Ik heb de 110 opgehaald en hij is in slechtere staat dan ik had gedacht en gehoopt...
Eerste vraag: een ongeblazen diesel in een 1985 110 is toch een gewone 2,5? Hij blijkt erg veel olie te gebruiken en de temperatuurmeter loopt regelmatig rechts de schaal af. En komt ook weer terug (soms). Ik heb niet de indruk dat hij echt te heet wordt. ( Hij is van Nederland met mijn zoon naar Frankrijk gekomen en loopt nog steeds...) De motor is erg vet, maar dat komt zo te zien vooral van de kleppendeksel-pakking. Er zit duidelijk achterstallig onderhoud aan deze auto, al vind ik hem nog steeds leuk! Het blok is in Engeland gereviseerd door Turner Enginering in Lingfield, en volgens de berichten zou hij pas 8000 km hebben gelopen. (Daar geloof ik inmiddels niets meer van, maar goed.) Het blok draait prima, al is hij langzaam, maar dat zijn alle ongeblazen 2,5 lijkt me! Voorgloeien geeft geen lampje op het dashboard, maar ik heb de indruk dat het wel werkt, al hoor ik geen relais inkomen of uitschakelen. Oh, en er liggen altijd een paar druppels olie uit de tussenbak op straat. Landrover is voor mij een geheel nieuw avontuur, dus ik weet er eigenlijk niets vanaf! Schiet u maar svp?
110: Domme vraag misschien..
- Whitehorse
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
- Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
- Contact:
110: Domme vraag misschien..
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 110: Domme vraag misschien..
2,5 NA ja
wat is ERG veel olie verbruik, en hoeveel daarvan verliest ie?
als de meter plots oploopt en ook weer relatief snel terug valt is dat vrij zeker niet de echte temperatuur, kan luchtbel zijn of electrisch mankement
wat is ERG veel olie verbruik, en hoeveel daarvan verliest ie?
als de meter plots oploopt en ook weer relatief snel terug valt is dat vrij zeker niet de echte temperatuur, kan luchtbel zijn of electrisch mankement
gone
- Whitehorse
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
- Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
- Contact:
Re: 110: Domme vraag misschien..
Het lijkt op 2,5 liter op 475 km.......en niet veel lekkage, geen plas oid eronder. Maarook geen overdreven rookwolken ofzo, ook niet bij gas loslaten vanaf snelheid.
De temperatuur lijkt wel bij belasting op te lopen en bji stationnair weer terug te komen. Bij bochten loopt hij trouwens ook terug!
De temperatuur lijkt wel bij belasting op te lopen en bji stationnair weer terug te komen. Bij bochten loopt hij trouwens ook terug!
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 110: Domme vraag misschien..
dat is wel absurd veel...lijkt me dat dat ook te zien moet zijn in uitlaatgas kleur en te ruiken...
gone
- Whitehorse
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
- Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
- Contact:
Re: 110: Domme vraag misschien..
Yup, en een diesel moet dan toch ook compressie kwijt zijn? Hij start redelijk normaal, wel met een wolk, maar dat heb ik bij andere defenders ook gezien. Misschien maar eens compressie laten meten?
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
- Whitehorse
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
- Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
- Contact:
Re: 110: Domme vraag misschien..
Nee, maar als hij het over de kleppen verliest, en zeker zulke hoeveelheden, dan moet ik bij gas loslaten toch een walm zien?
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: 110: Domme vraag misschien..
en als ie het over de zuigerveren verlies bij gas geven..... hoedanook, als het in die hoeveelheden verbrand wordt, zou je dat aan de uitlaatgassen moeten zien/ruiken
gone
- Whitehorse
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
- Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
- Contact:
Re: 110: Domme vraag misschien..
Nou, ja, maar wat meer mee rijden en dan weet ik meer! En ook maar eens op zoek naar een Landroverspecialist hier in Noord Franrkijk (als die hier bestaan...
)
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
- Whitehorse
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 25 Jun 2013, 18:47
- Locatie: Champagne-Ardenne, Frankrijk
- Contact:
Re: 110: Domme vraag misschien..
De rare fratsen van de temperatuurmeter was dus olie op de aansluiting van de sensor en de schuifstekker. Goed doorgespoeld met remmenreiniger en de temp blijft keurig in het midden, ook in z'n 1 recht naar boven door de wijnvelden...
Weet nog iemand of bij het voorgloeien een lampje aan moet gaan op het dashboard? Ik zie geen bijbehorend tekentje en bij de plek waar het eventueel zou kunnen zit er geen draad aan het lampje
!
Weet nog iemand of bij het voorgloeien een lampje aan moet gaan op het dashboard? Ik zie geen bijbehorend tekentje en bij de plek waar het eventueel zou kunnen zit er geen draad aan het lampje
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten