppelingscylinders bijv.

Anyway, op die manier is het me gelukt om een strategisch voorraadje op te bouwen en ook bij te houden, waar ik zo nu en dan ook zelf profijt van heb zoals nu in het geval van die bekrachtiger.

En nogmaals, als je idd echt die 60% of 66% zelfs meen ik invoerrechten moet gaan betalen dan loont het niet meer de moeite, zelfs niet op de manier die jij aangeeft want dan wordt eea een heul ander verhaal wat marges en geinvesteerd vermogen betreft ;)
De beperkingen van het niet hierheen kunnen laten versturen van bepaalde met name zware zaken wegen dus niet op tegen de voordelen van wat ik wel probleemloos hierheen laat komen
In het geval van bijv. zo´n steekas: dat zijn zelden voorkomende zaken, en als het al besteld wordt dan is het dus speciaal op bestelling en hangen daar hier voor mijn klant aandere betalingsvoorwaarden aan vast, en zijn de risico´s van onderscheppen door de douane voor zijn rekening, daar waar dat voor mijn conto komt als ik dingen voor de voorraad hierheen laat komen

Overigens: De regering hier heft die hoge percentages op op alle geimporteerde producten, zoals auto´s, electronica, computers, auto onderdelen enz ter bescherming van de binnenlandse markt, heel krom want nationaal peproduceerde zaken halen het kwalitatief bij lange na niet bij de kwaliteit van geimporteerde zaken. ofwel ze proberen je hier koste wat kost een inferieur product door de strot te stampen alleen maar om die nationale industrie / economie een boost te blijven geven
Er zit 1 klein voordeel aan dit verhaal vast...... Het is voor sommige fabrikanten de enige overgebleven optie om hier een marktaandeel te behouden door lokaal een fabriek neer te zetten, al was het maar een assemblage fabriek. Land Rover is hier, toen het nog van Ford was, in 2005 weggegaan omdat Ford wereldwijd verlies leed , en dus werd Land Rover Brasil opgeofferd ondanks het feit dat LR Brasil werelwijd in dat zelfde jaar het land was met de hoogste verkoopcijfers, en nu komt Land Rover weer terug naar Brazilie, ik meen volgend jaar weer.

Luke

Overigens gelden die invoerrechten weer niet ver zaken gebouwd i9n landen die lid zijn van de mercasul (dat is een soort van handelspact tussen een aantal zuid amerikaanse landen.
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Aug 2013, 19:09

dus die dealer die verkoopt ook inferieure troep uit brazilië? anders moet hij net zo goed die 60% betalen.

ik bedoelde ook niet een voorraad voor je klanten aan leggen, maar meer samen met een aantal landrover rijders wat in de nabije toekomst te verwachten of van plan te vervangen onderdelen gezamenlijk bestellen ieder investeerd in zijn eigen "voorraad"een draagt zijn eigen risico.

en hier betaal je als je er uit gepikt wordt ook torenhoge invoerrechten hoor.. spul uit de vs kan maar zo 40-50% rechten op komen plus btw
gone

fenix2

Re: onderdelen in brazilië

Berichtdoor fenix2 » 24 Aug 2013, 21:10

vorig jaar uit de vs voor 160 euro wat laten overkomen, werd me door de douane nog eens 30 euro voor invoer gerekend...

maar terug naar brasil ... denk dat een gecombineerde inzet, zoals Roger het beschrijft, met andere private personen wel gaat werken. desnoods met ander-merk rijders een container zien te vullen.

groetjes, Fenna
Afbeelding

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Aug 2013, 21:22

bij import uit de vs naar hier is de hoogte van de invoerrechten afhankelijk van wat je importeert sommige dingen moet je echt op 40 á 50% rekenen
gone

Luke

Berichtdoor Luke » 25 Aug 2013, 04:04

Nee, dealer verkoopt UITERAARD geen inferieure troep, anders is hij a la minuut zijn dealerschap kwijt.
Hij zal denk ik ook idd wel een X percentage invoerrechten betalen, hoeveel dat als bedrijf is durf ik zo niet te zeggen maar stel het is net zo hoog, hij krijgt als dealer zijnde wel hele andere inkoopsprijzen als wat je als consument moet betalen he.
Dus die torenhoge dealer verkoopprijs is uiteraard wel ergens op gebaseerd

En nee, die gecombineerde inzet werkt dus niet, omdat men (de land rover rijders hier) simpelweg geen geld wil investeren in het vooruit.
men gaat zich hier pas zorgen maken als het verrot is, en dan wordt het het liefst nog eens een keer of 3 met een ijzerdraadje aan elkaar genaaid voor men uberhaubt een nieuw onderdeel overweegt, zelfs al is dat parallel.

Ik kan ze over het algemeen daardoor vrij makkelijk over de streep trekken omdat ik origineel kan leveren tegen vaak lagere prijzen als parallel hier

Ik zit dus daarom ook helemaal niet te wachten op een gecombineerd schema met anderen of wat ook, ik ga nl mijn eigen handeltje toch niet verkloten!

Ik ga dus gewoon rustig door met de methode die al jaren prima werkt voor mij
Kleinschalig, en alleen de snellopers met beperkt douane risico.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Aug 2013, 09:06

Ben toch benieuwd...hoe 'torenhoog' die prijzen daar zijn...wat kost die originele 300tdi startmotor bijvoorbeeld. Wat kost een flenskeerring van je voordiff. Wat kost een alarmlichtschakelaar?
gone

Terug naar “Kroeg”