Paasrit 2013 : MORVAN
- Chrsitiaan
Paasrit 2013 : MORVAN
=
Laatst gewijzigd door Chrsitiaan op 12 Mei 2016, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Roger B.
Re: Raaên Paasrit 2013 : MORVAN
mooie trip...
en daar mag je overal gewoon rijden, en ook wildcamperen en kampvuren geven geen problemen?
en daar mag je overal gewoon rijden, en ook wildcamperen en kampvuren geven geen problemen?
gone
- Chrsitiaan
@Roger:
Informatie beschikbaar op internet:
http://www.parcdumorvan.org/fic_bdd/pdf ... e-PNRM.pdf
Ik ga er van uit dat je alle openbare wegen mag gebruiken wanneer er geen verbodsborden staan.
Verder kopieer ik hieronder iets wat ik eind 2011 postte op XROVER ivm "chemins carrossables":
Wildkamperen is niet toegelaten, bivak wel.
Meer info : http://www.wegwijzer.be/frankrijk
Kampvuur, geen idee maar de kans is groot dat het officieel niet mag.
Tijdens zo'n tripje in maart 2009 (Joinville, Haute Marne) hebben we eens bezoek gehad van de politie toen we 's avond rond het vuur zaten.
Zij stelden ons toen een aantal vragen, oa van waar het hout kwam dat wij aan het stoken waren. Alles was gesprokkeld droog hout. Heb toen benadrukt dat we geen hout namen van de mooie stapel die een eindje verderop lag.
Zij vroegen ons ook of we toestemming hadden van de eigenaar, niet dus.
Ik heb die agenten kunnen overtuigen dat wij serieuse mensen zijn en dat men 's anderendaags niet meer zou kunnen zien dat wij daar de nacht doorbrachten!
Dat laatse vinden wij zelf belangrijk en respecteren wij altijd. Van die ene keer met de flikken hebben we toen geleerd dat je zo beschut mogelijk moet bivakkeren op een plaats die niet bereikbaar is met een gewone wagen. Ons vuur was die avond duidelijk zichbaar vanaf een geasfalteerde openbare weg en bovendien was het zaterdag avond, een moment dat er meer mensen onderweg zijn ... niet verwonderlijk dus dat er een passant naar de flikken belde!
Ik ga er van uit dat je alle openbare wegen mag gebruiken wanneer er geen verbodsborden staan.
Verder kopieer ik hieronder iets wat ik eind 2011 postte op XROVER ivm "chemins carrossables":
christiaan (XROVER) schreef:
Goed nieuws uit Frankrijk!
De "Circulaire Olin" uit 2005 bepaalde dat je enkel nog mocht rijden op "chemins carrossables", eigenlijk dus enkel nog wegen die enkel met een normale auto berijdbaar zijn. Vele wegen en zeker de voor ons interessantste waren dus op die manier voor ons verboden! Dit laatste werd ons trouwens eens duidelijk gemaakt door een vriendelijke boswachter in Joinville tijdens onze paasrit van 2011.
De term "carrossable" was blijkbaar een probleem en kon naar willekeur van de ONF-agenten worden gebruikt om gemotoriseerde recreanten te verbaliseren.
Deze term wordt nu geschrapt.
Samengevat komt het hier op neer:
"Hors piste" blijft ten strengste verboden!
Het gebruik van landelijke wegen hangt niet meer af van de staat van die wegen.
Privé-eigenaars beslissen zelf en zij alleen of de wegen op hun grondgebied worden opengesteld voor publiek gemotoriseerd verkeer. Er wordt aangeraden om dit op het terrein duidelijk te maken met barelen ed om dubbelzinngheid te vermijden.
Bevoegde agenten moeten prioriteit geven aan inbreuken op de vorige punten (hors-piste en duidelijk aangegeven privé wegen).
Bron:
http://www.codever.fr/index.php/toutes- ... -est-passe
Tijdens zo'n tripje in maart 2009 (Joinville, Haute Marne) hebben we eens bezoek gehad van de politie toen we 's avond rond het vuur zaten.
Zij stelden ons toen een aantal vragen, oa van waar het hout kwam dat wij aan het stoken waren. Alles was gesprokkeld droog hout. Heb toen benadrukt dat we geen hout namen van de mooie stapel die een eindje verderop lag.
Ik heb die agenten kunnen overtuigen dat wij serieuse mensen zijn en dat men 's anderendaags niet meer zou kunnen zien dat wij daar de nacht doorbrachten!
