Afstellen WEBER carburatuer

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
peter191064
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 Mei 2012, 06:38
Locatie: Brouwershaven

Afstellen WEBER carburatuer

Berichtdoor peter191064 » 05 Aug 2013, 05:57

Wie heeft afstel gegevens van de WEBER 34 ICH carburateur.
Ik heb een niet rijdende LW gekocht, en vorige eigenaar heeft van alles gewijzigd.
Motor loopt niet, wel was er aan gesleuteld.
Dus eerst alle basis afstellingen controleren, nu heb ik de Haynes en de Brookland maar die hebben geen info van de WEBER.
Wie kan me helpen?

Defender 90 300 tDi / 1996 :D
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Afstellen WEBER carburatuer

Berichtdoor Roger B. » 05 Aug 2013, 06:45

nou klinkt weber me als niet origineel in de oren... solex en SU zijn de merken die ik in verbinding breng met Land Rover motoren...

niks te vinden van (ongeveer) jouw type carb op internet?
een basisafstelling die voor het gros werkend is vanwaaruit je dan verder kunt afstellen?

EDIT:
even zoeken leert dat de Weber 34 ICH vaak als vervanger voor de solex of zenith gebruikt wordt.
als je dan gaat zoeken op "Weber 34 ICH tuning" kom je weer een boel info tegen:

http://forums.roversnorth.com/showthrea ... or-Dummies bijvoorbeeld waarin naar een andere site verwezen wordt die als goed omschreven wordt...

Verder ben ik niet gegaan met zoeken
gone

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Afstellen WEBER carburatuer

Berichtdoor RobStewart » 05 Aug 2013, 06:57

Peter, a very popular conversion as a replacement for the Zenith.I actually have one fitted to my Lightweight too and they are very easy to set up, but make sure that the ignition system is correctly set first.

At the end of Page 2 of the document below is the instructions for adjusting.

WEBP1.pdf
(975.17 KiB) 954 keer gedownload


Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Afstellen WEBER carburatuer

Berichtdoor Roger B. » 05 Aug 2013, 07:03

Sjees... nog zo'n dauwtrapper... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

krijg niet eens de kans wat op te zoeken... (series, en zeker de benzines weet ik weinig van)
gone

Gebruikersavatar
peter191064
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 Mei 2012, 06:38
Locatie: Brouwershaven

Re: Afstellen WEBER carburatuer

Berichtdoor peter191064 » 05 Aug 2013, 07:39

Early morning birds :roll:
Boeken geven info van Zenith, SU en Solex.
Ik weet niet wat ze allemaal getracht hebben af te stellen, ontsteking is ook van alles aan gewijzigd.
*Stap 1 was startmotor terug monteren en aan de gang krijgen, mijn voorraad engelse draad bevestigings materiaal is niet zo groot. Dus het is wel eens zoeken voor een passend boutje of moertje. Zeker als de schroefdraad beschadigd is van de "plus" aansluiting op de startmotor.

Stap 2 carburateur nazien.
Stap 3 ontsteking checken.

Dan maar eens APK klaar zien te krijgen.

Defender 90 300 tDi / 1996 :D
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968

Gebruikersavatar
peter191064
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 Mei 2012, 06:38
Locatie: Brouwershaven

Re: Afstellen WEBER carburatuer

Berichtdoor peter191064 » 05 Aug 2013, 17:31

De standaard afstelling lukt wel, maar in hoeverre is er aan de carb. geklooid(t)?
Iemand nog info zoals sproeiers en vlotter niveau?
Informatie is net als voorraad, beter mee verlegen dan om verlegen :P

Defender 90 300 tDi / 1996 :D
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Afstellen WEBER carburatuer

Berichtdoor RobStewart » 05 Aug 2013, 18:18

peter191064 schreef:Iemand nog info zoals sproeiers en vlotter niveau?


Ok Peter, this is the generic parts diagram for the 34ICH

Weber 34ICH Parts List.pdf
(132.46 KiB) 530 keer gedownload


However it's not that simple, there are for instance 28 different main jets and 14 different idle jets.

One of the links from the Rovers North site (http://www.aloharovers.com/tech/ichoverhaul.htm) gives some good information.

All of that said I have used the standard Weber 34 ICH on all of my 2,25 Series vehicles over the years and have never had to change any of the settings and the float has always been within the limits (6.5mm min to 13mm max)

Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Iwema
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 Mar 2007, 11:48
Contact:

Re: Afstellen WEBER carburatuer

Berichtdoor Iwema » 29 Aug 2013, 10:21

Zit er toevallig ook een LPG-systeem in de auto?

Als dit zo is moet je het mengstuk eerst maar eens verwijderen.
Meestal loopt de motor dan wel weer goed op benzine.

Als dit niet het geval is zou ik eerst eens gaan meten wat er gebeurd.

Ik ga in zo'n geval altijd met de auto rijden met een aangesloten uitlaatgastester.

Zo kun je zien wat er gebeurd bij de verschillende toerentallen en motorbelastingen.

Zodra je weet wat er mis is kun je efficiënt het probleem te lijf gaan.

Ieder auto-diagnose -center kan dit voor je doen.

Hugo
www.iwemalpg.com

Gebruikersavatar
peter191064
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 Mei 2012, 06:38
Locatie: Brouwershaven

Re: Afstellen WEBER carburatuer

Berichtdoor peter191064 » 03 Sep 2013, 21:24

Iwema schreef:Zit er toevallig ook een LPG-systeem in de auto?
Hugo


Nee Hugo, geen LPG. Gewoon een LW ( volgens verkregen info van het Engelse NATO leger geweest ).
Er is veel gesleuteld aan de motor om hem aan het lopen te krijgen.
Ben er nu achter dat de ontstekings-unit die er eerst op zat niet perfect was, 1ste cilinder kreeg vaak geen vonk.
Nu een tweede unit erop gezet, is iets beter maar nog niet 100%. Motor loopt, maar weer 1ste cilinder die af en toe een vonk mist.
Ik heb nog een elektronische ontsteking maar weet nog niet hoe deze eventueel aan te sluiten, moet dat nog maar eens uitvissen. Heeft een stekkerblok met zwarte en rode draad, maar hoe dat aan te sluiten is me nog een vraag.
Na basis afstelling van de carburateur liep de motor bij verhoogd toerental al redelijk oké.
Stationair nu rond de 900Rpm. lager krijg ik `m nog niet.

Defender 90 300 tDi / 1996 :D
FreeLander 1.8 / 1998 (Verkocht)
Series III-109 NA / 1983 ( Restauratie project, met dank aan de regering)
LightWeight 2,5 Benzine / 1982
Series IIA-88 2,25 Benzine/LPG / 1968

Iwema
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 Mar 2007, 11:48
Contact:

Re: Afstellen WEBER carburatuer

Berichtdoor Iwema » 25 Nov 2013, 23:33

Is het probleem al opgelost?

Er zijn verschillende uitvoeringen voor de SII en de SIII.
Het probleem zit in de carterontluchting.
De SII uitvoering krijgt veel meer stationaire-leklucht dan de SIII uitvoering.
Door de verkeerde te plaatsen krijg je of een te hoge stationair toerental of een probleem met de vacuumvervroeger.
De vakman kan dit wel vaststellen en soms aanpassen.

Hugo
www.iwemalpg.com


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten