Goeden avond,
Is misschien al duizend keer aan bod geweest maar kon het zo gauw niet precies vinden.
Zou het met een redelijke technische kennis mogelijk zijn om een 200 tdi te vervangen door een v8 ( 3.5 / 3.9) van een range rover classic en of andere donor in combi met de lt 77 bak die er onder ligt?.
lees ook verschillende opties van een rover v8 en of andere merken maar ,... weet niet of er dan nog meer aanpassingen nodig zijn.
hoor graag
gr
v8 in een 90 200tdi bouwen
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: v8 in een 90 200tdi bouwen
We covered it in April here http://www.forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=14&t=3868 as yours is a 200Tdi same rules apply.
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
-
Dennis Crusio
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 27 Mar 2013, 20:09
- Locatie: Roosendaal
Re: v8 in een 90 200tdi bouwen
is je 200 tdi nog goed? anders heb ik wel interesse, de mijne is namelijk gescheurd en moet vervangen worden.
laat maar weten via een mailtje: administratie@dpoint.nl
laat maar weten via een mailtje: administratie@dpoint.nl
Re: v8 in een 90 200tdi bouwen
merci heren ,
ga eens denken en denken , en laatste ontwikkelingen met mrb afwachten misschien.
gr
ga eens denken en denken , en laatste ontwikkelingen met mrb afwachten misschien.
gr
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: v8 in een 90 200tdi bouwen
bakkie69 schreef:merci heren ,
ga eens denken en denken , en laatste ontwikkelingen met mrb afwachten misschien.
gr
En maak ook eens een goede doorrekening.
Bij een goedkope pomp kost 1 liter diesel € 1,33 en 1 liter loodvrij € 1,67.*
Als je nu 1:10 op diesel rijdt (het kan eventueel ook zuiniger) komen 8.000 kilometer op € 1.064.
Rijd je 1:6 op loodvrij (ook dit kan wellicht zuiniger) dan komen die 8.000 kilometer op € 2.227.
Daar heb je dus al een kleine € 1.200 die je moet "terugverdienen" door bijv. een leuk belasting tarief.
Verder heb je de kosten van de in te bouwen V8, de aanvullende zaken en daarnaast de ombouw-kosten (dat wil je toch liefst betrouwbaar en netjes -- ook als je de ombouw zelf doet is het werk een "kostenpost" - je kan die tijd geen andere leuke dingen doen).
En daarbovenop heb je de grotere duurzaamheid en gebruikelijke lagere onderhoudskosten van een diesel.
(De V8 is wel een mooie motor, maar het is ook wel een onderhoudsintensieve motor.)
Ofwel, zolang je niet heel weinig met de 90 gaat rijden is een ombouw niet gauw lonend.
* Aan de brandstofprijs zitten nog een paar haken en ogen: 1º wat de prijs in de toekomst gaat doen is een onzekere factor, en 2º als je veel naar het buitenland gaat moet je ook de prijzen daar meewegen.
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten