Hallo,
Ruim een maand geleden heb ik een gereviseerde overdrive gekocht en vandaan ingebouwd maar makkelijk ging het niet. Wie durft te beweren dat het ff in een paar uurtjes is gebeurd dan trap ik hem hoogst persoonlijk uit mijn garage maar goed...... ik heb vandaag iets ontdekt aan de overdrive waar mij gelukkig mag prijzen of niet. Ik was in de veronderstelling dat ik een Fairey overdrive had gekocht maar bij de wat problematische inbouw ben ik er achter gekomen dat het een Santana overdrive is. Volgens sommige insiders zou de Santana overdrive (veel) beter moeten zijn dan die van Fairey maar is dat werkelijke ook zo?
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen de beide overdrives en of ik een kat in de zak heb gekocht.
Groetjes,
Fairey of Santana overdrive
- prliberton
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 01 Jun 2013, 22:06
- Locatie: Rotterdam
- Contact:
Fairey of Santana overdrive
Patrick Liberton
patrick@leopard-mt.com
Land Rover Series IIa 109 2,25P 1971 (ex-military)
Land Rover Series III 88 2,25P 1975 (ligt nu in stukkies)
Land Rover Discovery II TD5 2000 (voor dagelijks gebruik)
Mitsubishi Pajero V6 2013 (op werklocatie in Nigeria)
patrick@leopard-mt.com
Land Rover Series IIa 109 2,25P 1971 (ex-military)
Land Rover Series III 88 2,25P 1975 (ligt nu in stukkies)
Land Rover Discovery II TD5 2000 (voor dagelijks gebruik)
Mitsubishi Pajero V6 2013 (op werklocatie in Nigeria)
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: Fairey of Santana overdrive
Patrick,
There were three overdrives that were produced for the Series vehicles, The Fairey (http://lrch.nl/node/884), the Toro (made by Bearmach) (http://lrch.nl/node/1091) and finally the Santana GLR120A.
Now the Santana unit was developed because the 6 cylinder Santana use to eat the Fairey unit on a quite regular basis so they did a complete re design and changed almost everything so in actual fact it became the superior unit.
So if it's a genuine Santana you are a very lucky chap.
Paul Heystee used to do some of the parts for them http://www.heystee-automotive.com/parts ... -parts.htm and possibly even has a manual kicking about.
Rob
There were three overdrives that were produced for the Series vehicles, The Fairey (http://lrch.nl/node/884), the Toro (made by Bearmach) (http://lrch.nl/node/1091) and finally the Santana GLR120A.
Now the Santana unit was developed because the 6 cylinder Santana use to eat the Fairey unit on a quite regular basis so they did a complete re design and changed almost everything so in actual fact it became the superior unit.
So if it's a genuine Santana you are a very lucky chap.
Paul Heystee used to do some of the parts for them http://www.heystee-automotive.com/parts ... -parts.htm and possibly even has a manual kicking about.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
- prliberton
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 01 Jun 2013, 22:06
- Locatie: Rotterdam
- Contact:
Re: Fairey of Santana overdrive
Dank je Rob,
Het is een originele Santana GLR120A. So I am lucky
.
Ik denk dat de verkoper is net zo min verstand van had als ik, ik leer er ook elke dag bij. De overdrive is in zeer goede conditie omdat ik hem open heb gemaakt omdat ik toch wilde weten hoe het systeem werkt.
Dank je voor je antwoord.
Groetjes,
Het is een originele Santana GLR120A. So I am lucky
Ik denk dat de verkoper is net zo min verstand van had als ik, ik leer er ook elke dag bij. De overdrive is in zeer goede conditie omdat ik hem open heb gemaakt omdat ik toch wilde weten hoe het systeem werkt.
Dank je voor je antwoord.
Groetjes,
Patrick Liberton
patrick@leopard-mt.com
Land Rover Series IIa 109 2,25P 1971 (ex-military)
Land Rover Series III 88 2,25P 1975 (ligt nu in stukkies)
Land Rover Discovery II TD5 2000 (voor dagelijks gebruik)
Mitsubishi Pajero V6 2013 (op werklocatie in Nigeria)
patrick@leopard-mt.com
Land Rover Series IIa 109 2,25P 1971 (ex-military)
Land Rover Series III 88 2,25P 1975 (ligt nu in stukkies)
Land Rover Discovery II TD5 2000 (voor dagelijks gebruik)
Mitsubishi Pajero V6 2013 (op werklocatie in Nigeria)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten