we hebben vandaag voor een vriend van mij (stephan de barbanson, tevens nieuw lid) een mooie 90 gekocht met een 200 tdi motor van een disco. wat bleek voordat we weg reden stond het vloeistof reservoir laag en hebben we het bij gevuld tot normaal niveau. wat ons is opgevallen tijdens de terug reis ( circa 250 km) is dat na een poosje als je het gas los liet het olie lampje begon te knipperen. het olie niveau is ook gecontroleerd met een koude motor en stond mooi in het midden. de temperatuur liep ook enigszins op maar niet naar het zwarte of rode gedeelte. thuis aangekomen de auto twee uur met rust gelaten en toe weer gaan kijken en wat bleek het is een echte landrover ( hij lekt olie). voor de zekerheid hebben het olie niveau gecontroleerd en deze stond mooi netjes in het midden??? geen verbruik dus! waar komt dat knipperende lampje vandaan? ook het niveau van de koelvloeistof gecontroleerd, wat blijkt reservoir leeg! tot aan de slang.
ik zelf kamp met het zelfde probleem en ga morgen een ander blok kopen omdat ik er wel klaar mee ben. maar wat is dit nou? het feit dat twee motoren het zelfde probleem hebben waar kan dat aan liggen.
komt iemand deze klachten bekend voor en hoe heeft die het opgelost?
Edward, Roger R, Rob schiet er eens op! aan mijn blok is veel gedaan en vervangen voor nieuw zonder de shitpart onderdelen.
ik ben erg benieuwd wat dit nu kan zijn!
koelvloeistof probleem 200 tdi
-
Dennis Crusio
-
Roger B.
Re: koelvloeistof probleem 200 tdi
olieverbruik/verlies op 250km zul je niet snel zien op je peilstok .... tenzij de onderkant van de auto zeikenat van de olie is
olielampje bij stationair heeft de tdi wel vaker last van, soms veroorzaakt door een verkeerd imitatie oliefilter
ook verkeerde viscositeit olie kan rare effecten hebben.
waterverlies/verbruik... tja afpersen en kijken of je druk verliest en zoja waar dat dan weglekt...
200 tdi heeft weleens een gescheurd blok onder het spruitstuk, de p-pakking achter de waterpomp gaat vaak lek, de pomp lekt weleens (gaatje onderzijde achter pulley) kachelradiateur, hoofdradiateur, leidingen..... noem maar op
olielampje bij stationair heeft de tdi wel vaker last van, soms veroorzaakt door een verkeerd imitatie oliefilter
ook verkeerde viscositeit olie kan rare effecten hebben.
waterverlies/verbruik... tja afpersen en kijken of je druk verliest en zoja waar dat dan weglekt...
200 tdi heeft weleens een gescheurd blok onder het spruitstuk, de p-pakking achter de waterpomp gaat vaak lek, de pomp lekt weleens (gaatje onderzijde achter pulley) kachelradiateur, hoofdradiateur, leidingen..... noem maar op
gone
Kan dat knipperende olielampje ook niet veroorzaakt worden door een (zeer) matige werkende oliepomp die bij stationair toerental "door de mand valt"?
Koelsysteem: heeft ie het oude koperen expansievat of het zwarte kunststof exemplaar?
Koelsysteem: heeft ie het oude koperen expansievat of het zwarte kunststof exemplaar?
Laatst gewijzigd door tim op 16 Aug 2013, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Dennis Crusio
hahahahaha de onderkant is ook zeiknat! alles zit onder. dat was toen we weg reden niet! weer een hele reeks dus en dus maar het een en het ander uit gaan sluiten!
heb je enig idee welke pakkingen dit zijn als ik die bestel bij paddock!
welke olie moet erin dan om dat ook uit te sluiten?
gr dennis
heb je enig idee welke pakkingen dit zijn als ik die bestel bij paddock!
welke olie moet erin dan om dat ook uit te sluiten?
gr dennis
-
Dennis Crusio
goede tim! waar zit die pomp ergens?
15 w 40. van een fatsoenlijke kwaliteit
110 HT 200 Tdi 1989.
-
Dennis Crusio
koperen expansie vat
Dennis Crusio schreef:goede tim! waar zit die pomp ergens?
Uhmm, volgens mij in het blok..
zonder gekheid, ik neem aan onderzijde blok, dus carterpan eraf halen.
immers, hij moet vanuit de "voorraad" de olie omhoog gaan pompen.
maar wacht even uiteraard op echte kenners en dito reacties
110 HT 200 Tdi 1989.
Dennis Crusio schreef:koperen expansie vat
met een grote slag om de hand, dat schijnt weleens een niet okee combinatie te zijn.
heb meerdere geluiden vernomen dat een 200 tdi echt het modernere kunststof exemplaar nodig heeft.
Heeft te maken met drukopbouw in dat vat wat door jouw combinatie(tdi blok en koperen variant) niet lekker gaat.
Schiet me niet lek, deze is de afdeling klok en klepel horen luiden, en ik vertel het alleen maar na..
110 HT 200 Tdi 1989.
-
Dennis Crusio
oke ik lees het morgen weer verder ga even pitten