Dat laatse vinden wij zelf belangrijk en respecteren wij altijd. Van die ene keer met de flikken hebben we toen geleerd dat je zo beschut mogelijk moet bivakkeren op een plaats die niet bereikbaar is met een gewone wagen. Ons vuur was die avond duidelijk zichbaar vanaf een geasfalteerde openbare weg en bovendien was het zaterdag avond, een moment dat er meer mensen onderweg zijn ... niet verwonderlijk dus dat er een passant naar de flikken belde!
Laatst gewijzigd door Chrsitiaan op 07 Jul 2013, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Fraai verslag christiaan, absoluut!
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Leuk verslag, mooi foto's! Laat ze vooral blijven komen 
Mooie plaatjes en zo te zien genoten...wij gaan dit jaar naar de Auvergne, daar schijn je ook nog leuk te kunnen rijden...foto's gaan volgen
Robb
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
\\\\\\\\\\\\\\\"Auwguwuk\\\\\\\\\\\\\\\"
blaat het niet, dan schaapt het niet
Wees vooral vriendelijk.....
Hoi Christiaan,
Prachtig, prachtig, prachtig. Wat een mooie rit hebben jullie weer gemaakt. Het blijft telkens weer smullen om jouw verslagen te lezen op het forum. Leuk hoor.
Volgende maand rijden we met de kinderen richting Corrèze in Frankrijk. Ik verwacht daar enkele leuke roadbooks te kunnen rijden. Het verslag zal ik op het forum zetten.
Groet, Roy
Prachtig, prachtig, prachtig. Wat een mooie rit hebben jullie weer gemaakt. Het blijft telkens weer smullen om jouw verslagen te lezen op het forum. Leuk hoor.
Volgende maand rijden we met de kinderen richting Corrèze in Frankrijk. Ik verwacht daar enkele leuke roadbooks te kunnen rijden. Het verslag zal ik op het forum zetten.
Groet, Roy
Laatst gewijzigd door Roy op 08 Jul 2013, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- gLobetrotter
Chrsitiaan schreef:@Roger:
Verder kopieer ik hieronder iets wat ik eind 2011 postte op XROVER ivm "chemins carrossables":christiaan (XROVER) schreef:
Goed nieuws uit Frankrijk!
De "Circulaire Olin" uit 2005 bepaalde dat je enkel nog mocht rijden op "chemins carrossables", eigenlijk dus enkel nog wegen die enkel met een normale auto berijdbaar zijn. Vele wegen en zeker de voor ons interessantste waren dus op die manier voor ons verboden! Dit laatste werd ons trouwens eens duidelijk gemaakt door een vriendelijke boswachter in Joinville tijdens onze paasrit van 2011.
De term "carrossable" was blijkbaar een probleem en kon naar willekeur van de ONF-agenten worden gebruikt om gemotoriseerde recreanten te verbaliseren.
Deze term wordt nu geschrapt.
Samengevat komt het hier op neer:
"Hors piste" blijft ten strengste verboden!
Het gebruik van landelijke wegen hangt niet meer af van de staat van die wegen.
Privé-eigenaars beslissen zelf en zij alleen of de wegen op hun grondgebied worden opengesteld voor publiek gemotoriseerd verkeer. Er wordt aangeraden om dit op het terrein duidelijk te maken met barelen ed om dubbelzinngheid te vermijden.
Bevoegde agenten moeten prioriteit geven aan inbreuken op de vorige punten (hors-piste en duidelijk aangegeven privé wegen).
Bron:
http://www.codever.fr/index.php/toutes- ... -est-passe
Om ongezien 'ergens' wild te camperen is quasi onmogelijk; Als toevallige toerist, vind je snel wel een plaatsje, doch de locals weten die des te beter zijn; Ook al heb je het niet zelf opgemerkt, de locals weten maar al te goed van uw aanwezigheid EN tijdens de rit er naar toe
Mijn favoriete gebied De Morvan voor de laaste 8 jaar heerlijk super greenlane gebied
ben nu net terug en ga weer in augustus
Mooie plaatjes bedankt voor het verslag
Ik rij met topo kaarten garmin ...kijk ook eens richting Uchon en de hoek achter Mesvres
Ik rij met topo kaarten garmin ...kijk ook eens richting Uchon en de hoek achter Mesvres
- Chrsitiaan
Iris schreef:Mijn favoriete gebied De Morvan voor de laaste 8 jaar heerlijk super greenlane gebied
Wij gaan ook weer terug in augustus. Hopelijk is het dan mooi weer en kunnen we regelmatig in een van de vele meren daar springen.
Ben eigenlijk wel eens benieuwd naar jouw plaatjes Iris.