Gisteten tijdens het opruimen van de linten en paaltjes van het geslaagde offroad evenement in Spaarnwoude heb ik iets in mijn vooras stukgereden.
Zonder de boel eerst helemaal uit elkaar te halen, denk niet dat de buurt dat leuk vindt een LW op bokjes wachtend op onderdelen. Is het mogelijk om te controleren of er een kruisje of het diff kapot is.
De auto blokkeert voor in 2wd en 4wd bij vooruit rijden. Als ik dan weer een paar centimeter achteruit rij kan ik weer een paar meter naar voren. Bij achteruit rijden hoor je soms wel wat metaalgeluid, maar blokkert de auto niet.
Lightweight vooras vervangen
Lightweight vooras vervangen
Laatst gewijzigd door SanderTD4 op 23 Aug 2013, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
SanderTD4
http://www.otototaal.com
109 RHD uit het Engelse leger
Lightweight series III (verkocht)
Santana 88 super (verkocht)
Defender 130 TD5 (verkocht)
Defender 110 mpi
Defender 110 mpi
Re: Lightweight vooras stuk
je weet ook zeker dat niet in je bak zit.. dus kun je wel rijden zonder dat geluid wanneer je je voorste aandrijfas er tussenuit haalt en dan de bak in 4wiel?
Verder zou je de olie er uit kunnen laten lopen en de pan er onderuit kunnen pakken. dat kan kun je in ieder geval de diff controleren zonder de as er onderuit te halen.
buiten dat nog geen ervaring met de vooras onderdelen.
Verder zou je de olie er uit kunnen laten lopen en de pan er onderuit kunnen pakken. dat kan kun je in ieder geval de diff controleren zonder de as er onderuit te halen.
buiten dat nog geen ervaring met de vooras onderdelen.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
hmm als ik t zo lees begin ik eerder te denken aan je diff.. kans dat je kroonwiel/pignonwiel is gehemeld. je kunt m voor opkrikken en aan de wielen voelen of deze kunnen draaien, dan weet je dat t zeker je as is ipv de v-bak.
olie uit diff aflaten dan komen bij kapot diff meestal al de nodige metaaldelen mee. bij kapot kruisstuk vd steekas voel je m in 4wd normaal ook wel redelijk aan t stuur trekken naar 1 kant.
olie uit diff aflaten dan komen bij kapot diff meestal al de nodige metaaldelen mee. bij kapot kruisstuk vd steekas voel je m in 4wd normaal ook wel redelijk aan t stuur trekken naar 1 kant.
B@rt
Lightweight Series 3 1980
Defender 110 td5 crew-cab, Tomb Raider
-
Roger B.
gone
Roger B. schreef::D klinkt als ervaringsdeskundigealles wat er stuk kan heeft bart al gemold
![]()
nja, zo erg is t ook weer nie!...
voordiff is me helaas toen wel overleden met de trial vorig jaar, achterdiff en steekassen zijn toen preventief al aangepast en houden t netjes uit
B@rt
Hou het maar op kroonwiel en pignon, of de lagers ervan, maar als de lagers ervan in de soep zijn gedraaid is inmiddels ook je kroonwiel en pignon hemelen.
Klachten komen overeen met die van een collega van me die het diff van een def. in elkaar had laten draaien
Olie eruit, kijken of je stukjes tand (van tandwielen) erin kan vinden of in de bodem van je difpan in de as,l cardan los, steekassen eruit, diff eruit.
Luke
Klachten komen overeen met die van een collega van me die het diff van een def. in elkaar had laten draaien
Olie eruit, kijken of je stukjes tand (van tandwielen) erin kan vinden of in de bodem van je difpan in de as,l cardan los, steekassen eruit, diff eruit.
Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders
Vandaag even tijd gemaakt om te kijken wat er kapot is.
het differentieel is kapot.
morgen de as uit elkaar halen en op zoek naar een ander differentieel.
het differentieel is kapot.
morgen de as uit elkaar halen en op zoek naar een ander differentieel.
SanderTD4
Defender 110 mpi
Defender 110 mpi
ron bolleboom, en van Dam hebben er normaal wel liggen voor redelijke prijzen, maar als je een beetje handig bent is het ook redelijk goed te doen om m zelf te fixen. kroon- en pignonwiel van ashcroft zijn niet verkeerd qua prijs en stuk degelijker dan origineel. dan kun je met n gerust hart ook weer off-road gaan. 
B@rt
B@rt schreef:ron bolleboom, en van Dam hebben er normaal wel liggen voor redelijke prijzen, maar als je een beetje handig bent is het ook redelijk goed te doen om m zelf te fixen. kroon- en pignonwiel van ashcroft zijn niet verkeerd qua prijs en stuk degelijker dan origineel. dan kun je met n gerust hart ook weer off-road gaan.
morgen even bellen er is haast bij.
1 september is er trial
SanderTD4
Defender 110 mpi